در سفر به رامسر از چه مکان هایی دیدن کنیم؟



شهرهای شمالی کشور، از جاهایی هستند که همیشه در اولویت سفر قرار می گیرند؛ در این بین رامسر، یکی از مقاصد معروف و محبوب برای سفر به خصوص در فصل های بهار و تابستان است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و قرارگیری در میان جنگل های سرسبز، حاشیه رشته کوه البرز و ساحل زیبای دریای خزر، چشم اندازهای حیرت انگیزی دارد که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کنند.

 

رامسر که به عروس شهرهای ایران نیز شهرت دارد علاوه بر جاذبه های طبیعی، جاهای گردشگری بسیاری نیز در خود جای داده است. در این متن تصمیم داریم شما را بیشتر با مکان های دیدنی این خطه شگفت انگیز در شمال کشور آشنا کنیم.

 

قلعه مارکوه رامسر

قلعه تاریخی مارکو در 6 کیلومتری شرق رامسر، بخش کتالم و در میان روستای نیاسته و کرد محله قرار گرفته است. این قلعه با ارتفاع 500 متری از سطح دریا، چشم اندازهای بی نظیری به مناظر اطراف دارد. در واقع شما در بالای قلعه مارکوه می توانید همزمان مناظر زیبای جنگل های سرسبز رامسر و دریای خزر را مشاهده کنید.

 

اگر اهل کوه نوردی هستید، بازدید از این مکان تاریخی را فراموش نکنید. در جنوب قلعه، حدود 320 پله قرار داشته که می توانید از آن ها برای رسیدن به بالای بنا استفاده کنید. اسناد تاریخی معتبری برای تعیین قدمت قلعه مارکوه در دسترس نیست؛ اما با توجه به اطلاعات به دست آمده، این بنا در قرون سوم تا ششم و نیز قرن هشتم هجری به عنوان دژ نظامی کاربرد داشت.

 

قلعه مارکوه رامسر

قلعه مارکوه رامسر

 

جنگل دالخانی رامسر

یکی از جاهای دیدنی رامسر که با مناظر مسحور کننده و چشم اندازه های زیبا، لقب دالان بهشت را به خود اختصاص داده، جنگل دالخانی است. این جاذبه زیبا، در روستای دالخانی و در حدود 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر قرار دارد.

 

این جنگل با ارتفاع حدودی 800 متر از سطح دریا، جاذبه های طبیعی و آب و هوای عالی؛ به مکانی بی نظیر برای عاشقان کوهنوردی و طبیعت‌گردی تبدیل شده است. اگر به دنبال طبیعت رویایی و رازآلود شبیه آنچه در فیلم ها می بینید، هستید بهتر است در جنگل افسانه ای دالخانی قدم بزنید. پس از سفر به رامسر، وارد جاده کتالم به هریس شده و خود را به این جاذبه شگفت انگیز با درختان سر به فلک کشیده برسانید.

 

آبشار سیاسرت رامسر

شهر رامسر، آبشارهای بسیار زیبایی دارد، یکی از این آبشارها که در حدود 35 کیلومتری جنوب شهر و در کنار منطقه ییلاقی جنت رودبار قرار گرفته، سیاسرت نام گرفته است. در مجاورت این جاذبه طبیعی بی نظیر، جنگل های سرسبز و رودخانه چالک رود وجود داشته که مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت را فراهم کرده است.

 

آبشار سیاسرت رامسر

آبشار سیاسرت رامسر

 

آبشار ازارک رامسر

از جاهای دیدنی رامسر و یکی دیگر از آبشارهای معروف شهر، آبشار ازارک است. این جاذبه طبیعی در منطقه سنگ پشت قرار گرفته و آب آن از کوه ها و ارتفاعات همین منطقه تأمین می شود. با توجه به بارش های فراوان، طبیعت زیبایی در اطراف آبشار به وجود آمده که اگر اهل گشت و گذار و تفریح در طبیعت هستید، حتما بازدید از این آبشار را در برنامه سفر خود به رامسر قرار دهید.

 

تله کابین رامسر

مجموعه تفریحی رفاهی تله کابین رامسر، یکی از جاهای هیجان انگیز این شهر است که با هدف جذب گردشگر در سال 1383 ساخته شد. مسیر این تله کابین در حدود 2 کیلومتر بوده و در مدت زمان 12 دقیقه، شما را به ایستگاه بام در دل جنگل های حیرت انگیز کوهستان می رساند.

 

در سفر خود به رامسر، سوار تله کابین شده و با حرکت در میان کوه و جنگل از تماشای مناظر زیبای شهر لذت ببرید.

 

پل معلق رامسر

از جاذبه های هیجان انگیز و کمی ترسناک رامسر، می توان به پل معلق اشاره کرد. این پل در کنار تله کابین و زیپ لاین این شهر قرار گرفته است. با قدم زدن روی پل چوبی معلق، زیبایی های طبیعت را با چاشنی ترس مشاهده کنید. برای رفتن به این مکان تفریحی باید سوار تله کابین رامسر شده و خود را به ایستگاه بام برسانید.

 

پل معلق رامسر

پل معلق رامسر

 

آب گرم سادات محله

از معروف ترین جاذبه های گردشگری رامسر که علاوه بر ایران در سراسر جهان نیز شهرت داشته، چشمه های آب گرم هستند. در این بین آب گرم سادات محله با دمایی نزدیک به بدن انسان، از پرطرفدارترین چشمه های طبیعی این شهر است. خواص درمانی و معدنی چشمه ها باعث شده تا سالانه گردشگران بسیاری با هدف استفاده از آب گرم به رامسر بیایند.

 

آب گرم سادات محله، در 5 کیلومتری رامسر و اول جاده اربکله قرار دارد. دمای آب چشمه، در حدود 42 درجه بوده و برای درمان بیماری هایی مانند رماتیسم، دردهای عضلانی و بیماری اعصاب مفید است؛ از این رو افراد بسیاری ساعت ها در انتظار می مانند تا بتوانند در این چشمه آب گرم لحظاتی را به شنا و استراحت بپردازند.

 

سخن پایانی

رامسر، یکی از شهرهای استان مازندران در شمال کشور است که سفر به این شهر قطعا تجربه ای تکرار نشدنی را برای شما به همراه خواهد داشت. طبیعت سرسبز و آب و هوای عالی و نزدیکی رامسر به پایتخت باعث شده تا عروس شهرهای ایران، جزء پرطرفدارترین مقاصد گردشگری قرار گیرد.

 

برای اقامت در شهر زیبای رامسر و دور شدن از زندگی پرهیاهوی شهرهای شلوغ، کافی است وقت را تلف نکرده و با مراجعه به سایت فلای تودی، در کنار رزرو هتل رامسر، بلیط هواپیما را از بهترین ایرلاین های ایران تهیه کنید.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

    X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

    Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024