اعلام زمان انتشار کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور / مهلت جدید انتخاب رشته‌ برای داوطلبان مجاز کنکور ارشد ۱۴۰۲



سازمان سنجش آموزش , اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ از روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر، گفت: داوطلبان این آزمون، برای شرکت در امتحان لازم است از ۱۱ تیرماه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و با ورود به پنل کاربری خود از طریق درج کدملی، شماره فراگیر و رمز عبور یک نسخه چاپی از برگه راهنما و کارت شرکت در آزمون را تهیه کنند.

 

وی افزود: داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند مانند گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، دارای ۲ یا ۳ کارت هستند و داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

 

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اصلاحات احتمالی اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون گفت: چون اطلاعات شناسنامه‌ای از ثبت احوال اخذ شده است اصلاح این مشخصات میسر نیست و داوطلبان در صورت مشاهده مغایرت در این نوع اطلاعات باید به ثبت احوال منطقه خود مراجعه کنند.

 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: برخی از اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان نظیر معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم، محل اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و... در سایت سازمان سنجش قابل ویرایش است.

 

وی گفت: برای برخی از اطلاعات همچون «عکس اشتباه» یا «فاقد عکس» امکان ویرایش اطلاعات از طریق سایت سازمان سنجش میسر نیست و لازم است داوطلبان اطلاعیه توزیع کارت آزمون سراسری را که در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منتشر شده است به دقت مطالعه کنند و بر اساس آن در روزها و ساعات اعلام شده به آدرس باجه‌های رفع نقص مندرج در اطلاعیه مذکور مراجعه کنند.

 

پورعباس تاکید کرد: ضمن اینکه در این آزمون تغییر گروه آزمایشی، ثبت نام جدید و تغییر حوزه امتحانی به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با بیش از یک میلیون و ۱۱۹ هزار داوطلب در صبح و عصر روزهای چهارشنبه ۱۴ و پنجشنبه ۱۵ تیرماه در۴۱۷ شهرستان، ۶۶۲ حوزه اصلی و ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

 

اعلام مهلت جدید انتخاب رشته‌ برای داوطلبان مجاز کنکور ارشد ۱۴۰

مهلت مجدد انتخاب رشته‌های تحصیلی برای مجازین به انتخاب رشته‌ در آزمون ورودی کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ که تاکنون انتخاب رشته نکرده‌اند، فراهم شد.

 

سازمان سنجش آموزش , اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه

به گزارش مهر، سازمان سنجش مهلت مجدد انتخاب رشته‌های تحصیلی برای مجازین به انتخاب رشته‌ در آزمون ورودی کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ که تاکنون انتخاب رشته نکرده‌اند (به غیر از رشته‌های دارای شرایط خاص و آزمون عملی) را اعلام کرد.

 

پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ و اطلاعیه های به تاریخ ۸ و ۱۶ خرداد ۱۴۰۲، با توجه به تقاضاهای مکرر داوطلبانی که در زمان مقرر (۱۱ تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۲) موفق به انتخاب رشته نشده‌اند و برای مساعدت به آنها، ترتیبی اتخاذ شد که این داوطلبان بتوانند از روز شنبه ۱۰ تیر تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۱۱ تیر نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

 

صرفاً این دسته از داوطلبان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ و مندرجات اطلاعیه های فوق و با درنظر داشتن نکات ذیل به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

 

نکته ۱: برای داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، امکان ویرایش کدرشته محل های انتخابی وجود ندارد.

 

نکته ۲: به دلیل عدم امکان معرفی برای مصاحبه در رشته های دارای شرایط خاص و آزمون عملی در این مرحله، از درج این رشته ها خودداری شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------