مانتوی جلوباز و بالای زانو ممنوع شد!



مانتوی جلوباز و بالای زانو،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اظهار این که فرهنگ حیا در خانواده و عفاف و حجاب اسلامی در کشور به خطر افتاده است، گفت: فرهنگ حیا باید در جامعه احیاء شود.

به گزارش ایرنا، سید مجید امامی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان ساری پیرامون ضرورت تبیین سبک زندگی ایرانی و اسلامی مبتنی بر حجاب و عفاف و زیست عفیفانه برای نمازگزاران صحبت کرد و افزود :اگر حیا را در جامعه احیا کنیم ، حیایی که مطلوب مردم و جامعه است ،عفاف و حجاب اسلامی نیز به ریل اصلی خود باز می گردد.

 

وی با بیان این که  امروز بزرگترین آفت روزمرگی شدن سبک زندگی و فرهنگ عمومی است و این گونه زیستن پاسخگوی مهدویت نیست ، توضیح داد: مسیری که دشمن در مقوله عفاف و حجاب علیه فرهنگ حیا مردم ایران انتخاب کرده است ،بسیار خطرناک است و برخورد منفعلانه اصلا جایز نیست. 

 

امامی با اظهار این که طبق بررسی‌های انجام شده ۷۵درصد مردم ایران به حجاب اعتقاد دارند و پذیرای شاخص‌های عفاف وحجاب و پوشش ایرانی و اسلامی هستند،ادامه داد:  متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در تولید و دسترسی به پوشاک ارزان مبتنی بر شاخص های حجاب و عفاف وجود دارد ، سوء استفاده هایی از طریق واردات پوشاک صورت می گیرد که سبب شد تا مقوله عفاف وحجاب به صورت افراط و تفریط در پوشش به انحراف کشیده شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اظهار این که درمان احیای حیا هم در جامعه عفاف و حجاب است و باید به بهترین روش ها این فرهنگ را ترویج بدهیم ، گفت : مازندران هویت عفاف و حجاب شیعه و سبک زندگی ایرانی و اسلامی در کشور است.

 

وی با بیان این که در فرهنگ اقتصادی جامعه اسلامی نشات گرفته از دستورات صریح قرآن مجید و امام جعفر صادق (ع) مدیریت فرهنگ اقتصادی روزانه است، بیان داشت: روز شهادت امام صادق ( ع) قرار داریم و باید سبک زندگی شیعیان را دوباره مرور کنیم ، فرهنگ خرید ارزاق نزد گذشتگان ما به خصوص در شهرها روزانه بود، سبک زندگی را باید از امام صادق ( ع) فرا بگیریم ، احتکار خانگی در شرایطی که معیشت در خطر است ، ممنوع است و اصلا کار اخلاقی و اسلامی نیست.

 

امامی افزود : در اخلاقیات و مناسبات روزمره مواسات ، ایثار ، عدالت و عقلانیت را در همه مقولات فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی باید حفظ کنیم ، صد  البته همه مردم حق دارند به فکر معیشت خود باشند و وجود مدیریت اقتصادی در سطح کلان کشور یعنی دولت بسیار ضروری و حق مردم است.

 

وی ادامه داد : مازندران با همه ظرفیت های طبیعی دریا ، جنگل و کوه و دشت نباید مشکلات معیشتی داشته باشد ، سرزمین سبز مهدویت و علوی مازندران دارای فرهنگ قوی در همه بخش ها است که باید ترویج و احیاء شود. 

 

دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور در سفر۲روزه به مازندران صبح روز گذشته ابتدا در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان و سپس  نشستی را  با کارگزاران و فعالان مد و لباس استان  برگزار کرد و در پایان روز گذشته در برنامه نشست با خبرنگاران در ساری شرکت کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------