انگلیس: آماده ترک اتحادیه اروپا بدون توافق هستیم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , انگلیس
یکی از وزرای کابینه بوریس جانسون اعلام کرد کشورش آماده ترک اتحادیه اروپا بدون توافقنامه تجاری است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه آر تی، «پنی موردانت» مسئول هزینه‌های عمومی در دولت بوریس جانسون اعلام کرد انگلیس آماده ترک اتحادیه اروپا، بدون توافق تجاری یا انجام مذاکرات در لحظه حساس است.

 

پنی مودانت گفت: برخی پیشرفت‌ها در مذاکرات حاصل شده است؛ اما همچنان اختلافات در خصوص فرصت‌های برابر وجود دارد. در حالی که بر موضوع خروج (از اتحادیه اروپا) به شکلی، توافق وجود دارد؛ در صورتی که راه حلی میانه حاصل نگردد، ما آماده خروج به شروطی به سبک استرالیا هستیم.

 

او در ادامه افزود: مذاکرات ادامه دارد و انگلیس از مسأله حاکمیت خود منصرف نخواهد شد.

 

اظهارات این مقام انگلیسی در حالی بیان می‌شود که سخنگوی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سخنانی اعلام کرد کشورش به مذاکره با اتحادیه اروپا در خصوص توافق تجاری پس از برگزیت، مادامی که دو طرف زمان در اختیار دارند، ادامه می‌دهد؛ همچنانکه وی گفت لندن معتقد است دستیابی به یک توافق، امری امکان پذیر به شمار می‌رود.

 

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، با ورود مذاکرات تجاری به مرحله نهایی خود، سخنگوی نخست وزیر انگلیس بار دیگر تمدید مرحله انتقالی که تا پایان سال جاری میلادی در نظر گرفته شده را به منظور ادامه در سال ۲۰۲۱ بعید شمرد.

 

او گفت: زمان بسیار اندک است؛ اما ما در حال آماده شدن برای ادامه مذاکرات تا جایی هستیم که زمان در اختیار دازسم؛ چرا که ما فکر می‌کنیم یک توافق مسأله‌ای امکان پذیر است.

 

او در ادامه اعلام کرده بود نخست وزیر بعدا نخست وزیر به ارزیابی گفت و گوی خود با «اورزولا فن درلاین» رئیس کمیسیون اروپا» خواهد پرداخت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------