زمان بازگشایی مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف اعلام شد/ حضور در مدارس اختیاری است



زمان بازگشایی مدارس،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
سرپرست دفتر سلامت آموزش و پرورش درباره شرایط و زمان بازگشایی مدارس در مقاطع متوسطه اول و دوم توضیح داد.

اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، درباره نحوه و زمان بازگشایی مدارس در دوره‌های تحصیلی مختلف اظهار کرد: براساس ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا از ١۵ آبان مدارس متوسطه دوم با در نظر گرفتن برخی شروط بازگشایی می‌شوند.

 

او ادامه داد:  در صورتی که تائیدیه شورای مدرسه و مجوز منطقه برای بازگشایی را داشته باشند، می‌توانند برای این امر اقدام کنند.

 

سرپرست دفتر سلامت آموزش و پرورش تصریح کرد: از نیمه دوم آبان هم مقدمات بازگشایی مدارس متوسطه اول فراهم می‌شود و از آذر مدارس این مقطع تحصیلی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تائیدیه ها لازم از اداره آموزش و پرورش آن منطقه  بازگشایی می‌شوند.

 

گودرزی تهویه مناسب، فاصله فیزیکی ۱/۵ متر و رعایت فاصله ٢/٢۵ متر مربع برای هر دانش آموز را از جمله موارد مورد توجه در بازگشایی مدارس دانست و اظهار کرد: در سامانه نظارت آموزش و پرورش ٨ شاخص در نظر گرفته شده است که مدیران مدارس در صورت دارا بودن این موارد می‌توانند برای بازگشایی درخواست دهند و منطقه هم باید این موارد را بررسی و در صورت دارا بودن شاخص های لازم  تایید کند.

 

سرپرست دفتر سلامت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا سازوکاری  برای نظارت بر حسن اجرای کار وجود دارد یا خیر، گفت: بخشنامه ۰۶ دستورالعمل بازگشایی مدارس را به تمام استان‌ها ابلاغ کردیم و بر اساس آن تا زمانی که شرایط مناسب برای بازگشایی وجود نداشته باشد، امکان تحقق این کار وجود ندارد.

 

او درباره بازگشایی مدارس ابتدایی گفت که مطابق با هشتاد و هفتمین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای یازگشایی مدارس ابتدایی تصمیم گیری خواهد شد.

 

 رئیس کمیسیون آموزش مجلس: دانشگاه صددرصد حضوری خواهد شد؛ حضور در مدارس اختیاری است

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان کرد: دانشگاه صددرصد حضوری خواهد شد، اما فکر می‌کنم مدارس نیز با این رویه که جلو می‌رویم تا ۹۰ درصد حضوری شود.

 

به گزارش ایلنا، "علیرضا منادی سفیدان" رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره آموزش حضوری در مدارس گفت: با توجه به اینکه نزدیک دو سال است مدارس غیرحضوری هستند به شدت از حیث کیفیت آسیب دیده‌ایم. بخش مهمی از خانواده‌ها متقاضی این هستند که مدارس حضوری شود.

 

وی ادامه داد: البته ستاد مقابله با کرونا مصالح بهداشت عمومی جامعه را در نظر دارد و یک چراغ سبزی نشان دادند که مدارس به صورت ترکیبی شروع شود زیرا تاکنون ۷۰ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است و به صورت متوسط روزانه یک و نیم میلیون دوز نیز تزریق می‌شود.

 

منادی گفت: ما آمادگی این را داریم که مدارس را غیرحضوری کنیم اما با همه این آمادگی‌ها وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند حضور در مدرسه اختیاری است و هر کسی که بخواهد می‌تواند حضوری باشد؛ هر کسی هم که بخواهد می‌تواند ترکیبی باشد یعنی یک عده می‌توانند حضوری و یک عده دیگر هم مجازی آموزش ببینند.

 

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان کرد: دانشگاه صددرصد حضوری خواهند شد اما فکر می‌کنم مدارس نیز با این رویه که جلو می‌رویم تا ۹۰ درصد حضوری شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------