طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه با سنجاق: کابینت پلی اورتان یا ملامینه؟



هنگام طراحی آشپزخانه، بسیاری از مردم در بین گزینه های متنوع گیج می شوند. در این مقاله، هدف ما این است که این فرآیند را کمی آسان‌تر کنیم، بنابراین کابینت آشپزخانه پلی‌اورتان و ملامینه را مقایسه می‌کنیم و مزایا و معایب هر دو را به شما معرفی کنیم و امیدواریم تصمیم گیری را کمی آسان تر کند.

 

طراحی و ساخت کابینت پلی اورتان

روکش کابینت پلی اورتان کاربردی. جذاب. بادوام است.

 

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه,طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه با سنجاق,طراحی و ساخت کابینت پلی اورتان

کابینت پلی اورتان یا ملامینه

 

درب های پلی اورتان دارای رنگ آمیزی فوق العاده صاف هستند. رنگ پلی اورتان و یک ماده سفت کننده برای ایجاد یک روکش بادوام روی کابینت شما، مشابه روکش خودرو، ترکیب می‌شوند. انواع روکش های  پلی اورتان برای سبک های مختلف کابینت موجود است. براق برای سبک فوق مدرن، ساتن برای سبک کلاسیک و مات برای سبک معاصر ارائه می شود.

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه طراحی کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید.

 

از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

چرا کابینت با روکش  پلی اورتان را انتخاب کنیم؟

1. پالت رنگ متنوع کابینت پلی اورتان 

تقریباً هر رنگی را از طیف گسترده Dulux برای کابینت پلی اورتان می توانید  انتخاب کنید، بنابراین هیچ مشکلی برای هماهنگی رنگ با دکوراسیون خانه شما وجود نخواهد داشت.

 

2. دوام بالای کابینت پلی اورتان 

روکش های پلی اورتان به گونه ای طراحی شده اند که در طول زمان مقاومت کنند. مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر خراش و تراشه دارند که برای خانواده ها مناسب است. علاوه بر این، آنها تقریباً به طور کامل در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند، به این معنی که ظرف 20 سال، آشپزخانه شما مانند روز نصب آن زیبا به نظر می رسد - حالا کیفیت آن چقدر است؟ در موارد نادری که درب آسیب ببیند، تعمیر سادگی امکان پذیر است.

 

3. امکان انتخاب انواع پروفیل درب برای روکش پلی اورتان

برخلاف ملامین، با پلی یورتان انتخاب متنوعی برای پروفیل درب دارید. به عنوان مثال، آشپزخانه هایی به سبک شیکر برای سبک روستایی یا درهای J-profile برای سبک های امروزی.

 

4.نیاز کم به تعمیر و نگهداری کابینت پلی اورتان

یک آشپزخانه پلی اورتان توسط بسیاری از مواد غیر قابل نفوذ است، بنابراین تمیز کردن آن آسان است. جای اثر انگشت؟ لکه ها؟ لکه ها؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که با یک پارچه مرطوب پاک کنید. همین قدر ساده!

 

اما معایب و جنبه های منفی کابینت پلی اورتان چیست؟

1. هزینه بالای کابینت پلی اورتان

آشپزخانه با کابینت های پلی اورتان برای بسیاری اجذاب است، اما طراحی و ساخت کابینت پلی اورتان هزینه بسیار بالایی دارد.

 

یک آشپزخانه پلی اورتان به دلیل دوام و مقدار کار مورد نیاز برای تولید، بین 30 تا 40 درصد گرانتر از آشپزخانه ملامینه است. اگر مایلید بودجه خود را برای ایجاد آشپزخانه پلی اورتان افزایش دهید، از این تصمیم پشیمان نخواهید شد.

 

طراحی و ساخت کابینت ملامینه

 

کابینت پلی اورتان یا ملامینه,طراحی آشپزخانه در سنجاق,روکش کابینت پلی اورتان

طراحی و ساخت کابینت ملامینه

 

اگر می خواهید آشپزخانه خود را با بودجه کمی بازسازی می کنید و همچنان زیبا باشد. کابینت ملامینه بهترین گزینه است.

 

ملامین چوب فشرده ای است که با کاغذ و رزین پوشانده شده است و در طیف رنگ ها و سبک ها تولید می شود.

 

یک تصور غلط رایج در مورد کابینت ملامین این است که می تواند آشپزخانه شما را ارزان و قدیمی به نظر برساند. با این حال، فناوری ملامینه طی چند سال گذشته به طور نجومی بهبود یافته است. در نتیجه، ملامین تقریباً به زیبایی پلی اورتان با نیمی از هزینه آن برای شما تمام می شود.

 

چرا کابینت ملامین را انتخاب کنید؟

1. دوام کابینت ملامین

مانند پلی اورتان، درهای ملامینه به دلیل پوشش بیرونی سختی که دارند بسیار بادوام هستند که به آنها اجازه می دهد در برابر حرارت و لکه ها مقاوم باشند.

 

2. تنوع رنگ کابینت ملامینه

امروزه طیف گسترده ای از درب های ملامینه از روکش های براق گرفته تا چوب مات در بازار موجود است که همگی آماده گنجاندن در دکوراسیون منزل شما هستند. برای ایجاد حس آرامش در آشپزخانه خود، یکی از رنگ های مورد علاقه ما را امتحان کنید - 

 

اما نکات منفی کابینت ملامینه چیست؟

علیرغم مزایا، این ماده مقرون به صرفه و بادوام دارای نکات منفی است.

 

1. امکان بالای تراش خوردگی و ورقه ورقه شدن:

در حالی که پوشش بیرونی کابینت ملامینه سخت است، مانند پلی یورتان در برابر تراش مقاوم نیست، و بنابراین سایش و  ورقه شدن می تواند ذرات چوب را در معرض دید باقی بگذارد و جذابیت ظاهری آشپزخانه شما را از بین ببرد. با این حال، حفظ پوشش بیرونی کابینت شما می تواند از این اتفاق جلوگیری کند و آشپزخانه شما را برای سال های آینده در شرایط عالی قرار دهد.

 

2. عدم مقاومت در برابر آب:

بیش از حد، قرار گرفتن در معرض آب می تواند باعث متورم شدن درها و در نتیجه خراب شدن ساختار داخلی کابینت ملامینه شود.

 

کابینت پلی اورتان یا ملامینه,طراحی آشپزخانه در سنجاق,روکش کابینت پلی اورتان

طراحی و ساخت کابینت ملامینه

 

پلی اورتان به دلیل دوام و عملاً یک محصول برتر است، با این حال می تواند بودجه زیادی را لازم دارد. اگر به دنبال یک راه حل مقرون به صرفه برای بازسازی کابینت آشپزخانه خود هستید، ملامین گزینه بسیار خوبی است، در حالی که ممکن است برخی از نکات منفی به نظر برسد، می توانید روی آن حساب کنید که اگر به درستی از آن مراقبت کنید، سال های زیادی دوام خواهد آورد.

 

امیدواریم این مطلب انتخاب را کمی آسان‌تر کرده باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024