آدرس‌هاي اينترنتي شناسنامه‌دار مي‌شوند



 

 

آدرس‌هاي اينترنتي شناسنامه‌دار مي‌شوند

 

معاون شركت فناوري اطلاعات ايران گفت: آيين‌نامه ساماندهي آدرس‌هاي عددي اينترنتي تدوين شده و آماده ارسال به كميسيون تنظيم مقررات است كه براساس اين آيين‌نامه و با بهره‌گيري از "سامانه آدرس‌هاي عددي اينترنتي " تمامي آدرس‌هاي اينترنتي كشور شناسنامه‌دار و قابل پيگيري خواهد بود.

علي اصغر انصاري با اشاره به فعاليت آزمايشي سامانه "آدرس‌هاي عددي اينترنتي كشور " (IP address)، اظهار داشت: اين سامانه در سايت matma.ir (مركز مديريت توسعه ملي اينترنت) راه‌اندازي شده و توزيع كنندگان آدرس پس از گشايش حساب كاربري مي‌توانند به آن وارد شوند.

معاون توسعه و مديريت شبكه شركت فناوري اطلاعات ايران افزود: ما از طريق نامه به سازمان تنظيم مقررات اعلام كرده‌ايم كه چند شركت‌ خدمات‌دهنده اينترنتي را به ما معرفي كنند تا ما به صورت آزمايشي به آنها دسترسي دهيم و اين شركت‌ها اطلاعات IP address خود را در اين سامانه ثبت كنند و در نهايت سامانه را پس از طي مراحل آزمايشي به طور رسمي افتتاح كنيم.

انصاري يادآور شد: در گذشته خطوط اصلي در كميسيون تنظيم مقررات تصويب شده بود و بايد آيين‌نامه نوشته مي‌شد كه در حال حاضر آيين‌نامه مربوطه تدوين شده و آماده ارسال به كميسيون تنظيم مقررات است.

معاون توسعه و مديريت شبكه شركت فناوري اطلاعات خاطر نشان كرد: اين سامانه قابل استفاده براي IPهاي خصوصي و آدرس‌هاي عمومي است، اما فعلا با IP address عمومي آزمايش شده است.

انصاري افزود: شركت‌هايي كه بايد IP address در اين سامانه بگذارند شركت‌هايي هستند كه از توزيع‌كنندگان منطقه‌اي (Ripe) اقدام به خريداري IP address مي‌كنند؛ اطلاعات اين آدرس‌ها بعد از توزيع IP در جايي ثبت نمي‌شود و به همين دليل زماني‌كه IP address آنها دست به دست استفاده مي‌شود، مشخص نيست اين IP address متعلق به چه كسي است و مسئوليت استفاده از آن برعهده كيست و علاوه بر اين امكان پيگيري آدرس نيز ممكن نمي‌شود.

وي تأكيد كرد: با راه‌اندازي اين سامانه هر IP address داراي شناسنامه مي‌شود.

وي افزود: بر اساس برنامه اين سامانه بايد مدت 2 الي 3 ماه مرحله آزمايشي را طي كند تا در صورت وجود مشكلات فني يا رخداد پيش‌بيني نشده‌، اصلاح شود.

وي با بيان اينكه در طراحي سامانه يك كار نرم‌افزاري دقيق انجام شده، خاطر نشان كرد: اين سامانه به طور خودكار با سامانه سازمان Ripe در ارتباط است...../تحلیل:عصرایران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------