انتخاب سامان گوران پیشنهاد محمدرضا شریفی‌نیا بود / صحبت‌های علیرضا امینی درباره سریال «میلیاردر»



سامان گوران,محمدرضا شریفی‌نیا,سریال میلیاردر

انتخاب سامان گوران پیشنهاد محمدرضا شریفی‌نیا بود / صحبت‌های علیرضا امینی درباره سریال «میلیاردر»
تلویزیون - کارگردان مجموعه تلویزیونی «میلیاردر» می‌گوید درمورد انتخاب بازیگران این سریال متفاوت عمل کرده است.
بهناز شیربانی: علیرضا امینی را به واسطه ساخت فیلم‌های کوتاه و بلند سینمایی‌اش بیشتر به عنوان یک کارگردان سینما می‌شناسیم.
«هفت دقیقه تا پاییز»،«انتهای خیابان هشتم» از جمله آثار سینمایی او است. امینی تا امروز چندین تجربه ساخت سریال را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است.
پارسال به مناسبت هفته ناجا سریال «سقوط آزاد »را با بازی حامد بهداد و پوریا ‌پورسرخ به کارگردانی او دیدیم و البته تله‌فیلم‌هایی چون «تلخون»، «یک تصادف ساده» هم از جمله آثار امینی در تلویزیون است.

مدتی قبل سریال «میلیاردر» به کارگردانی او از شبکه یک سیما پخش شد، سریالی که از ابتدا به نام «شرکت» با کارگردانی مسعود کرامتی مقابل دوربین رفت و پس از مدتی امینی ساخت آن را از ابتدا آغاز کرد و 20 قسمت آن پخش شد.
 تصویربرداری فصل دوم این سریال به زودی آغاز می‌شود و به گفته امینی در فصل دوم این مجموعه مخاطبان تلویزیون غافلگیر خواهند شد. داستان درباره یک جوان تحصیل کرده است که در شرکتی بزرگ که مملو از مناسبات پیچیده خانوادگی است، استخدام می‌شود.
 علی پیردوست، زهیر یاری، سحر زکریا، محمدرضا شریفی‌نیا، عاطفه رضوی، علیرضا کمالی‌نژاد، نیما شاهرخ‌شاهی، مجید مظفری، آرام جعفری، رامین راستاد، نرگس محمدی و سامان گوران در «میلیاردر» ایفای نقش کردند.
در ادامه گپ‌و‌گفت ما با علیرضا امینی را می‌خوانید:
شما با مدیوم تلویزیون غریبه نیستید و هر چند وقت یکبار تجربه‌ای در این زمینه دارید. چطور تصمیم گرفتید سریال «میلیاردر» را بسازید؟
شرایط سینمادر حال حاضر خیلی برای من ایده‌آل نیست. کار کردن در سینما برای من جدی‌تر است. در حال حاضر در سینما از پروانه ساخت گرفتن تا اکران شرایط مطلوبی ندارد. بنابراین مدتی شرایط سینما را برای کار کردن مناسب ندیدم، تا اینکه پیشنهاد ساخت این سریال به من شد و چون تصمیم شبکه و تهیه‌کننده این بود که «میلیاردر» از اول ساخته شود و من ادامه‌دهنده کار آقای کرامتی نباشم، پیشنهاد کارگردانی این کار را پذیرفتم و حس کردم قصه پتانسیل خوبی برای کار کردن دارد.
فاصله گرفتن شما از سینما به این معنا است که در آینده نزدیک فیلمی را از شما در سینما نمی‌بینیم؟
خیر این طور نیست. در حال حاضر ترجیح می‌دهم به طرف سینمای هنری یا جشنواره‌ای حرکت کنم. به این سمت گرایش پیدا کردم و به نوعی قصد دارد سینمای مستقل را ادامه بدهم. من هر طور حرکت کنم یک سینماگر هستم، سینماگری که ساخت اکثر ژانر‌ها را تجربه کرده‌ است. فکر می‌کنم شرایط برای ساخت «بلوک 9، خروجی 2» فیلمی که از مدت‌ها قبل قصد ساختش را داشتم، مناسب نیست. کار دیگری را تا پیش از پایان سال مقابل دوربین می‌برم و تهیه‌کنندگی کار را هم خودم انجام خواهم داد.

سامان گوران,محمدرضا شریفی‌نیا,سریال میلیاردر

محمدرضا شریفی‌نیا و سامان گوران در نمایی از سریال «میلیاردر»
به هر حال شما جایگزین مسعود کرامتی برای ساخت سریال «میلیاردر» شدید. بزرگ‌ترین مشکلی که برای ساخت این سریال پیش روی شما بود چه بود؟
کمی به لحاظ زمان مشکل داشتیم، اما آن‌قدر نبود که به گروه فشار بیاید. چون تلویزیون را می‌شناسم. در اجرا هم جلوی مسائلی را که ممکن بود ایجاد مشکل کند گرفتم. در این 20 قسمت شاید فقط چهار دیالوگ از فیلمنامه کم شد، اما خوشبختانه من چارچوب تلویزیون را می‌شناسم. از طرف دیگر به نظرم شرایط شبکه یک برای کار کردن خوب است. آقای فرجی نگاه رو به جلو دارد. طبعا خروجی تلویزیون هم در این شرایط باید ساختار شکنانه باشد که فکر می‌کنم این اتفاق افتاده است.
معمولا در سینما فیلمنامه آثارتان را خودتان می‌نویسید. اینکه در سریال «میلیاردر» با فیلمنامه‌نویسان دیگری کار کنید برای‌تان سخت نبود؟
من هم در تلویزیون دعوت به همکاری می‌شوم و با یک فیلمنامه حاضر و آماده طرف هستم، اما در این سریال 50 درصد از تغییرات فیلمنامه را خودم انجام دادم و این تغییرات طوری بود که به روند فیلمنامه لطمه‌ای نخورد.
انتخاب بازیگران سریال «میلیاردر» کمی ساختار شکنانه بود، اما برخی معتقدند بعضی از بازیگران بازی‌های خوبی ارائه نداند، مثلا خانم نرگس محمدی که نقش او پرداخت خوبی نداشت.
من همیشه دوست دارم در انتخابم متفاوت عمل کنم و به قول معروف ریسک کنم. مثلا هیچ کس فکر نمی‌کرد زهیر یاری بتواند نقش طنز بازی کند، اما من این را از او خواستم و به نظرم خروجی کار مطلوب بود. نقش نرگس محمدی در فصل اول جای کار نداشت، اما او نشان داده بازیگر خوبی است. در فصل دوم این نقش بیشتر پرداخت می‌شود و قطعا بهتر از چیزی که در فصل اول دیدید خواهد شد.
سامان گوران هم از جمله بازیگرانی بود که مردم از او ذهنیت دیگری داشتند و اغلب او را در نقش‌های طنز «خنده بازار» دیده بودند. او چگونه انتخاب شد؟
سامان گوران را از قبل می‌شناختم، اما محمدرضا شریفی‌نیا او را به من پیشنهاد داد و چون اصولا آدم اهل ریسکی هستم این انتخاب را پذیرفتم. دیدم او پتانسل خوبی برای بازیگری دارد و همانطور که دیدید بار طنز این سریال هم بر دوش او نیست. از او تست بازی هم گرفتم و از انتخابش راضی‌ام.
معمولا ژانرهای متفاوتی را برای ساخت سریال در تلویزیون تجربه کرده‌اید. امکان دارد که در آینده یک سریال تاریخی به کارگردانی شما ببینیم؟
من سینماگر تجربی هستم و تمام ژانر‌ها را تجربه کرده‌ام. وقتی کارگردان به کارش مسلط باشد فرقی نمی‌کند در چه ژانری کار کند من همه ژانر‌ها را تجربه می‌کنم و دوست دارم ژانر تاریخی را هم تجربه کنم شاید در آینده نزدیک یک فیلم درباره تاریخ معاصر بسازم..../khabaronline.ir

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------