ورزش‌های مناسب برای آب کردن چربی اطراف بازو + تصاویر



ورزش‌های مناسب برای آب کردن چربی اطراف بازو‎

 

بیشتر افرادی که خواهان اندامی متناسب هستند با مشکل آب کردن چربی‌های بازو مواجه‌اند در حالی که این چربی‌ها به راحتی و با انجام تمرینات مناسب از بین می‌روند.

 

افراد بسیاری در پی داشتن اندامی زیبا هستند، چربی دور بازو یکی از بزرگترین مشکلات آنها محسوب می‌شود و چگونگی خلاص شدن از شر این چربی‌ها یک سوال بدون پاسخ است؛ کاهش سطح تستوسترون، کاهش مصرف پروتئین و افزایش سطح استرس از دلایل بروز این مشکلات هستند.

 

راهکارهایی برای رفع  چربی اطراف بازو 

همچنین باید غذاهای فراوری شده و هله هوله را کنار بگذارید، با حذف کردن وعده‌ی صبحانه مرتکب اشتباه نشوید زیرا این کار باعث می‌شود که مواد غذایی بیشتری  را در طول روز مصرف کنید، عبور و مرور از پله‌ها را هر زمانی که برای‌تان امکان‌پذیر بود جایگزین استفاده از آسانسور کنید و به جای وعده‌های غذایی سنگین، وعده‌های غذایی کوچک‌تر را در فواصل منظم میل کنید.

 

همچنین افزایش مصرف سبزیجات را در رژیم غذایی‌ و استفاده از چای سبز غیر شیرین را به عنوان نوشیدنی کمک زیادی به شما می‌کند، یک منبع پروتئینی، یک منبع کم‌چرب و کربوهیدرات را در وعده‌های غذایی‌تان بگنجانید؛ مواد غذایی غنی از فیبر مصرف کنید که میزان متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و منجر به سوختن کالری بیش‌تر می‌شوند.

 

از مصرف کیک‌های مملو از قند، مواد غذایی حاوی نشاسته، نوشابه، آب نبات و غذاهای سرخ‌شده پرهیز کنید چرا که سطوح پایین انسولین به کلیه کمک می‌کند که سدیم و آب اضافی را از بدن خارج کند و وزن آب را کاهش دهد.

 

علاوه بر این، غذا باید در عرض ۲ ساعت پس از انجام تمرین مصرف شود، شما باید کالری مصرفی روزانه‌تان را بر اساس وزن بدن، قد و سطح آمادگی جسمانی خود حفظ کنید؛ متناسب ماندن به لحاظ فیزیکی از ما در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند و سلامت را بهبود می‌بخشد.

 

با این حال، رژیم‌های غذایی سنگین برای کاهش وزن ممکن است به برخی از مشکلات سلامتی منجر شوند؛ بنابراین سراغ یک برنامه‌ی غذایی سالم بروید!

 

ورزش‌های پیشنهادی برای لاغر کردن بازو

شنای پیشخوان تقریباً شبیه تمرین عادی شنا است با این تفاوت که برای انجام آن به یک پلتفرم یا میز نیاز دارید؛ اپن آشپزخانه یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار باشد. برای انجام این تمرین دست‌های خود را روی میز قرار دهید و در موقعیت شنا قرار بگیرید سپس پاهای خود را کنار هم نگه دارید و دستان خود را با فاصله بیشتر از عرض شانه حفظ کنید؛ کمر و شانه خود را صاف نگه دارید تا فشار بیشتری روی عضله‌های بازو وارد شود؛ ۳مرحله ودر مرحله ۲۰بار شنا برود.

 

ورزش‌های مناسب برای آب کردن چربی اطراف بازو‎

 

این نرمش علاوه بر آب کردن چربی اضافه ماهیچه سه سر، بازو را شکل داده و خوش‌فرم می‌کند. ابتدا روی زمین بنشینید و پاهای خود را به هم بچسبانید؛ دستان خود را به اندازه عرض شانه فاصله دهید و یک فوت عقب‌تر از لگن، روی زمین قرار دهید و توجه کنید که انگشتان‌تان باید به سمت لگن باشند؛ سپس زانوان خود را خم کنید و کف پا را روی زمین نگه دارید؛ بازوهای خود را صاف و لگن خود را بلند کنید، این کار روی بازوهای شما وزن می‌اندازد در ادامه آرنج چپ خود را خم کنید و به کمک بازوی راست که همچنان صاف است، لگن خود را پایین بیاورید، لگن نباید زمین را لمس کند سپس حالا همین کار را با بازوی دیگر تکرار کنید.

 

 

این ورزش را در خانه به کمک یک صندلی یا میز انجام دهید. با انجام این تمرین کل وزن بدن روی ماهیچه سه سر می‌افتد و کمک می‌کند تا آن را به شکل دلخواه درآوریم.

 

ابتدا صندلی یا میز را در موقعیت ثابت قرار دهید و جلوی صندلی بایستید سپس دست‌هایتان را از پشت روی میز یا صندلی قرار دهید؛ دستان شما باید به اندازه عرض شانه از هم فاصله داشته باشند و حداقل به اندازه ۳ تا ۴ قدم از صندلی یا میز فاصله بگیرید؛ بالا تنه خود را صاف و زانوان خود را خم کنید تا هم سطح میز یا صندلی قرار بگیرید سپس آرنج‌های خود را خم کنید و بدن خود را تا زمین پایین آورید و به جایگاه اولیه بازگردید؛ این تمرین را در سه ستِ ۲۰ تایی هر روز تکرار کنید.

 

 

تمرین شنا را تقریبا همه می‌شناسند؛ باید روی شکم دراز بکشید و پاهای خود را به هم بچسبانید و در موقعیت شنا قرار بگیرید؛ دستان خود را بیشتر از عرض شانه باز کنید به طوری که آرنج صاف باشد ؛ حالا آرنج خود را خم کنید و بدن خود را به سمت زمین ببرید اما  شکم نباید زمین را لمس کند. این تمرین را هر روز ۳ست ۱۰تایی انجام دهید می‌توانید با بازکردن بیشتر دست‌ها، شنای باز و با بستن آن، شنای بسته را هم انجام دهید.

 

 

روی زمین روی شکم دراز بکشید؛ پاهای خود را کنار هم قرار دهید و در موقعیت شنا قرار بگیرید سپس دستان خود را بیشتر از عرض شانه باز کنید و انگشتان باید به سمت طرفین اشاره کنند؛ آرنج دست چپ را خم کنید و بدن خود را به سمت چپ خم کنید سپس به موقعیت مرکزی بازگردید و همان حرکت را با دست راست تکرار کنید.

 

 

صاف بایستید و دست‌های خود را در ارتفاع شانه، صاف مقابل خود نگه دارید سپس  آن‌ها را به طرفین بکشید و دوباره روبروی خود بیاورید، به شکلی که دو دست یکدیگر را مانند قیچی قطع کنند؛ به حالت اولیه بازگردید و این حرکت را حداقل روزی ۲۰بار تکرار کنید؛ این ورزش آسان ولی موثر را ۱۵ تا ۲۰دقیقه انجام دهید .

 

 

چرخش بازوها به عنوان یک تمرین کششی شناخته شده است که بازو  را شکل می‌دهد. این تمرینی است که تقریبا همه آن‌ را توصیه می‌کنند و برای شکل دادن به بازو بسیار محبوب است.

 

طوری بایستید که پاها به اندازه‌ عرضه شانه از هم جدا باشند؛ دست‌های خود را در دو طرف بدن‌تان باز کنید و بکشید سپس آن‌ها را به صورت دایره‌ای پنجاه بار در جهت عقربه‌های ساعت حرکت دهید؛ در مرحله‌ی بعد ۵۰ بار دیگر دست‌ها را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت به صورت دایره‌ای حرکت دهید درضمن می‌توانید برای موثرتر بودن این تمرین یک بطری آب در دست‌های‌تان نگه دارید.

 

این تمرین روی ماهیچه‌های دوسر بازو، ماهیچه‌های سه سر بازو، عضلات پشت و شانه تاثیر می‌گذارد.

 

 

طناب زدن دوران کودکی را به یادمان می‌آورد چرا که یکی از بازی‌های مورد علاقه‌مان بود. ما با طناب زدن به طور مداوم وزنمان را کاهش می‌دهیم و دست‌ها با هر بار پرش چرخش دارند و به این ترتیب فرم می‌گیرند. این تمرین همچنین برای کل بدن مفید است.

 

 

روی زمین دراز بکشید به طوری که شکم‌تان مماس با زمین باشد؛ در ابتدا، بازوها را به سمت طرفین بکشید سپس قفسه‌ سینه و پاها را از زمین جدا کنید و بالا ببرید؛ بازو را در حالی که نگاه‌تان به سقف است به سمت بالا بکشید و خیلی آرام به موقعیت اولیه‌تان برگردید. این تمرین را ۱۰ تا ۱۵ بار انجام دهید.

 

 

در مجموع شنا بهترین راه برای شکل دادن بدن و برای لاغری بازو است؛ این ورزش باعث کاهش قابل‌توجه وزن در مدت زمان کوتاهی می‌شود و  فقط  بازو نمی‌شود بلکه تمام بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد همچنین شنای آزاد به خصوص، برای بازو  سودمند است، چرا که شامل حرکات عقب و جلو با حرکت مداوم بازوها است و به این ترتیب چربی اضافی را از بین می‌برد و عضلات بازو را تقویت می‌کند؛ علاوه بر این، شنا دارای مزایای زیادی برای سلامت کلی بدن است، پس اگر هر روز دست کم به مدت یک ساعت شنا کنید،شاهد نتایج فوق‌العاده‌ی آن خواهید بود.

 

منبع: yjc.ir

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------