سیل در استان فارس/ یک نفر فوت شد



سیل در فارس،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
بارش شدید باران در برخی از نقاط استان منجر به سیل و خسارت جانی و مالی شد.

به گزارش تسنیم، بارش شدید باران در نقاط مختلف استان فارس سبب آب‌گرفتگی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و کندی تردد در محورهای مواصلاتی استان شد و براساس صحبت‌های رحیم آزادی، مدیرکل بحران استانداری فارس این بارش‌ها منجر به سیل شده و متاسفانه در شهرستان داراب یک کشته بر جای گذاشته است. 

 

مدیرکل بحران استانداری فارس اعلام کرده است طی این بارندگی و وزش تندباد 21 تیر چراغ برق شکست و برق چهار روستای شمالی علامرودشت لامرد برای ساعاتی قطع شد. همچنین در پی وزش باد و بارش باران شدید در شهرستان خنج به دامداران و به محصولات کنجد و مرکبات کشاورزان 112 میلیارد و 340 هزار میلیون ریال خسارت وارد شد.

 

آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه شهرستان‌های داراب و لامرد بیشترین میزان بارش‌ها را داشته است، گفت: هشدارهای لازم مبنی بر ورود سامانه بارشی شدید هفته گذشته به تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران اعلام شده و برای مقابله با سیل و پیشگیری های لازم، پس از پیش بینی و هشدارهای هواشناسی، تمام دستگاه‌ها به صورت صد درصد و به طور کامل آماده باش هستند.

 

وی گفت: خسارت های ناشی از بارندگی های اخیر در استان مشخص نیست، پس از پایان بارندگی ها می‌توانیم خسارت ها را جمع بندی کنیم، با این حال قطعی برق و سقوط پایه های برق در برخی شهرستان ها، آبگرفتگی معابر و خسارت هایی در حوزه کشاورزی گزارش شده که همه این موارد باید جمع بندی و به شکل دقیق اعلام شود.

 

همچنین سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بر اثر بارندگی ها بیش از 99 تصادف خودرو در نقاط مختلف شهر شیراز رخ داده که خوشبختانه به جز مواردی از تصادف، خوشبختانه خسارتی ناشی از بارش باران گزارش نشده است.

 

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت استان فارس درباره عملیات امدادی سیل و آبگرفتگی در استان فارس که از 24 تیرماه امسال آغاز شده است، اظهار کرد: 3 شهرستان زرین دشت، خنج و داراب در این مدت در استان فارس تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی بوده است.

 

وی با اشاره به ارائه خدمات شبانه روزی امدادگران هلال‌احمر (30 امدادگر و نجاتگر) در شهر، روستا و مناطق عشایرنشین استان فارس، اضافه کرد: بر این اساس، 6 تیم عملیاتی امدادی به کارگرفته شده و مابقی تیم‌ها به صورت آماده باش هستند. اقلام غذایی و زیستی نیز در بین حادثه دیدگان متاثر از سیل و آبگرفتگی در شهرستان خنج توزیع شد.

 

درویشی با اشاره به امدادرسانی به عشایر محصور شده در سیل و آبگرفتگی شهرستان داراب تصریح کرد: در این عملیات از یک تیم تخصصی برای امدادرسانی به این قشر استفاده شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------