آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش سازمان ملل به حادثه در سایت نطنز: ما نامه (ظریف) را دریافت کردیم/ همه طرف‌های مربوطه در منطقه باید از تشدید تنش‌ها خودداری کنند



سخنگوی دبیرکل سازمان ملل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به خرابکاری تروریستی رژیم صهیونیستی در تاسیسات غنی‌سازی نطنز، طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک روز سه‌شنبه این مطلب را پاسخ به سوال ایرنا مطرح کرد که "محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نامه‌ای به دبیرکل، گفت هدف قرار دادن عمدی تاسیسات هسته ای حفاظت شده بسیار حساس - با خطر احتمال بالای انتشار مواد رادیواکتیو - تروریسم هسته ای جنایتکارانه و بی پروایانه است.و همچنین از آن به عنوان "یک جنایت جنگی سنگین ، که نباید بدون مجازات بماند ،" نام برد؛ موضع دبیرکل در این باره چیست و آیا او این تروریسم هسته‌ای را محکوم می‌کند؟"

 

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: ما نامه (دکتر ظریف) را دریافت کردیم و مطابق درخواست آن، به شورای امنیت و مجمع عمومی ارسال می‌شود.

 

دوجاریک ادامه داد: ما گزارش‌های مطبوعاتی را دیده‌ایم اما اطلاعات مستقلی نداریم. ما شاهد تنش در ماه‌های گذشته بودیم که حتی قبل از آن در منطقه خلیج فارس بسیار بالا بوده است.

 

وی اضافه کرد: همیشه پیام ما روشن است که همه طرف‌های مربوطه در منطقه باید از تشدید تنش‌ها خودداری کنند.

 

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره قصد ایران برای غنی‌سازی ۶۰ درصد اظهار کرد: ما از ایران می‌خواهیم به تعهدات خود تحت پیمان‌های بین‌المللی و برجام پایبند باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------