آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه های عربی



اخبار,اخبارسیاست خارجی,رهبر ایران

شماری از رسانه های عربی روز پنج شنبه ضمن پوشش بخش هایی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از بانوان، شاعران و ذاکران اهل بیت علیهم السلام با معظم له، نوشتند: رهبر ایران اعلام کرده است که توافق نکردن بهتر از توافق بد است.

شبکه خبری اسکای نیوز بخش هایی از سخنان صبح امروز مقام معظم رهبری در این دیدار را پوشش داده و نوشت: آنچه تاکنون به دست آمده است، نه اصل توافق و نه محتوای توافق و نه ادامه مذاکره برای رسیدن به توافق را تضمین می کند.

اسکای نیوز در ادامه نوشت: رهبر ایران با بیان اینکه در خصوص مذاکره با آمریکا خوشبین نیست و این موضوع به دلیل تجربه ای است که پیش تر به دست آمده است، گفتند که از مذاکره کنندگان ایرانی حمایت می کند.

این شبکه خبری افزود: رهبر ایران خواستار لغو تحریم های ایران در روز انعقاد توافق نهایی به طور کامل شدند و اعلام کردند که لغو تحریم ها به صورت تدریجی مورد قبول نیست.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد؛ رهبر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی تأکید کرد که مذاکره با آمریکا تنها بر سر موضوع هسته ای است و هیچ موضوع دیگری را که مربوط به اوضاع داخلی ایران یا منطقه یا جهان شود، شامل نمی شود.

المیادین به نقل از رهبر ایران نوشت که ایران به هیچ وجه اجازه بازرسی از تأسیسات نظامی یا توقف توسعه دفاعی کشور را نمی دهد و هیچ توافقی نباید مانع حمایت ما از برادران مان در جبهه مقاومت در نقاط مختلف جهان شود.

پایگاه خبری المنار نیز با پوشش بخشی از سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران نوشت: آنچه تاکنون در مذاکرات هسته ای بدان دست یافته شده است، اصل توافق، محتوای آن و مذاکره ای که به توافق بینجامد را تضمین نمی کند.

المنار نوشت: در خصوص اتخاذ موضع در مذاکرات هسته ای، رهبر ایران تأکید کرد که موضعی در خصوص برنامه هسته ای اتخاذ نکرده اند؛ زیرا هنوز کاری انجام نشده و موضوع الزام آوری میان دو طرف تاکنون به وجود نیامده است.

این شبکه خبری لبنانی همچنین نوشت: رهبر ایران در باره عملیات نظامی عربستان سعودی به یمن تصریح ساخت که عربستان در حمله به یمن اشتباه کرده است و با این اقدام بدعت بدی را در منطقه ایجاد کرد.

پایگاه خبری النشره نیز با انعکاس بخشی از سخنان رهبر ایران نوشت: آنچه تاکنون در مذاکرات هسته ای حاصل شده است، اصل توافق، محتوای آن و مذاکره ای که به توافق بینجامد را تضمین نمی کند.

النشره نوشت: رهبر ایران تأکید کرد که نسبت به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم اما از مذاکره کنندگان هسته ایران حمایت می کنم و دست نیافتن به توافق در خصوص برنامه هسته ای بهتر از توافق بد است.

به نوشته النشره رهبر ایران در بخش دیگری از سخنانشان تأکید داشت که عربستان در حمله نظامی به یمن قطعاً ضربه خواهد خورد و بینی اش به خاک مالیده می شود و هرگز در این نبرد پیروز نخواهد شد.


 اخبار  سیاست  خارجی  -   ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------