متهم ردیف اول پرونده مفتاح رهنورد در بیمارستان فوت کرد/ توضیحات قوه قضائیه درباره علت مرگ «میثم رضایی»



 ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
میثم رضایی متهم ردیف اول پرونده مفتاح رهنورد به علت بیماری قلبی در بیمارستان فوت کرد.

 مهدی عزیززاده قصاب وکیل شکات پرونده مفتاح رهنورد در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما؛ با اعلام این خبر افزود: طبق استعلامی که از بیمارستان گرفتیم متهم پرونده روز گذشته در بیمارستان فوت کرده است.

 

تاکنون مسئولان ذی ربط اعم از مسئولان زندان و دادسرا در این خصوص اظهار نظر نکرده اند.

میثم رضایی مدیر شرکت مفتاح رهنورد و متهم ردیف اول پرونده کثیر الشاکی مفتاح رهنورد بود. پرونده مفتاح رهنورد هزار و ۶۰۰ شاکی دارد. این پرونده از سال ۹۷ در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی در دست رسیدگی است که در نهایت بعد از دو سال، جلسه اول دادگاه رسیدگی به پرونده مفتاح رهنورد دوم تیرماه برگزار شد، اما به دلیل مشکل قلبی میثم رضایی مدیر شرکت مفتاح رهنورد، این جلسه تجدید شد، که در نهایت جلسه دوم دادگاه رسیدگی به این پرونده در روز ۲۴ شهریور ماه در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک و به ریاست قاضی کشکولی برگزار شد.

 

متهم دارای عناوین اتهامی متعددی است که کلاهبرداری شبکه‌ای یکی از عناوین اتهامی اوست، شاکیان این پرونده پیش خرید خودرو کرده بودند، اما خودرویی به آن‌ها تحویل داده نشده بود و همین موضوع منجر به ورود ضرر و زیان به خریداران شد.

 

وی درباره اینکه پس از فوت وی تکلیف مالباختگان و حکم صادره چه می‌شود گفت: از آنجایی که این پرونده متهمان دیگری هم دارد روند رسیدگی به این پرونده متوقف نخواهد شد، ضمن اینکه در قانون اصل شخصی بودن مجازات حاکم است و قضات بر اساس این موضوع عمل می‌کنند.

 

توضیحات قوه قضائیه درباره علت مرگ «میثم رضایی»

«میثم رضایی» متهم ردیف اول شرکت مفتاح خودرو سابقه طولانی اعتیاد و مصرف مواد مخدر داشته است.

 

قبل از اعزام به زندان، حتی در مرحله رسیدگی بدوی به پرونده به‌علت سابقه بیماری به مراکز درمانی اعزام شده بود و از مراقبت‌های ویژه پزشکی بهره‌مند بوده است و در بیمارستان لقمان تهران هم فوت کرده است.

 

با فوت متهم ردیف اول  رسیدگی به  پرونده مختومه نخواهد شد.

 

متهم متوفی با حدود هزار و ۶۰۰ شاکی و با اتهام کلاهبرداری شبکه‌ای به ۱۲ سال حبس و جزای نقدی محکوم شده است و در حال حاضر پرونده در دیوان عالی کشور در مقام فرجام‌خواهی است.

 

اموال متهم متوفی کفاف رد مال وی را در صورت قطعیت محکومیت خواهد داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------