ارتباط مدت زمان بستری در ICU با افزایش احتمال خودکشی



مراقبتهای ویژه ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
یک مطالعه جدید نشان می دهد که بازماندگان بخش مراقبت های ویژه بیشتر از سایر بیماران در بیمارستان با خطر آسیب به خود و خودکشی پس از ترخیص مواجه هستند.

 به گزارش مهر به نقل از هلث دی، محققان دانشگاه اوتاوا سوابق بهداشتی ۴۲۳۰۰۰ بازمانده از ICU در استان انتاریو را با ۳ میلیون بیمار بستری در بیمارستان که تحت مراقبتهای ویژه بین سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۷ نبودند مقایسه کردند.

 

بر اساس یافته‌های بدست آمده، در مقایسه با افراد دیگر، ۲۲ درصد بازماندگان ICU بیشتر در معرض خطر خودکشی و ۱۵ درصد بیشتر در معرض خطر خودزنی قرار داشتند.

 

دکتر «شانون فرناندو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مراقبت های ICU در دهه‌های گذشته پیشرفت کرده است و ۷۰ تا ۸۰ درصد بیماران اکنون زنده می‌مانند. متأسفانه ما می‌دانیم که این تجربه می‌تواند برای بیماران آسیب زا باشد و سلامت فرد را در طولانی مدت به خطر می‌اندازد.»

 

بالاترین میزان خودکشی در میان بازماندگان ICU در نوجوانان ۱۸ تا ۳۴ ساله، بیماران با تشخیص قبلی افسردگی، اضطراب یا اختلال استرس پس از سانحه و همچنین در کسانی که در ICU روش‌های تهاجمی مانند تهویه مکانیکی یا فیلتراسیون خون به دلیل نارسایی کلیه دریافت کرده بودند، مشاهده شد.

 

فرناندو در ادامه می‌افزاید: «این بیماران اغلب هفته‌ها یا ماه‌ها در بیمارستان هستند و برای بازپس گیری قدرت خود نیاز به توانبخشی شدید دارند. هنگامی که آنها به خانه بازمی گردند، ممکن است نتوانند به طور تمام وقت یا به طور کامل کار کنند. ما می‌دانیم که همه اینها بر سلامت روان آنها تأثیر می‌گذارد. در حالی که به طور بصری همه این عوامل می‌تواند منجر به افزایش خطرات خودزنی و خودکشی شود، تاکنون داده‌های واضحی در این باره نداشته ایم.»

 

محققان اذعان دارند که این یافته‌ها بخصوص در زمان پاندمی کووید ۱۹ بسیار حائز اهمیت هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------