با بهترین تفریحات و جاذبه‌های مسقط در عمان آشنا شوید



جاذبه‌های مسقط در عمان,بهترین تفریحات مسقط در عمان

جاذبه‌های مسقط در عمان

 

مسقط پایتخت سیاسی عمان محسوب شده و در حاشیه خلیج عمان با کوه‌ها و صحرایی زیبا احاطه شده است. عمان با تاریخی غنی، تجربه خرید لذت‌بخش و طبیعت زیبا، کشوری ارزشمند برای کاوش است.

 

فلایتیو نگاهی به بهترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحات عمان در شهر مسقط انداخته است. برای بلیط هواپیما مسقط از فلایتیو استفاده کنید.

 

مسجد بزرگ سلطان قابوس مسقط عمان

این مسجد به‌عنوان یک شاهکار معماری مدرن اسلامی، خانه دومین فرش بزرگ ایرانی در سراسر دنیا است. این فرش زمانی بزرگ‌ترین فرش جهان محسوب می‌شد. بافت این فرش با نقوش بسیار ظریف حدود ۴ سال زمان برده است.

 

این مسجد همچنین میزبان یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین چلچراغ‌های دنیا بوده و فضای داخلی آن‌ها نیز با آثار هنری تزئین شده است. نمازخانه این مسجد گنجایش بیش از ۲۰ هزار نمازگزار درآن‌واحد را دارد.

 

خانه اپرای سلطنتی مسقط عمان

این شاهکار معماری پر ابهت یکی از جواهرات ارزشمند سلطان‌نشین عمان است. خانه اپرای سلطنتی اولین نمونه در نوع خود در منطقه بوده و یک چشم‌انداز زیبا برای اجراهای متعدد در تمام طول سال است.

 

اگر از پایتخت دیدار کردید، حتما سری به خانه اپرای سلطنتی بزنید. این خانه در سال ۲۰۱۸ میزبان نمایشی از سوی یک گروه رقص باله آمریکایی به همراه شمار دیگری از نمایش‌های فرهنگی و موزیکال از سراسر جهان است.

 

موزه ملی مسقط عمان

موزه ملی جدیدترین جاذبه اضافه‌شده به عرصه فرهنگی عمان است. معماری مدرن این بنا کاملا با اشیاء نگهداری شده در داخل موزه در تضاد است.

 

تاریخ غنی عمان از دوران ماقبل تاریخ تا عصر مدرن در این موزه در معرض دید علاقه‌مندان برای تماشا و آموزش قرار می‌گیرد. یافته‌های جذاب فراوانی در این موزه به چشم می‌خورد که کنجکاوی شما را برمی‌انگیزند.

 

امتحان غذاهای لذیذ عمانی در رستوران و کافه اورینت

شوا یکی از اصلی‌ترین غذاهای ملی عمان محسوب می‌شود. این غذا از گوشت پر ادویه و کاملا پخته تهیه شده و رستوران اورینت آن را به شیوه‌ای بسیار عالی در کنار دیگر خوراکی‌های سنتی عمانی سرو می‌کند.

 

آن‌ها همچنین مجموعه‌ای از دسرهای لذیذ مانند لُقیمات را سرو می‌کنند. این دسر از یک خمیر سرخ‌شده و ترد تشکیل شده که درون شیره خرما فرو برده می‌شود.

 

ورزش‌های آبی در مسقط

عمان به خاطر داشتن سواحل بکر خود مشهور بوده و محل مناسبی برای انجام هرگونه ورزش آبی محسوب می‌شود؛ بنابراین وقتی‌که به مسقط آمدید، حتما سعی کنید تا به سراغ تمامی ورزش‌های آبی بروید.

 

گردشگران می‌توانند از میان مجموعه‌ای از تفریحات آبی نظیر تورهای قایق‌سواری، غواصی، تماشای دلفین‌ها و ماهی‌ها، گزینه محبوب خود را انتخاب کنند. اکثر هتل‌ها اطلاعات بیشتری از ورزش‌های آبی در اختیار مسافران قرار داده و چندین استخر شیرجه در نقاط مختلف شهر برای افراد ماجراجوتر وجود دارد.

 

قصر العالم

قصر العالم یکی از زیباترین کاخ‌های دنیا محسوب شده و با رنگ و معماری باشکوه خود، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در عمان است.

 

این بنا بیش از ۲۰۰ سال قدمت داشته و در حال حاضر یکی از قصرهای اقامتی سلطان قابوس است. این کاخ با نمای آبی و طلایی‌رنگ خود در سال ۱۹۷۲ مورد بازسازی قرار گرفت و حالا در احاطه قلعه‌های میرانی و جلالی است.

 

این دژهای نظامی در قرن شانزدهم میلادی توسط پرتغالی‌ها ساخته شده‌اند. اگرچه گردشگران نمی‌توانند از نزدیک از این کاخ دیدن کنند، اما به آن‌ها اجازه داده می‌شود تا در مقابل دروازه‌های قصر عکس گرفته و از بیرون به محوطه داخلی نگاه بیندازند. زیبایی این کاخ در طول شب به سبب نورپردازی دوچندان می‌شود.

 

از منطقه موج مسقط عمان دیدن کنید

منطقه موسوم به موج در امتداد یک خط ساحلی وسیع، میزبان سرگرمی‌های متعددی برای گردشگران است. در این منطقه فروشگاه‌های فراوان، رستوران‌ها، مسیرهای آبی داخلی، یک لنگرگاه و فضای سبز گسترده به چشم می‌خورد.

 

در برخی از سواحل مخفی عمان به استراحت بپردازید

چندین ساحل بکر و مخفی اطراف مسقط را احاطه کرده‌اند و ساحل قروم محبوب‌ترین آن‌ها، با رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، است.

 

گردشگران همچنین می‌توانند از مناطق دورافتاده دیدن کرده و به‌تنهایی یا همراه با تورهای گردشگری به سراغ کشف دیگر سواحل منطقه بروند. توصیه ما سر زدن به ساحل یتی است که با خودرو ۴۰ دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد.

 

ساحل خلوف در جنوب مسقط واقع شده و ساحل راس الحمرا نیز در نزدیکی ساحل قروم است. این مناطق کاملا دنج و خلوت بوده و محل مناسبی برای استراحت و برپایی پیک‌نیک هستند. می‌توان در این مناطق با تورهای گردشگری همراه شد و با قایق به تماشای دلفین‌های زیبا رفت.

 

در رستوران الانغام غذا بخورید

یک غذای لذیذ را در یکی از بهترین رستوران‌های عمانی امتحان کنید. این رستوران در تهیه غذاهای عمانی تخصص داشته و بنای آن نیز مشرف به خانه اپرای سلطنتی است.

 

نمای داخلی هرکدام از اتاق‌های الانغام حکایت از داستانی متفاوت دارند. می‌توان از افراد راهنما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مکان تماشایی درخواست کمک کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024