سرچشمه اصلی زاینده رود خشک شده است



زاینده رود،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر تونل کوهرنگ خشک شده و میزان ورودی آب آن به یک‌سوم رسیده است.

به گزارش مهر، احمد راستینه، نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی صبح جمعه در جلسه با شورای شهر اصفهان، اظهار داشت: تا زمانی که به فهم مشترکی مسائل مشترک دو استان نرسیم، نمی‌توان راه حلی ارائه داد. حس بی‌عدالتی در مردم بدترین عارضه عمومی است. حدود دو ماه پیش خدمت مردم شرق اصفهان بودیم و در آنجا کامل توضیح دادم که میزان ورودی آب از چهارمحال پشت سد زاینده‌رود چقدر است و برداشت آب زاینده‌رود در چهارمحال چقدر است.

 

وی افزود: تا دهه‌های گذشته ۷ متر برف در کوهرنگ می‌نشست، اما سال گذشته تنها ۴۵ سانت برف بر زمین نشست. در حال حاضر تونل کوهرنگ خشک شده و میزان ورودی آب آن حداقل به یک‌سوم رسیده است. باید حقآبه محیط زیست داده تا مشکلات زیست‌محیطی حل شود؛ با انتقال آب و موضوعات این چنینی مشکل فرونشست حل نمی‌شود.

 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس تاکید کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان وظیفه دارد ببیند چه اتفاقی بر سر آب اصفهان رخ می‌دهد. وضعیت فرونشست در اصفهان واقعاً نگران کننده است و وزارت نیرو نیز باید پای کار بیاید. باید برای محیط زیست و آب خوان‌ها احترام قائل شویم.

 

راستینه گفت: بارگذاری‌ها در فلات مرکزی ایران از ساخت مسکن تا توسعه صنایع دیگر تاب نخواهد آورد. هر بارگذاری جدید که نیاز به آب داشته باشد، در فلات مرکزی ایران، باعث خسران کل کشور می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------