الکل در فارس جان 52 نفر را گرفت/ مسمومیت الکلی 9 نفر در لامرد؛ فوت شدگان به در خوزستان به 56 نفر رسید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, مصرف الکل
رئیس اورژانس فارس از مسمومیت ۳۳۰ نفر و فوت ۴۴ تن بر اثر سوء مصرف الکل صنعتی خبر داد. 

پیشتر آمار فوتی‌های ناشی از سوءمصرف الکل صنعتی در این استان ۳۱ نفر اعلام شده بود. به این ترتیب تعداد کل فوتی‌های ناشی از سوءمصرف الکل در کل کشور به ۱۵۹ نفر رسید. جمع بندی آمار کل فوتی‌ها تا روز گذشته نشان می‌داد، که آمار تا دیروز ۱۴۶ نفر بود.

 

بر اساس گزارش فارس، محمدجواد مرادیان با بیان اینکه مصرف متانول در مدت اخیر جان خیلی از شهروندان را به خطر انداخته است، اظهار داشت: تا ساعت ۱۱ صبح امروز ۲۷ اسفند ۳۳۰ نفر با الکل مسموم شدند و ۴۴ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

 

رئیس اورژانس فارس گفت: این افراد به طور میانگین در محدوده سنی بین ۲۰ تا ۳۰ سال قرار دارند و متاسفانه در روز‌های اخیر تعداد زیادی از جوانان شهرمان را به دلیل مصرف الکل از دست دادیم.

 

وی افزود: افراد سودجو با ترکیب متانول و اتانول و عرضه آن در بازار این فاجعه را به وجود آوردند و ما از مردم تقاضا داریم تمام الکل‌های موجود در بازار را سمی تقلی کنند و از مصرف هرگونه الکی خودداری کنند.

 الکل در فارس جان ۵۲ نفر را گرفت

افزایش آمار مسمومیت‌ها با الکل به ۳۶۹ نفر و فوتی‌ها به ۵۲ نفر در چندروز گذشته ۳۱۷ نفر بر اثر مصرف الکل در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس بیان کرد: سن مسمومین از ۲۰ تا  ۴۰ سال است و  ۱۴ نفر  از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

او  تاکید کرد: متاسفانه در فضای مجازی عنوان می‌شود که الکل می‌تواند در کنترل کرونا نقش داشته باشد اما این موضوع نه تنها شایعه‌ای بیش نیست بلکه بسیار مرگبار است.

 

مسمومیت الکلی 9 نفر در لامرد

رییس شبکه بهداشت و درمان لامرد گفت: 9 نفر بر اثر مسمویت در بیمارستان لامرد بستری شدند.

 

شمار قربانیان مشروبات تقلبی الکلی در خوزستان به ۵۶ نفر رسید

علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز امشب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه علی رغم هشدارهای متعدد و مستمر در روزهای گذشته همچنان مواردی از مراجعه مسمومیت ناشی از مشروبات تقلبی الکلی به مراکز درمانی مشاهده می شود.

 

وی بیان کرد: تا کنون ۵۶ نفر در اثر مصرف این مشروبات در خوزستان جان خود را از دست دادند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: در حال حاضر ۳۴ نفر بر اثر مصرف این مشروبات در بیمارستان ها بستری بوده که ۱۸ نفر از این تعداد در بخش مراقبت های ویژه تحت مداوا هستند.

 

فارس 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------