هر آنچه باید درباره راگبی زیر آب بدانید



قوانین راگبی زیر آب, تعداد بازیکنان راگبی زیر آب, تجهیزات ورزش راگبی زیر آب

راگبی زیر آب یک ورزش تیمی در زیر آب می باشد

 

معرفی ورزش راگبی زیر آب 

راگبی زیر آب یک ورزش کاملاً تماسی است که در یک استخر عمیق انجام می شود و  با هدف گل زنی به وسیله قرار دادن توپ در سبد تیم حریف که در انتهای محوطه بازی در استخر قرار دارد انجام می شود.

راگبی زیر آب چیست؟

 

راگبی زیر آب, عکس ورزش راگبی زیر آب, فواید ورزش راگبی زیر آب

ورزش راگبی زیر آب از کشور آلمان سرچشمه گرفته است

 

راگبی زیر آب (UWR) یک ورزش تیمی زیر آب است. در طول یک مسابقه ، دو تیم سعی می کنند یک توپ شناور را که پر از آب شور است، به دروازه حریفان در انتهای استخر بزنند. این ورزش از رژیم آمادگی جسمانی موجود در باشگاه های غواصی آلمان در اوایل دهه 1960 سرچشمه گرفته است و به جز نام آن ، اشتراک کمی با فوتبال راگبی دارد. در 1978 توسط Confédération Mondiale des Activités Subaquatiques (CMAS) به رسمیت شناخته شد و اولین بار در سال 1980 به عنوان قهرمانی جهان بازی شد.

 

نحوه بازی راگبی زیر آب

تجهیزات ورزش راگبی زیر آب 

 

عکس ورزش راگبی زیر آب, راگبی زیر آب, عکس ورزش راگبی زیر آب

در ورزش راگبی زیر آب شش بازیکن از هر تیم در آب بازی می کنند

 

بازیکنان راگبی زیر آب به تجهیزات زیر احتیاج دارند:

• ماسک غواصی (ترجیحا نوعی که به صورت به خوبی بچسبد و از ورود آب جلوگیری کند و با دید وسیع محیطی)

• اسنورکل یا لوله تنفس مخصوص غواصی (ترجیحا بدون دریچه تصفیه)

• باله (پلاستیک ، فایبرگلاس ، لاستیک)

• کلاه واترپلو و لباس شنا

• جوراب نئوپرن (اختیاری ، هنگام پوشیدن باله از ایجاد تاول جلوگیری می کند و می تواند تناسب باله ها را بهبود بخشد)

• نگهدارنده های باله (اختیاری ، کمک می کند تا باله ها در حین بازی جدا نشوند)

 

منطقه بازی در راگبی زیر آب 

 

راگبی زیر آب, عکس ورزش راگبی زیر آب, فواید ورزش راگبی زیر آب

راگبی زیر آب نیازمند یک استخر عمیق است

 

بازی راگبی زیر آب در یک استخر عمیق (3/5 تا 5 متر عمق) ، در یک زمین مستطیلی بین 12 - 18 متر طول و 8 - 12 متر عرض اجرا می شود. در اروپا ، انتهای عمیق استخرهای مستطیلی شکل طولانی مخصوص بازی های آبی، معمولاً برای راگبی زیر آب مناسب است ، اما در استرالیا ، ما معمولاً در استخرهای غواصی بازی می کنیم و از دیوارهای ساخته شده مخصوص برای کاهش دیوارهای شیبدار رایج در بسیاری از استخرهای غواصی استرالیا استفاده می کنیم.

سبدهای فولادی ضد زنگ در انتهای استخر در هر انتهای محل بازی نصب شده است.

 

تعداد بازیکنان راگبی زیر آب 

شش بازیکن در دو تیم در آب هستند ، و شش بازیکن جانشین روی نیمکت مبادله که می توانند در هر زمان از بازی ، هر زمان که دلخواه باشد ، با بازیکن دیگری جایگزین شوند.

هدف شش بازیکن در آب این است که توپ لاستیکی پر از آب شور را بگیرند و در سبد تیم حریف گلزنی کنند و در مقابل حملات حریف از دروازه خود دفاع کنند.

 

سه پست بازیکن در راگبی زیر آب وجود دارد: جلو ، مدافع (یا عقب) و دروازه بان (یا دروازه بان). هر موقعیت منحصر به فرد است و به مجموعه خاصی از مهارت ها نیاز دارد.

هدف مهاجم استفاده از فرصت ها برای به دست آوردن مالکیت توپ و هدایت حمله به سبد حریف است. در طول بازی دفاعی ، مدافع مقابل سبد می نشیند و هدف آن جلوگیری از نزدیک شدن حریف به دروازه است. دروازه بان در بالای سبد قرار دارد تا از حملات باز به دروازه جلوگیری کند.

 

گیم پلی و قوانین راگبی زیر آب 

 

تعداد بازیکنان راگبی زیر آب, تجهیزات ورزش راگبی زیر آب, عکس ورزش راگبی زیر آب 

راگبی زیر آب نیازمند استقامت جسمی و نیرو و قدرت گروهی دارد

 

یک بازی معمولاً 10-15 دقیقه در هر نیمه (بسته به قوانین مسابقات جداگانه) به طول می انجامد و هر تیم می تواند در هر نیمه یک شصت ثانیه برای استراحت درخواست کند.

سه داور وجود دارد - یکی بر روی سطح استخر (داور عرشه) ، یکی در زیر آب در زیر استخر بازی که وظیفه نظارت را بر عهده دارد ، و یک داور آزاد که بازی را زیر نظر دارد و با داور عرشه ارتباط دارد. داوران دارای سوت های مخصوصی هستند که سیگنال هایی را که برای بازیکنان هم در زیر آب و هم در سطح شنیده می شود ، تولید می کنند.

 

قوانین راگبی زیر آب بسیار ساده است. بازیکنی که توپ را در اختیار دارد مجاز است به هر بازیکن دیگری حمله کند ، اما سایر بازیکنان فقط می توانند به بازیکنی که توپ را در اختیار دارد حمله کنند. حمله به گردن و سر ، پیچاندن اندام ، لگد زدن و ضربه زدن مجاز نیست و در صورت وقوع مجازات می شود.

 

الزامات تناسب اندام در راگبی زیر آب 

در سطح رقابتی ، راگبی زیر آب از نظر جسمی سخت است و نیاز به شنا و استقامت قوی ، نیرو و قدرت ، آگاهی فضایی و کار گروهی دارد. با این حال ، فقط قوی بودن نتایج را تضمین نمی کند - بازیکنان باید از ترکیب توانایی بدنی با بازی استراتژیک و تاکتیکی استفاده کنند.

صدمات در راگبی زیر آب رایج نیست و معمولاً به خونریزی بینی یا کبودی محدود می شود - آب ضربه ها را جذب کرده و کاهش می دهد. غرق شدن نیز تقریباً غیرممکن است و همیشه حداقل یازده "نجات غریق" دیگر در استخر وجود دارد که می توانند در صورت بروز خطر به بازیکن کمک کنند.

 

تاریخچه راگبی زیر آب

راگبی زیر آب در شهر کلن (آلمان) در سال 1961 توسط لودویگ فون برسودا ، عضو باشگاه بازی های زیر آب آلمان اختراع شد. در ابتدا، این بازی که با استفاده از توپ های پر از آب شور و یک تور والیبال در وسط استخر انجام می شد و بازیکنان مجبور بودند زیر آن شنا کنند، به منظور گرم شدن و آماده شدن برای آموزش غواصی معمولی انجام می شد. 

 

این ورزش که با عنوان "انضباط کلن" شناخته می شود ، توسط باشگاه غواصی دویسبورگ به شکل فعلی راگبی زیر آب ، بدون تور والیبال ، اقتباس شد. اولین بازی راگبی زیر آب در سال 1964 بین دویسبورگ و باشگاه غواصی مولهایم انجام شد. اولین تورنمنت ، با عنوان "نبرد برای توپ طلا" ، سال بعد در مولخیم برگزار شد و شش تیم در آن شرکت کردند.

 

بزودی کشورهای اسکاندیناوی این ورزش را پس از تظاهرات در فنلاند و دانمارک در دهه 1970 پذیرفتند و به سرعت به سوئد و نروژ و همچنین کشورهای اروپای شرقی مانند جمهوری چک و لهستان گسترش یافت.

 

CMAS ، نهاد حاکم بر ورزش های زیر آب ، راگبی زیر آب را در سال 1978 رسماً به رسمیت شناخت و اولین قهرمانی اروپا در آن سال در مالمو سوئد برگزار شد. اولین مسابقات جهانی در سال 1980 در مولهایم آلمان برگزار شد و از آن زمان مسابقات جهانی هر چهار سال یکبار برگزار شد.

 

گردآوری:بخش ورزش بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------