آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

قبض های نجومی گاز در راه است/ بهای گاز چگونه محاسبه خواهد شد؟



قبض های نجومی گاز ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
سرپرست واحد بهینه‌سازی مصرف گاز شرکت گاز استان گفت: امسال بر اساس مصوبه جدید هیئت وزیران تعرفه گاز بخش خانگی تغییر کرده و بهای پرداختی مشترکانی که مصرف گاز آن‌ها بالاست در مقاطعی چند برابر افزایش یافته است، مشترکانی که خارج از اصول مصرف بهینه،گاز استفاده می‌کنند منتظر افزایش هزینه قبوض گاز خود باشند. 

حمیدرضا افشون در گفت‌وگویی اظهار کرد: امسال با توجه به سرمای زودرس هوا مصرف گاز در استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است بنابراین از مشترکان درخواست می‌شود برای تامین گاز پایدار تا پایان سال همکاری‌های لازم را داشته باشند. وی افزود: امسال بر اساس مصوبه جدید هیئت وزیران تعرفه گاز بخش خانگی تغییر کرده و بهای پرداختی مشترکانی که مصرف گاز آن‌ها بالاست در مقاطعی چند برابر افزایش یافته است. افشون درباره محاسبه بهای گاز  مشترکان تصریح کرد: میزان مصرف مشترکان خانگی به ۱۲ پله تقسیم شده و مشترکانی که مصرف پایینی دارند گازبهای آن‌ها نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد کرد، مشترکانی که زیر ۲۰۰ متر مکعب گاز مصرف کنند گازبها پرداخت نمی‌کنند و گاز مصرفی آن‌ها رایگان است.

 

افشون افزود: اما مشترکانی که خارج از اصول مصرف بهینه، گاز استفاده می‌کنند منتظر افزایش هزینه قبوض گاز خود باشند. وی با اشاره به راهکارهای مدیریت مصرف گاز در توصیه هایی به شهروندان گفت: کنترل دمای منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد، بستن در اتاق‌هایی که استفاده نمی‌شود و خاموش کردن وسایل گرمایشی موجود در این اتاق‌ها از جمله راهکارهای کاهش مصرف گاز است. وی با اشاره به بهینه سازی موتورخانه‌های واحدهای مسکونی و تجاری اظهارکرد: این طرح از سال گذشته آغاز شده و به صورت رایگان انجام می‌شود، این طرح موجب بهبود عملکرد موتور خانه و کاهش مصرف گاز می شود و مشترکانی که تا به حال در این طرح ثبت‌نام نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز تقاضای خود را اعلام کنند.

 

افشون با اشاره به پیک مصرف گاز نیز گفت: از مردم درخواست داریم باتوجه به این که مصرف گاز در زمستان افزایش یافته و تراز گاز منفی می‌شود، با رعایت راهکارهای ساده‌ مصرف گاز را کاهش دهند. وی تاکید کرد: امیدواریم که امسال را بدون قطعی و افت گاز در شبکه‌های سراسری استان سپری کنیم.

 

ایسنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------