لقاح ماهی مرکب روی زبان یک زن ۶۳ ساله



 لقاح ماهی مرکب ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
هرگز اندام‌های ماهی مرکب را خام نخورید. خوردن غذای کم پخته، به ویژه گوشت خام حیوانات، همیشه خطرات زیادی برای سلامتی به همراه دارد.

 آیا تا به حال به شما گفته‌اند که اگر یک دانه سیب را قورت دهید، ممکن است درختی در معده شما رشد کند؟ خب، چیزی شبیه به این وضعیت پرشکی اما صد برابر بدتر از آن در این گزارش رخ داده‌است.

 

زبان یک زن ۶۳ ساله اهل کره جنوبی پس از خوردن غذا دریایی نپخته با اسپرم ماهی مرکب، لقاح یافت که منجر به ایجاد و جاسازی ۱۲ کیسه اسپرم - کیسه های کوچک دوکی شکل سفید، شبیه حشرات در زبان و لثه‌های او شد.

 

بنا بر این گزارش، این مورد در سال ۲۰۱۲ در مجله انگل‌شناسی ثبت شد. این اجسام انگلی مادر ماهی مرکب کپسول حاوی اسپرم نامیده می شوند و متعلق به ماهی مرکب ژاپنی به نام Todarodes pacificus است. زن در هنگام خوردن ماهی، اندام های داخلی ماهی مرکب را خارج نکرده بود. ماهی را کمی گرم کرد و چند ثانیه قبل از پخت، شروع به خوردن آن کرد، به این معنا که اسپرم هنوز کاملاً زنده بودند و هنوز عملکرد حیاتی خود را داشتند.

 

این مطالعه نوشت: "به محض اینکه زن لقمه را در دهان خود قرار داد، احساس کرد که حشرات زیادی مخاط او را گاز می‌گیرند و او از درد شدید رنج می برد و لقمه را بدون بلعیدن کاملاً تف کرد اما حشرات در دهان او غشای مخاطی او را سوراخ می‌کردند.

 

 لقاح ماهی مرکب ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

  

البته چیزی که زن در دهانش احساس کرد حشره نبودند بلکه مادران اسپرم یا اسپرماتوفور هستند که یک کیسه اسپرم را شامل می‌شوند و در برخی از بی مهرگان و برخی از مهره داران تولید می‌شود و برای لقاح و باروری تخمک ماده در فرآیند تولید مثل تاثير گذار است.

 

در سال ۲۰۱۱ حالت مشابهی برای یک زن ۲۱ ساله در ژاپن پس از خوردن ناحیه تناسلی ماهی مرکب نپخته رخ داد، او احساس گزگزی درون دهانش تجربه کرد و طبق مطالعه Pathology International ، خوردن ماهی مرکب نیم پز با کیسه های اسپرم که هنوز هم فعال هستند، ممکن است منجر به عفونت مخاط دهان شود.

 

یک غذای مرکب پرنده ژاپنی کاملاً پخته شده - عکس: t-mizo / فلیکر 

 لقاح ماهی مرکب ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

تحقیقی که توسط ژورنال Zoomorphology منتشر شده است می‌گوید اندام های جنسی ماهی مرکب منتظر هیچ دستورالعمل آگاهانه ای از سوی خود برای انجام این روند نیستند.

 

نكته

هرگز اندام های ماهی مرکب را خام نخورید. خوردن غذای کم پخته، به ویژه گوشت خام حیوانات، همیشه خطرات زیادی برای سلامتی دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------