آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

حمایت کره شمالی از مواضع چین در قبال هنگ کنگ



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کره شمالی
کره شمالی از مواضع و اقدامات چین در قبال هنگ کنگ پشتیبانی کرد و افزود که دیگر کشورها حق مداخله در امور داخلی چین و هنگ کنگ را ندارند.

خبرگزاری کره شمالی روز شنبه به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه این کشور که نامی از او برده نشده است نوشت که «اقدامات چین درباره هنگ کنگ گام های مشروع و قانونی محسوب می شود».

 

وی در پاسخ به سوالی درباره هنگ کنگ و تصویب لایحه قانون امنیتی این منطقه در کنگره ملی خلق چین گفت: این جزو مسایل داخلی چین محسوب می شود و کشورهای دیگر نمی توانند درباره آن دخالتی داشته باشند.

 

چین روز پنجشنبه گذشته در آخرین روز از نشست بزرگ سالانه کنگره ملی خلق در پکن لایحه قانون امنیتی هنگ کنگ را با هدف «پیگرد تجزیه طلبان،  تروریست ها و فتنه گران» تصویب کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی تصویب این لایحه را گامی مشروع برای تقویت ساختار قانونی و همچنین بر اساس قوانین اساسی چین و هنگ کنگ دانست.

 

وی تاکید کرد که هنگ کنگ جزو امور داخلی چین است و تصمیم گیری در این ارتباط ربطی به کشورهای دیگر پیدا نمی کند و آنها حق ورود به مسایل هنگ کنگ و چین ندارند.

 

امروز دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با اشاره به تصویب این لایحه اعلام کرد که دیگر هنگ کنگ را منطقه خودمختار از چین نمی داند و جایگاه ویژه تجاری این منطقه را لغو کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------