کارنامه نهایی کنکور ۱۴۰۱ منتشر شد



کارنامه نهایی کنکور ۱۴۰۱،اخبار کنکور،خبرهای کنکور
سازمان سنجش آموزش کشور کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ را منتشر کرد.

به گزارش ایرنا، داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ می‌توانند با شماره داوطلبی یا شماره پرونده به صفحه اینترنتی کارنامه آزمون خود را دریافت کنند.

 

کارنامه پذیرفته شدگان و همچنین آن دسته از متقاضیانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده اند اما پذیرفته نشده اند، حاوی رتبه متقاضی در هر یک از کد رشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط با توجه به نمره کل متقاضی در همان کدرشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در کدرشته های انتخابی قرار داده شده است.

 

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در ۴ روز از چهارشنبه (هشتم تیر) در گروه آزمایشی هنر با شرکت ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب آغاز شد. داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی نیز صبح پنجشنبه (۹ تیر) به رقابت با یکدیگر پرداختند.

 

در آزمون سراسری امسال در گروه آزمایشی علوم انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۷۷ داوطلب و در گروه آزمایشی ریاضی و فنی تعداد ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ نفر و گروه آزمایشی هنر ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ نفر شرکت کردند.

 

۵۷۴ هزار و ۴۷۲ نفر هم در گروه آموزشی علوم تجربی صبح جمعه (۱۰ تیر) در آزمون سراسری ۱۴۰۱ با یکدیگر رقابت کردند. همچنین ۱۹۰ هزار و ۹۱۰ داوطلب در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه (۱۱ تیر) در آزمون سراسری امسال شرکت کردند.

 

۱۲۰ هزار شرکت‌کننده بیشتر از سال قبل 

بر اساس آخرین آمارها آزمون سراسری امسال با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر داوطلب بیشتر داشت، با توجه به اینکه داوطلبان علاوه بر گروه اصلی می توانستند در گروه های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت‌کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیشتر از سال قبل و میزان قابل توجه این افزایش در گروه علوم انسانی (۴۲ هزار و ۱۸ نفر) بود.

 

انتخاب‌رشته ۵۰ درصدی داوطلبان کنکور

همچنین به گفته مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس آخرین آمار احصاء شده از کنکور ۱۴۰۱ از مجموع یک‌ میلیون و ۱۵۷ هزار داوطلبی که در این آزمون مجاز به انتخاب‌رشته شده بودند، ۵۸۹ هزار و ۷۰۶ نفر انتخاب‌رشته کردند.

 

انتخاب رشته آزمون سراسری امسال از روز دوشنبه ۱۷ مرداد ماه آغاز شد و داوطلبان تا ساعت ۲۴ شامگاه ۲۲ مرداد فرصت داشتند انتخاب‌رشته کنند. مهلت انتخاب رشته بار دیگر از ۱۵ تا ۱۷ شهریور برای داوطلبان فراهم شده بود.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------