آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

پومپئو: ما خوبی مردم ایران را می‌خواهیم/ این دلیل نمی‌شود که به رژیم پول بدهیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پومپئو
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که کشورش آماده کمک به مردم ایران برای حفظ جان آنها است، اما در عین حال خواهان تحویل پول نقد به جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش بهارنیوز به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، مایک پومپئو امروز جمعه، ۲۲ فروردین، مدعی شد: «ما می‌خواستیم کمک فنی و هر چیزی که برای حفظ جان ایرانی‌ها لازم باشد را ارائه دهیم. ما خوبیِ مردم ایران را می‌خواهیم، اما این دلیلی برای تحویل پول نقد به جمهوری اسلامی نیست.»

 

او افزود: ایران تاکنون به دفعات خواستار لغو تحریم‌های نفتی در دوره شیوع کرونا شده و همچنین از صندوق بین‌المللی پول درخواست وام پنج میلیارد دلاری کرده است. آمریکا مخالف پرداخت وام این نهاد بین‌المللی به ایران است و می‌گوید تضمینی وجود ندارد جمهوری اسلامی این مبالغ را به جای مبارزه با کرونا، صرف تقویت اقتصاد تضعیف شده خود یا کمک به گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایتش در منطقه نکند.

 

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ایران می‌گوید وامی که از صندوق بین‌المللی پول دریافت خواهد شد، صرف مبارزه با ویروس کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------