پنج حرکت ورزشی برای جلوگیری از درد در ناحیه لگن



فعالیت‌های ورزشی

کم بودن دامنه حرکت لگن هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی باعث ایجاد کمر درد می‌شود

 

انجام فعالیت‌های ورزشی همچون پیاده روی، خم شدن، بالا رفتن از پله‌ها و ... نیازمند انعطاف پذیری و دامنه حرکت زیاد است. کمبود انعطاف باعث ایجاد درد و سفتی در لگن می‌شود.

کم بودن دامنه حرکت لگن باعث ایجاد کمر درد می‌شود. این یکی از دردهای معمولا در بین ورزشکاران است.

افرادی که به صورت مداوم ورزش می‌کنند باید به سلامت لگن توجه کنند. سعی کنید پنج حرکت زیر را دو تا سه بار در هفته‌ انجام دهید.

1. حرکت کششی مرد عنکبوتی
در حالت شنای سوئدی قرار بگیرید یک پای خود را جلو بیاورید و در کنار دست‌ها قرار دهید. زانوی این پا را 90 درجه خم کنید.

وزن را بر روی کف دست‌ها و انگشتان پا بیاندازید سه تا پنج ثانیه در این حالت بمانید سپس پا را عقب ببرید و پای دیگر را جلو بیاورید. این حرکت را سه تا پنج بار بر روی هر طرف تکرار کنید.

 

حرکت کششی مرد عنکبوتی

حرکت کششی مرد عنکبوتی

 

2. حرکت کششی در حالت چهار زانو
این حرکت کششی در ناحیه لگن و باسن کشش ایجاد می‌کند. در حالت چهار زانو بر روی زمین بنشینید. دست‌ها را به جلو دراز کنید 10 ثانیه در این حالت بمانید و سپس عقب بروید. این حرکت را پنج بار تکرار کنید.

3. پرتاب کردن پاها
این حرکت انعطاف لگن را افزایش می‌دهد. در کنار دیوار بایستید یک پا را بلند کنید و به نوسان در آورید تا جایی که می توانید پا را حرکت دورانی دهید. این کار را بر روی هر دو پا انجام دهید. این حرکت را 15 بار بر روی هر پا تکرار کنید.

4. کشش لگن در حال راه رفتن
در حالی که راه می‌روید بعد از برداشتن هر دو گام یکی از پاها را تا ناحیه کمر بالا بیاورید. یک ثانیه در این حالت بمانید سپس آن پا را بر روی زمین بگذارید و بر روی پای دیگر این کار را تکرار کنید. 10 بار بر روی هر دو پا این کار را تکرار کنید.

5. اسکات یوگا
این حرکت نه تنها برای انعطاف لگن،‌ بلکه برای کاهش درد کمر و همسترینگ مفید است.
پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید و انگشتان پا را به سمت بیرون قرار دهید. تا آنجا که می‌توانید پایین بروید. دست‌ها را در مقابل خود قرار دهید. دوباره بالا بروید. 10 بار این حرکت را تکرار کنید.

منبع: ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------