شاخص بورس همچنان بر مدار صعودهای شتابان



بورس ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بازار بورس تهران امروز (دوشنبه، ۱۶ اسفندماه) با ۲۰ هزار و ۳۲۴ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۴۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش  ایرنا، در ادامه معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۴ میلیارد و ۶۴۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۶هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال و در بیش از ۸۱۰هزار و ۳۸۹ نوبت معامله شد.

 

در ادامه معاملات بورس تهران بیش از ۹ میلیارد و ۵۱۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۶ هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال و در ۵۶۸ هزار و ۱۵۳ نوبت معامله شد.

 

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۸۴۴ واحد افزایش به ۳۴۱ هزار و ۵۱۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۷۷۹ واحد رشد به ۲۱۳‌هزار و ۶۶۹ واحد رسید.

 

شاخص بازار اول، ۱۸ هزار و ۴۱۲ واحد و شاخص بازار دوم، ۳۰ هزار و سه واحد افزایش داشتند.

 

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با دو هزار و ۱۵۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۲۷۶ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۱۶۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدری (وغدیر) با یک هزار و ۱۵۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۱۴۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۱۳۴ واحد و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۹۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

 

در مقابل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۴۰۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۹۱ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۱۸ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۱۹۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

برپایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، ایران‌خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، بانک ملت (وبملت) و  فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

گروه فرآورده‌های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۲۱ میلیون برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۰۶ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۹۸ واحد رسید.

 

در این بازار پنج میلیارد و ۱۳۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۳۰ هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال دادو ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۴۲ هزار و ۲۳۶ نوبت بود.

 

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بهمن دیزل (خدیزل)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی مارون (مارون)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

 

 همچنین صنعتی مینو (غصینو)، صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام)، ویتان )غویتا)، فرابورس ایران (فرابورس) و توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------