آیا ورزش اکسیر شفابخش مشکلات روانی است؟



انجام ورزش منظم تاثیرات بسیار زیادی در میزان اعتماد به نفس و کاهش اضطراب ایفا می‌کند

 

یک روانشناس ورزشی اظهار کرد: امروزه ثابت شده است انجام ورزش به صورت منظم تاثیرات بسیار زیادی در میزان آرامش، اعتماد به نفس و کاهش اضطراب ایفا می‌کند.

 

دکتر احمدی در گفت‌وگویی، درباره‌ اثرات مثبت فعالیت‌های ورزشی بر سلامت روانی افراد با اشاره به این‌که هم‌اکنون شاخه‌ای در جهان تحت عنوان روان درمانی ورزشی مطرح است، گفت: استفاده از ورزش‌ در روانشناسی و درمان بیماری‌های روانی امروزه کاربردهای فراوانی دارد و اثبات شده است ورزش تاثیر زیادی در میزان آرامش، اعتماد به نفس، کاهش اضطراب و میزان تحمل افراد دارد به شرطی که به صورت منضبط و ممتد انجام شود.

 

این روانشناس ورزشی ادامه داد: فردی که دچار اضطراب و استرس است در صورتی‌که انجام فعالیت‌های ورزشی به صورت ادامه‌دار را در دستور کار خود قرار دهد می‌تواند به آرامش بسیار خوبی دست یابد، زیرا با انجام ورزش میزان ترشح ایندورفین در مغز افزایش می‌یابد و موجب شادابی افراد می‌شود و مخصوصا ورزش‌هایی ملائم مانند پیاده‌روی، یوگا، ایروبیک و ... تاثیرات بیشتری در این زمینه دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: نباید تصور کنیم که ورزش به تنهایی می‌تواند در درمان بیماری‌های روانی اثرگذار باشد، بلکه باید از آن در کنار بهره‌گیری از روش‌های درمانی استفاده کرد تا نتایج بسیار خوبی را در برداشته باشد به خصوص در مورد کسانی که دچار بیماری‌های روانی شدید هستند ورزش به تنهایی کافی نیست.

 

غزالیان انجام ورزش‌های شدید در هنگام عصبانیت و استرس زیاد را نامناسب خواند و افزود: در هنگام ورزش باید ذهن و بدن نیز آماده‌ی انجام آن باشد، زیرا ورزش منظم می‌تواند زمینه‌ مناسب را برای برخورد با مشکلات روانی مهیا کند و پارامترهای خون خود را در زمان‌های پراسترس در حد مطلوب نگه دارد و به مرحله‌ی بحران نرسد.

 

وی در پایان به افراد توصیه کرد: در هر شرایطی از انجام ورزش حتی به‌طور ساده مانند یک پیاده‌روی نیز غافل نشوند و یا عضو باشگاه‌های ورزشی شده تا از لحاظ روانی و جسمانی در شرایط مطلوب باشند که اگر این جریان همه‌گیر شود درصد بیماران کمتر می‌شود و جامعه سالمی خواهیم داشت.

 

منبع: ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------