آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره «تروریسم» منتشر شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش مهر، رسانه وابسته به وزارت خارجه آمریکا، وزارت خارجه آمریکا امروز گزارش سالانه خود در خصوص «تروریسم» در سایر کشورها را در نشست خبری مایک پمپئو وزیر خارجه آن کشور منتشر کرد.

 

وزیر خارجه آمریکا در این خصوص با طرح ادعائی مضحک مدعی شد: خودداری حکومت ایران از دادن اجازه دسترسی به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی و خودداری از همکاری با تحقیقات پیرامون اماکن بالقوه اعلام نشده، پرسش های جدی را درباره اقدامات تهران و آن چه که آنها در تلاش برای پنهان کردن آن هستند، به وجود می‌آورد!

 

مایک پمپئو در این باره ادعا کرد: خودداری ایران از همکاری با آژانس مسئله‌ای کاملا جدا از برجام است. در صورت ادامه عدم همکاری ایران با آژانس، جامعه جهانی باید آماده اجرای اقدامات بیشتر باشد.

 

وی درباره تحریم های امروز این کشور علیه تهران نیز گفت: ایالات متحده امروز ۵ ناخدای کشتی‌های ایرانی که به ونزوئلا نفت بردند را تحریم می‌کند. دارایی‌های این ناخداها مسدود خواهد شد و آنها اجازه فعالیت در آبهای ایالات متحده را نخواهند داشت.

 

در همین رابطه، «اتان سیلز» هماهنگ کننده امور ضدتروریسم وزارت خارجه آمریکا نیز در اقدامی از سر استیصال گفت: ایران کماکان بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و با حمایت از حزب‌الله در لبنان و کتائب حزب‌الله در عراق،‌ به فعالیت‌های تروریستی ادامه می‌دهد. شمار بیشتری از کشورهای جهان به ما پیوسته و حزب‌الله را تحریم کرده‌اند.

 

مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------