آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ترامپ: کرونا تقصیر چین بود/ مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت: اقتصاد چین ۵ سال زودتر از اقتصاد آمریکا جلو خواهد زد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ
مدیرعامل هلال احمر استان تهران از افزایش تعداد فوتی های سقوط بهمن در ارتفاعات پایتخت به ۱۰ نفر خبر داد. 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا که از امضای لایحه بسته اقتصادی مبارزه با کرونا خودداری کرده است؛ بار دیگر در پیامی توئیتری، شروط خود را برای کنار آمدن با کنگره تکرار کرد.

 

ترامپ در این باره نوشت: ۲۰۰۰ دلار بعلاوه ۲۰۰۰ دلار هم برای سایر اعضای خانواده. نَه ۶۰۰ دلار. به یاد داشته باشید، این (ویروس کرونا) تقصیر چین بود!

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ

اقتصاد چین ۵ سال زودتر از اقتصاد آمریکا جلو خواهد زد

یک مرکز تحقیقاتی در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۲۸، چین با پیشی گرفتن از ایالات متحده به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، یک مرکز تحقیقاتی در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۲۸، چین با پیشی گرفتن از ایالات متحده به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد و به دلیل بیماری همه‌گیری کرونا، این اتفاق ۵ سال زودتر از آنچه تخمین زده شده بود به وقوع می‌پیوندد.

 

مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت، سی‌ای‌بی‌آر، در گزارش سالانه‌ای که منتشر کرد گفت: برای مدتی، موضوع اصلی اقتصاد جهانی جنگ اقتصادی و قدرت نرم بین ایالات متحده و چین بوده است. همه‌گیری کووید ۱۹ و نتایج اقتصادی مربوط به آن قطعاً این رقابت را به نفع چین تغییر داده است.

 

سی‌ای‌بی‌آر گفت: مهارت مدیریتی چین در پاندمی، با سختگیری زود هنگام شدید و قرنطینه به موقع و آسیب‌های وارد شده به رشد بلندمدت اقتصاد غرب، به این معنی است که عملکرد اقتصادی نسبی چین بهبود یافته است.

 

به نظر می‌رسد که چین به رشد اقتصادی متوسط ۵.۷ درصد در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ می‌رسد. این در حالی است که قبل از این پیش‌بینی می‌شد که در سال ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۰ به رشد ۴.۵ درصد برسد.

 

در حالی که به احتمال زیاد ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ بازگشت قدرتمندی بعد از همه‌گیری داشته باشد، رشد آن در سال بین ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ به ۱.۹ درصد باز می‌گردد و پس از آن به ۱.۶ درصد کاهش می‌یابد.

 

از لحاظ دلاری تا اوایل دهه ۲۰۳۰ ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان باقی خواهد ماند تا زمانی که هند از آن پیشی می‌گیرد و آلمان را از رتبه چهارم به پنجم می‌رساند.

 

با توجه به مقایسه سی‌بی‌ای‌آر، انگلستان، که در حال حاضر پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است، در سال ۲۰۲۴ به مکان ششم سقوط می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------