آغاز جشنواره ونیز با یک هشدار جدی



اخبار,اخبار فرهنگی,جشنواره ونیز
هفتادوهفتمین جشنواره فیلم ونیز با بیانیه مدیران هشت جشنواره جهانی در حمایت از سینما و هشدار نسبت به افزایش مخاطبان سامانه‌های نمایش آنلاین فیلم همچون «نتفلیکس» در دوران بحران کرونا آغاز شد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «آلبرتو باربرا»، مدیر جشنواره ونیز در افتتاحیه این رویداد سینمایی که با حضور مدیران جشنواره‌های مهم سینمایی نیز همراه بود، گفت که نقش جشنواره‌های سینمایی پس از بحران کرونا کاهش یافته و بسیاری از جشنواره‌ها لغو و یا به صورت آنلاین برگزار شدند و سینما در خطر به حاشیه رانده شدن در مقابل سامانه‌های نمایش فیلم همچون نتفلیکس قرار دارد. 

 

باربرا ادامه داد: احساس تماشای فیلم بر روی پرده بزرگ با دیگران، ماهیت اصلی سینماست و باید از سینماها حمایت کنیم؛ سینماهایی که برخی از آنها هنوز تعطیلند و برخی دیگر هیچ‌گاه دوباره بازگشایی نمی‌شوند.

 

او همچنین عنوان کرد، تلاش برای بازگشایی سینماها و برگزاری فیزیکی جشنواره‌های سینمایی در واقع تلاش برای تمدن و فرهنگ است. صحبت‌های «باربرا» در واقع بیانیه‌ای است که به امضای مدیران هفت جشنواره مهم اروپایی دیگر شامل «تیری فرمو» مدیر جشنواره فیلم کن، «کارلو شاتریان» مدیر جشنواره فیلم برلین، «لیلی هینستین» مدیر لوکارنو، «وانیا کالوجریچ» مدیر جشنواره فیلم روتردام هلند، «کارل اوخ» مدیر کارلووی واری، «خوزه لوییز ربوردینوس» مدیر جشنواره فیلم سن‌سباستین و «تریشیا تاتل» مدیر جشنواره لندن نیز رسیده است.

 

مدیر باسابقه جشنواره ونیز همچنین عنوان کرد، شیوع ویروس کرونا موجب شده سامانه‌های نمایش آنلاین فیلم دست بالا را در جذب مخاطب در اختیار بگیرند و افزایش کاربران نتفلیکس در دوران بحران در کنار تعطیلی دائمی سینماها می‌تواند امری مهلک باشد؛ مگر این که صنعت سینما اعلام همبستگی کند.

 

تیری فرمو، مدیر جشنواره کن که در سال‌های اخیر مهم‌ترین رقیب ونیز بوده نیز در افتتاحیه جشنواره ونیز حضور داشت و گفت: جشنواره‌ها می‌توانند محرکی مثبت برای صنعت سینما باشند و سینما در حال حاضر به حمایت زیادی نیاز دارد.

 

فرمو همچنین نسبت به افزایش نفوذ سامانه‌های آنلاین نمایش فیلم در دوران شیوع ویروس کرونا هشدار داد و گفت، این سامانه‌ها و جشنواره‌های فیزیکی باید راهی برای فعالیت همزمان پیدا کنند. سینماها عمری بیش‌ از 100 سال دارند؛ در حالی که پلتفرم‌های آنلاین حدود پنج سال است که شکل گرفته‌اند.

 

هفتادوهفتمین جشنواره فیلم ونیز از تاریخ ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور ۱۳۹۹) برگزار می‌شود و «کیت بلانشت» بازیگر برنده اسکار ریاست هیأت داوران بخش رقابتی را بر عهده دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------