موسسه راهی به سوی نور کمپ ترک اعتیاد در تهران



موسسه راهی به سوی نور با هدف مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن به عنوان یک موسسه غیردولتی، توانمند خودجوش اولین حرکت خداپسندانه خود را از تیرماه ۱۳۸۰ از پارک پیروزی منطقه شرق تهران آغاز نمود. با حمایت شهرداری، فعالیت‌ها به‌صورت جدی ادامه یافت و نتیجه زحمات و تلاش‌های پیگیر و مداوم منجر به تشکیل موسسه در سال ۱۳۸۵ شد. اعضای موسسه در تاریخ ۸۶/۱۲/۲۲ اقدام به ثبت قانونی کمپ ترک اعتیاد نمودند.

 

کمپ راهی به سوی نور

 

سرانجام کمپ ترک اعتیاد راهی به سوی نور در سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ مجوز از سازمان بهزیستی کل کشور شد. این موسسه ملی با شماره ثبت ۲۲۴۷۶ در اداره کل ثبت شرکت‌ها با موضوعیت ایجاد مرکز درمان و بازتوانی میان مدت مصرف‌کنندگان مواد اعتیادآور (زنان و مردان) و فعالیت در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهداشتی ناشی از اعتیاد به ثبت رسید.

 

خدمات و امکانات کمپ ترک اعتیاد راهی به سوی نور

• کادر پزشکی و درمان با تجربه

• سم زدایی مواد مخدر از بدن با دقت فراوان

• وسایل ورزشی و تفریحی برای تمام سنین

• سالن غذاخوری مناسب و کامل

• دارای فروشگاه مواد غذایی مورد نیاز

• ارائه پکیج بهداشتی کامل به بیماران

 

امکانات کمپ راهی به سوی نور

 

در کمپ ترک اعتیاد راهی به سوی نور چه میگذرد؟

 برنامه های کلی طبق برنامه برای هر بیمار انجام میشود، مانند: برنامه های آموزشی و تفریحی کمپ ترک اعتیاد، ارائه محصولات فرهنگی مانند: فیلم، کتاب، موسیقی

 

برگزاری جلسات کتابخوانی، برگزاری جلسات گروهی و مشاوره. به صورت دقیق از بدو ورود فرد به محیط کمپ مراحل زیر اتفاق می افتد.

 

پذیرش در موسسه ترک اعتیاد راهی به سوی نور

 

1. ورود بیمار به محل کمپ

2. انجام امور مربوط به پذیرش بیمار

3. راهنمای بیمار به بخش بستری مرکز و استحمام

4. شروع مراحل درمان

5. معاینات پزشکی جهت تعیین وضعیت دقیق جسمی و روانی بیمار

 

توضیحات کلی در مورد نوع درمان اعتیاد در کمپ

نوع درمان‌های اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد راهی به سوی نور به چندین شکل انجام شده و از رویکردهای مختلفی استفاده می‌شود. انتخاب روش درمانی معمولاً بستگی به نوع و شدت اعتیاد، وضعیت جسمی و روحی فرد و نیازهای او دارد. موضوع درمان اعتیاد دارای باورهای عامه متفاوتی است و شاید بسیاری از افراد در مورد این موضوع اطلاعات کافی نداشته باشند. در مرکز راهی به سوی نور، ما به بررسی چندین جنبه مختلف نوع درمان‌های اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد راهی به سوی نور می‌پردازیم.

 

بررسی وضعیت جسمانی بیمار

بررسی وضعیت جسمانی بیمار معتاد به مواد مخدر بسیار مهم است و این امر می‌تواند از جنبه‌های مختلف صورت گیرد. در ابتدا، پزشک وضعیت جسمانی بیمار را بررسی می‌کند. پزشک باید بررسی کند که آیا بیمار از نظر جسمانی در شرایطی قرار دارد که بتواند در کمپ ترک اعتیاد بستری شود یا خیر. پزشک کمپ ترک اعتیاد راهی به سوی نور برای بررسی وضعیت جسمانی بیمار از او تست‌های خون، تست‌های ادرار، آزمایش‌های کبدی، آزمایش‌های کلیه و سایر آزمایشات مرتبط با مصرف مواد مخدر را می‌گیرد.

 

بررسی وضعیت روحی

پس از بررسی جسمانی، مرحله بعدی این است که به بحث مرتبط با جنبه‌های روحی پرداخته شود. در مصاحبه اولیه با بیماران، روانشناسان به بررسی جنبه‌های روانشناختی آنها می‌پردازند. هدف از این مصاحبه ابتدایی تعیین وضعیت بیمار است تا ببینیم آیا بیمار فقط به اعتیاد دچارشده یا آیا بیماری‌های روحی دیگری مانند افسردگی، اضطراب، اختلال شخصیت و غیره نیز دارد.

 

در صورتی که نیاز به دارو دارد، روانپزشک به بیمار، داروهای روانپزشکی تجویز می‌کند که این تجویزات همواره باید زیرنظر پزشک اجراء شود. همچنین، درمان‌های مشتمل بر مباحث روانشناسی و ماتریکس نیز به بیمار ارائه می‌شود. در جلسات ماتریکس، بیمار با اصول پاکی و روش‌های مقابله با وسوسه دوباره به مواد مخدر آشنا شده و به مراحل ترک اعتیاد پیش می‌رود.

 

همچنین در جلسات روان‌درمانی، تمرکز بیشتری بر روی شناخت شخصیت فرد، شناسایی خطاهای فکری و باورهای نادرست انجام می‌شود. در این نوع درمان، مهارت‌های زندگی آموزش داده‌شده و اهمیت بهبود روانی و انتقال بیمار به یک زندگی بهتر تاکید می‌شود. در نهایت، با یک درمان کامل، فرد علاوه‌ براین که  از اعتیاد رها خواهد شد بلکه مسیر جدیدی از زندگی را آغاز خواهد کرد.

 

برگزاری جلسات ان آی و گروهین معتادان

از یک سو، جلسات NA و گروه‌های معتادان در کمپ ترک اعتیاد راهی به سوی نور به عنوان یک قسمت مهم از فرآیند درمانی اجراء می‌شوند. این جلسات تأثیرات بسیار مثبتی بر ذهنیت بیماران دارند و آنها را با راهکارهایی آشنا می‌کنند که از اعتیاد رهایی پیدا کنند. بنابراین، درمان ترک اعتیاد یک فرآیند چندجانبه است که نیازمند همکاری متخصصین مختلف از جمله پزشکان، روانشناسان، روانپزشکان و گروه‌های حمایتی را دارد.

 

سخن پایانی

گاهی افراد اشتباهاً فکر می‌کنند که درمان، تنها به مرحله سم‌زدایی از مواد مخدر محدود می‌شود و پس از یک یا دو هفته، درمان به پایان می‌رسد اما واقعیت این است که سم‌زدایی تنها یک بخش کوچک از درمان ترک اعتیاد است. تغییر باورهای نادرست، کار بر روی مهارت‌های زندگی و حتی تغییرات در شخصیت و رفتار بیماران نیز جزو اهداف اصلی درمان در کمپ ترک اعتیاد راهی به سوی نور هستند. این فرآیند برای پیدا کردن خودشناسی بهتر و ادامه یافتن مسیر بهبود و پاکی زندگی ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024