نکات بهداشتی در آرایشگاه‌های مردانه



همانطور که قطعا در مسیر تبدیل شدن به یک آرایشگر مردانه حرفه‌ای مردانه متوجه خواهید شد، برای موفقیت در آرایشگری تنها کافی نیست که برای هر مشتری اصلاح مو را به بهترین شکل انجام دهید – این موضوع صرفا یک پیش‌نیاز است. در آرایشگری بهداشت و رعایت نکات بهداشتی هم می تواند یک جذب کننده بسیار خوب مشتری برای شما باشد، به شدت لازم است. چرا که عدم رعایت نکات بهداشتی در آرایشگاه می تواند پیامدهای بسیار بدی داشته باشد. بنابراین رعایت نکات بهداشتی باید تبدیل به عادتی روزانه شود که در هنگام آموزش آرایشگری مردانه باید به آن توجه کرد.  در ادامه به این نکات می پردازیم. با ما همراه باشید. 

 

• رعایت بهداشت فردی 

از میان ابزارهای اصلی آرایشگری مردانه، نه ماشین اصلاح و نه قیچی است که بیش از همه استفاده می شود. پرکاربردترین ابزار در آرایشگری دست شماست. زمانهایی که شما باید دستانتان را بشویید و ضدعفونی کنید شامل موارد زیر می شود: 

- قبل و بعد از خدمات دادن به هر مشتری 

- قبل و بعد از هر یک از خدماتی که پروسه مخصوص خودش را دارد (مثلا شتسشوی مو، کوتاهی مو، حالت دهی، و ...) 

- قبل و بعد از احتمال تماس با مایعات و ترشحات بدن (بزاق، عرق، و ...) 

 

سالن آرایشگاهی مردانه

سالن آرایشگاهی مردانه

 

• بین هر دو مشتری لوازم خود را ضدعفونی کنید 

باید هر دفعه که به هر مشتری خدمات‌رسانی کردید و قبل از هر مشتری، لوازم و ابزار خود را تمیز و ضدعفونی کنید. حواستان باشد از ضدعفونی‌کننده‌های مخصوص استفاده کنید تا باعث خوردگی و زنگ زدن وسایل نشوید و نتیجه مطلوب را بگیرید. برای تمیز کردن ماشین اصلاح نیز حواستان باشد که خرده موها را با براش و موپران مناسب قبل از استفاده از الکل و ... تمیز کنید. 

 

• وسایل را روغن کاری کنید 

روغن کاری وسایل از جمله ماشین اصلاح می تواند از زنگ و خراب شدن آنها جلوگیری کند. این کار علاوه بر افزودن بر عمر مفید وسایل باعث می شود که دقت کار و عملکرد ماشین و ... بهتر شود. ضمنا این کار از گاز گرفتن ماشین جلوگیری می کند و عملکرد آن را ارتقاء می‌دهد. 

 

بهداشت سالن مردانه

بهداشت سالن مردانه

 

• از ماسک و دستکش و بقیه وسایل بهداشتی استفاده کنید 

مهم است که اهمیت این نوع وسایل بهداشتی را رعایت کنید. استفاده از ماسک و مخصوصا دستکش فقط برای زمان کرونا نبود. استفاده از ماسک هم می تواند در مواقع خاصی مثل اعمال کراتینه مو مفید باشد. چیزی که باید حواستان باشد این است که از مشتری خود بپرسید که (در صورتی که از دستکش لاتکس استفاده می کنید) به لاتکس آلرژی دارد یا خیر؟ در این صورت می توانید از جنسهای دیگر دستکش استفاده کنید. 

 

• از وسایل یک بار مصرف استفاده کنید 

تا جایی که می توانید از وسایل یکبار مصرف استفاده کنید تا از بیماری ها و انتقال آنها جلوگیری کنید. مثلا نوار دور گردن و همچنین حوله‌ها و ... باید یکبارمصرف باشد. در بقیه موارد نیز بسته به کاربرد آنها و کارهایی که می خواهید انجام دهید ممکن است امکان استفاده از وسایل یکبارمصرف وجود داشته باشد. 

 

بهداشت آرایشگاه

بهداشت آرایشگاه

 

• محیط را تمیز نگه دارید 

تمیز نگه داشتن محیط علاوه بر موارد بهداشتی و جلوگیری از بیماری و ... می تواند تاثیر بسزایی در دید مشتریان یا افرادی که در نزدیکی آرایشگاه شما هستند یا آنهایی که مخصوصا برای بار اول به آرایشگاه شما می آیند داشته باشد. همچنین این که بین هر دو مشتری بر زمین جارویی بکشید می تواند حجم کار شما را بسیار کمتر کند. چرا که در صورتی که بگذارید موهایی که روی زمین می ریزد طی زمان جمع شود در انتها پاک کردن آن زمان بیشتری از شما خواهد گرفت. 

 

البته تمیز نگه داشتن محیط فقط شامل این نمی شود که موها را از روی زمین جارو کنید و زمین را طی بکشید. از دیگر چیزهایی که می توان به آنها اشاره کرد پاک کردن محیط و آینه ها و گردگیری و موارد مشابه نیز هست. همچنین حواستان باشد که آرایشگاه باید همیشه بوی خوش دهد و به شکل کلی تجربه محیطی عالی‌ای را برای مشتریان به ارمغان آورد. 

 

سالن زیبایی مردانه

سالن زیبایی مردانه

 

سخن آخر 

امیدورایم از این مقاله استفاده کرده باشید. در کنار نکاتی که برای موفقیت در کسب و کار آرایشگری باید رعایت کنید، نکات بهداشتی از موارد اولیه‌ای هستند که باید رعایت آنها را در نظر داشته باشید. در صورتی که می خواهید آرایشگری مردانه را از پایه تا پیشرفته به صورت حرفه ای یاد بگیرید، حتما دوره پی بی مستر آکادمی پندار بختیاری را چک کنید. در صورتی که سوالی دارید می توانید از طریق کامنت یا تماس با ما اقدام کنید تا کارشناسان در اسرع وقت به شما پاسخ دهند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024