خلق نقاشی‌های جالب و زیبا با ماشین تحریر!



در سال ۲۰۱۴، جیمز کوک پس از آشنایی با آثار هنر ماشین تحریری پل اسمیت، هنرمند آمریکایی دهه ۱۹۲۰، کار خود را آغاز کرد. کوک بیان داشت: «از روی کنجکاوی تصمیم گرفتم تا ماشین تحریری برای خود بخرم.» او افزود: «از آن زمان، کم کم یاد گرفتم تا با استفاده از ماشین تحریر نقاشی بکشم.» 

  برای جیمز کوک، هنرمند ۲۵ ساله ساکن لندن، طراحی پرتره یک جدال و مشکل همیشگی بود؛ اما همه چیز زمانی برای او تغییر کرد که او ابزار هنر خود را از مداد و قلم به ماشین تحریر تغییر داد.

 

جیمز کوک، با استفاده از بیش از ۴۰ ماشین تحریر که بسیاری از آن‌ها توسط طرفدارانش به او اهدا شده است، نقاشی‌های باورنکردنی و جذابی خلق می‌کند.

 

او با استفاده از ماشین تحریر، نقاشی‌های جذابی از ساختمان‌ها و مناظر، تا پرتره حیوانات و افراد مشهوری مانند تام هنکس را می‌کشد. او برای کشیدن این طرح‌ها از مجموعه‌های تصادفی حروف، اعداد و علائم نگارشی استفاده می‌کند.

  نقاشی‌های جالب و زیبا ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

چگونه او وارد هنر نقاشی با ماشین تحریر شد؟

در سال ۲۰۱۴، جیمز کوک پس از آشنایی با آثار هنر ماشین تحریری پل اسمیت، هنرمند آمریکایی دهه ۱۹۲۰، کار خود را آغاز کرد. کوک بیان داشت: «از روی کنجکاوی تصمیم گرفتم تا ماشین تحریری برای خود بخرم.» او افزود: «از آن زمان، کم کم یاد گرفتم تا با استفاده از ماشین تحریر نقاشی بکشم.» او اکنون بیش از ۲۰۰۰۰ طرفدار در صفحه اینستاگرام خود دارد که عکس‌ها و فیلم‌های کار او را دنبال می‌کنند.

 

  نقاشی‌های جالب و زیبا ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

طراحی و رسم تصاویر کوچک بر روی کاغذ A۴ با استفاده از ماشین تحریر ممکن است چهار تا پنج روز طول بکشد. اما کار کشیدن پرتره مدت زمان طولانی تری زمان می‌برد. کوک می‌گوید: «این کارهرگز آسان‌تر نمی‌شود. این هنر همیشه یک چالش بزرگ برای من است.» جیمز کوک در مصاحبه خود، هنر ماشین تحریر خود را به عنوان «تکه‌های پازلی از حروف، اعداد وعلائم نگارشی» توصیف می‌کند.

 

کوک، برای بازآفرینی منحنی‌ها، از نماد‌های براکت []و از نماد '@' نیز برای سایه‌زنی استفاده می‌کند، زیرا این نماد می‌تواند به راحتی بخش بزرگتری را برای سایه زنی درعکس پوشش دهد. کوک علاقه‌مند است تا نقاشی‌های خود را در بیرون از دفتر کارش، یعنی جایی که می‌تواند توجه تماشاگران را به خود جلب کند، طراحی کند.

  نقاشی‌های جالب و زیبا ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

او بیان می‌دارد: «مردم در ابتدا گیج می‌شوند؛ زیرا فکر می‌کنند من در حال نوشتن نامه‌ای هستم. اما به محض آن که به من نزدیک‌تر می‌شوند تازه متوجه کار و هنر من می‌شوند.»

 

این هنرمند جوان تابستان امسال یعنی از ۱۵ جولای تا ۷ آگوست، آثار خود را در گالری Wonky Wheel واقع در Finchingfield، Essex به نمایش خواهد گذاشت. او همچنین امیدوار است تا رکورد جهانی گینس را برای بزرگترین طراحی با استفاده از ماشین تحریر به نام خود کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------