۴ حیوانی که اصلاً انتظار ندارید از این چیزهای عجیب بترسند



حیوانات ترسو،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

روزیاتو | شیر، فیل و خرس سه تا از زیباترین و در عین حال ترسناک ترین اعضای قلمرو حیوانات هستند. اما خودِ این موجودات ترسناک از چه چیزهایی می‌ترسند؟ شاید از فهمیدن پاسخ این سوال تعجب کنید.

 

بیایید از حیوانی که در تمام جهان به عنوان «سلطان جنگل» شناخته می‌شود شروع کنیم. شیر از چه چیزی می‌ترسد؟ اینکه این موجود وحشی از آب می‌ترسد افسانه است. شیر از غوطه ور شدن در آب لذت می‌برد زیرا با آن کار خنک می‌شود. اگر به آب و هوایی که این موجودات در آن زندگی می‌کنند و پوشش ضخیم بدنشان فکر کنید به نظر منطقی می‌آید. نکته جالب اینجاست که آنها در واقع شناگران ماهری هم هستند.

 

حیوانات ترسو،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

این امر در مورد سایر گربه‌سانان بزرگ مانند ببر، پلنگ، جگوار، پلنگچه و گربه دم کوتاه ساکن در این نوع از آب و هوا نیز صدق می‌کنند. تنها در آب و هوای سرد است که آنها از آب اجتناب می‌کنند.

 

حیوانات ترسو،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

با این حال حتما متوجه شده‌اید که گربه های خانگی تان علاقه چندانی به آب ندارند و به سختی حمام می‌کنند و البته نیازی هم به این کار ندارند زیرا گربه سانان اهلی از زبان برای تمیز کردن خود استفاده می‌کنند. البته در این میان استثناهایی نیز وجود دارد و برخی گربه ها بیشتر از سایرین با آب تعامل دارند.

 

حیوانات ترسو،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

بیایید به سراغ مشکلی برویم که قطعا نیازی نیست گربه ها نگران آن باشند. تا به حال در مورد موش هراسی، فوبیای موش یا Suriphobia چیزی شنیده‌اید؟

 

حیوانات ترسو،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

این باور رایج وجود دارد که فیل ها از موش ها می‌ترسند. درست است؛ همان حیوانی که در حالت ایستاده قدی حدودا سه متری دارد و وزنش تقریبا چهار تن است ظاهرا از موجودی می‌ترسد که طولش تنها به ۱۰ سانتیمتر می‌رسد. اما این باور چگونه شکل گرفته است؟

 

حیوانات ترسو،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

دلیل این شایعه احتمالا این است که فیل‌ها از وارد شدن موش‌ها به داخل خرطومشان دچار هراس می‌شوند. اما محققان ادعا می‌کنند که هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که نشان دهد فیل‌ ها از موش ها می‌ترسند. کارشناسان همچنین ادعا می‌کنند که حتی اگر یک موش وارد خرطوم فیل شود فیل می‌تواند بدون هیچ دردسری آن را با یک فوت هوا بیرون بیندازد.

 

حیوانات ترسو،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

همچنین شواهدی وجود دارد که در بیشتر موارد فیل‌ها حتی اجازه می‌دهند موش ها از سر و کولشان بالا بروند. محققان مطمئن هستند که با توجه به جثi فیل، تا زمانی که این حیوان سالم باشد، چیزی وجود ندارد که از آن بترسد.

 

بنابراین تا اینجا شیرها از آب نمی‌ترسند و فیل ها هم مشکلی با موش‌ها ندارند. پس آیا هیچ کدام از این حیوانات واقعا چیزی برای ترسیدن ندارند؟ در مورد خرس چطور؟ شاید برایتان عجیب باشد که خرس‌ها در واقع از بهترین دوست آدم‌ها می‌ترسند.

 

حیوانات ترسو،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

درست است؛ خرس ها وقتی اطراف سگ ها هستند احساس ناراحتی می‌کنند. و همه این‌ها با وجود پیوند ژنتیکی بسیار دور آنها با یکدیگر است. هنگامی که این دو موجود با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند، سگ این توانایی را دارد که خرس را تعقیب کرده، بترساند، به گوشه‌ای برده یا با این حیوان دربیفتد. در عوض خرس سعی می‌کند از هرگونه برخورد با سگ اجتناب کند.

 

حیوانات ترسو،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

حتی نوعی از نژاد سگ فنلاندی وجود دارد که با نام سگ خرس کارلیایی (Karelian Bear Dog) شناخته می‌شود. این نژاد سگ به طور خاص برای ایستادگی در برابر حیوانات بزرگ مانند خرس استفاده می‌شود و دارای حس جهت‌یابی، انعطاف‌پذیری و کنترل بدن، شجاعت، حس بویایی و سرسختی است.

 

حیوانات ترسو،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

بنابراین آیا این بدان معنی است که می‌توانید با اعتماد به نفس و بدون نگرانی همراه سگ خود در منطقه‌ای که خرس دارد قدم بزنید؟ قطعا نه. با وجود این واقعیت که خرس ها ممکن است در اطراف سگ ها عصبی شوند، نمی‌توانیم اندازه و قدرت آنها را فراموش کنیم. به‌ویژه اگر یک خرس مادر راهی برای فرار نداشته باشد یا احساس کند که توله‌هایش ممکن است در خطر باشند، می‌تواند برای شما یا سگتان دردسر بزرگی باشد.

 

حیوانات ترسو،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

اما خودِ سگ‌ها چطور؟ چه چزی این یار باوفا و شجاع انسان را می‌ترساند؟ تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا سگتان با شنیدن صداهای بلند احساس ناراحتی می‌کند؟ درجه این ترس در سگ ها متفاوت است. اما این غیرقابل پیش بینی بودن رعد و برق یا هرصدای بلند ناگهانی است که درواقع باعث ناراحتی سگ شما می‌شود. ناتوانی در درک علت این صدای کرکننده ممکن است باعث شود سگ شما بلرزد، دمش را بین پاهایش بگذارد یا حتی از خانه فرار کند!

 

حیوانات ترسو،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

چیز دیگری که واقعا می‌تواند حیوانات خانگی وفادار ما را بترساند زمانی است که آنها را تنها رها می‌کنیم. متأسفانه این کار می‌تواند منجر به یک کابوس برای همسایگان شما شود، زیرا یکی از علائم رایج این ترس، پارس کردن بیش از حد است. جویدن مبل و خراب کردن عمدی وسایل خانه نیز از علائم زمانی است که این موجود دوست داشتنی دچار اضطراب جدایی می‌شود. پس به نفع خودتان است که برای مدت طولانی آنها را به حال خود رها نکنید.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------