آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اکسیوس: اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند

اکسیوس از قول ۵ منبع آگاه امریکایی و اسرائیلی نوشت که اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند. این منبع در ادامه افزود: حمله دوشنبه…

سفر وزیر خارجه ارمنستان به تهران | نماینده مجلس: الهام علی اف باید به اندازه قدش خودش را معرفی کند



سفر وزیر خارجه ارمنستان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر خارجه ارمنستان امروز (دوشنبه) در قالب یک دیدار کاری و برای دیدار با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، به تهران سفر می‌کند.

 به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد اعلام کرد که «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان امروز (دوشنبه) برای یک دیدار کاری به ایران سفر می‌کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در خصوص سفر امروز میرزویان به تهران نوشت: «چهارم اکتبر (دوشنبه ۱۲ مهر ماه)، آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان یک سفر کاری به جمهوری اسلامی ایران دارد. در قالب این دیدار، نشستی با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران برنامه‌ریزی شده است که پس از آن وزرای خارجه یک بیانیه مشترک ارائه می‌کنند».

سفر وزیر خارجه ارمنستان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سفر وزیر خارجه ارمنستان به ایران در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های این کشور بارها و به خصوص در روزهای اخیر بر لزوم گسترش روابط دو جانبه تهران و ایروان تأکید کرده‌اند.

 

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان روز گذشته (یکشنبه) در جمعی از ارامنه در لیتوانی تأکید کرد این کشور هرگز در هیچ توطئه‌ای علیه ایران دخیل نبوده و نخواهد بود، زیرا برای روابط دو کشور ارزش زیادی قائل است. 

 

پاشینیان در این خصوص افزود: این واقعیتی است که نشان می‌دهد ما چقدر به روابط خود اهمیت می‌دهیم. این موضوع جدیدی نیست که محافل خاصی هستند که هر از چندگاهی مطالبی را در مطبوعات ایران منتشر می‌کنند که ارمنستان در برخی توطئه‌ها علیه ایران دست دارد. من اطمینان دارم که شرکای ایرانی ما می‌دانند که جمهوری ارمنستان هرگز در هیچ توطئه ای علیه ایران دخیل نبوده و نخواهد بود، زیرا ما این روابط را بسیار ارزشمند می‌دانیم و هرگز فراموش نخواهیم کرد که ایران در اوایل دهه ۹۰ مسیر حیات برای ارمنستان بود. این زمینه محکمی برای روابط ما است که بر هرگونه دخالت ارمنستان در هرگونه توطئه ضد ایران حاکم است و آنقدر واضح است که حتی نیازی به صحبت در این خصوص نیست.

 

سزاوار نیست کشوری مثل آذربایجان به کشوری هایی که معلوم نیست ۲۵ سال آینده را ببینند یا نه خود را آویزان کند 

سفر وزیر خارجه ارمنستان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرفوری:آقای الهام علی اف باید به اندازه قدش خودش را معرفی کند، هیچ وقت کسی که قد کوتاهی دارد در زمین حریف نمی‌تواند آبشار بزند.

 

رئیس جمهور آذربایجان و برخی از آقایان باید به اندازه توان و گذشته خود اظهار نظر کنند. 

 

جمهوری اسلامی ایران تنومند تر ازاین است که با بحث های توخالی خدشه ای به آن وارد شود.

 

اگر به دنبال امنیت منطقه هستند بهتر است از کشور های منطقه کمک بگیرند، ایران آمادگی دارد از همه ظرفیت های خود استفاده کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------