تمرینات ورزشی مفصل ساکروایلیاک برای تسکین درد



کاهش درد مفصل ساکروایلیاک, محل مفصل ساکروایلیاک, اختلالات مفصل ساکروایلیاک

ورزش برای درمان درد در مفصل ساکروایلیاک

 

انواع ورزش برای درد مفصل ساکروایلیاک 

برای کاهش درد مفصل ساکروایلیاک که در محل تماس ستون فقرات با لگن ایجاد می شود بعد از این که التهاب اولیه کم شد میتوانید از این حرکات ورزشی استفاده کنید.

مفصل ساکروایلیاک در محل تماس ستون فقرات با لگن قرار گرفته است و التهاب این مفصل باعث ایجاد درد در لگن و کمر می شود که میتواند به سمت اندام تحتاننی تیر بکشد. . 

در موارد پیشرفته میتواند باعث تحریک عصب سیاتیک شده و با  علایم درد انتشاری ناشی از  پارگی دیسک اشتباه گرفته شود.

 

درد با جا به جا شدن و تغییر وضعیت از نشسته به ایستاده بدتر می شود و با خم شدن به عقب یا خم شدن به پهلوی دردناک بیشتر می شود. 

 

ورزش برای درد مفصل ساکروایلیاک

ورزش شماره 1

به پشت بخوابید و پاها را از زانو خم کنید. 

یک پا را به قفسه سینه نزدیک کنید و در حالی که دستها را پشت ران قلاب کرده اید به صورت ناگهانی پا را به سمت شکم بکشید. این حرکت را برای پای مقابل هم انجام دهید . این حرکت را روزانه 10 بار تکرار کنید. 

 

مفصل ساکروایلیاک, مفصل لگن ساکروایلیاک, درمان درد مفصل ساکروایلیاک

ورزش برای درد مفصل ساکروایلیاک

 

ورزش شماره 2

به پشت دراز بکشید و پا را صاف کنید. پای طرف دردناک را از روی بدن رد کنید و از روی لبه تخت به پایین آویزان کنید. میتونید از فردی دیگر بخواهید که بر ساق پای آویزان شما به سمت زمین فشار بیاورد و و با دست دیگرش که روی سینه شما گذاشته شما را نگه دارد و شما با پایتان به سمت سقف فشار بیاورید و بعد از 10 – 20 ثانیه مکث به حالت اول برگردید. 

روزی 5 بار این کار را تکرار کنید. 

 

ورزش شماره 3

به پشت بخوابید. دستها را در دو طرف روی زمین بگذارید. زانوها را خم کنید و کف پا را روی زمین بگذارید. بدون این که لگن و کف پا را از زمین بلند کنید ، زانوها را که به هم چسبیده  اند به سمت زمین نزدیک کنید و این کار را برای هر دو طرف به صورت متناوب انجام دهید و هر بار 03 ثانیه مکث کنید. این تمرین را میتوانید روزانه 10 بار تکرار کنید. 

 

ورزش برای درد مفصل ساکروایلیاک, ورزش درمان درد در مفصل ساکروایلیاک, تمرینات ورزشی برای درد در مفصل ساکروایلیاک

محل قرارگیری مفصل ساکروایلیاک

 

ورزش شماره 4

به پشت دراز بکشید. دستها را کنار بدن روی زمین قرار دهید. زانوها را خم کنید و از لگن بلند شوید. 10 ثانیه به همین حالت بمانید . 2 ست 10 تایی این حرت را انجام دهید. هنگام بلند کردن باسن از زمین عضلات شکم را منقبض کنید تا از کمر حمایت کند. 

 

ورزش شماره 5

چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید. زانوها باید درست زیر باسن و دستها درست زیر شانه با زاویه 90 درجه روی زمین قرار گرفته باشد.  یک پا را بالا بیاورید و صاف کنید به طوری که با بدن در یک راستا قرار بگیرد و به مدت 4 – 6 ثانیه نگه دارید. این حرکت را 2 ست 10 تایی برای هر پا تکرار کنید. 

برای چالشی تر شدن این حرکت میتوانید همزمان با بلند کردن پا ،دست مقابل را هم صاف کنید و بالا بیاورید. 

 

درمان درد مفصل ساکروایلیاک, التهاب مفصل ساکروایلیاک, ورزش برای درد مفصل ساکروایلیاک

کاهش درد مفصل ساکروایلیاک با ورزش

 

ورزش شماره 6

به پشت دراز بکشید و زانوها را به اندازه 45 درجه خم کنید. دستها را پشت گردن قرار دهید و به اندازه 30 درجه از زمین بلند شوید ، دوباره به حالت اول برگردید و بدون این که پشت به زمین برسد دوباره به سمت بالا حرکت کنید. این حرکت را 20 بار تکرار نمایید. 

 

بعد از مدتی که درد کاهش پیدا کرد و عضلاتتان تقویت شد میتوانید همین حرکت را روی توپ پیلاتس انجام دهید. به پشت روی توپ پیلاتس قرار بگیرید و کف پا را روی زمین بگذارید. دستها را پشت سر قلاب کنید و سر و سینه را بالا بیاوید ، 3 ثانیه مکث کنید و به حالت اول برگردید. 

 

ورزش شماره 7

به پشت دراز بکشید و دستها را دو طرف بدن قرر دهید و پاها را کاملا صاف روز زمین دراز کنیدو به همان حالت صاف بلند کنید و کف پا را به قدری بالا بیاورید که مقابل سقف قرار بگیرد و پاها با بدن زاویه 90 رجه بگیرند. پاها را پایین بیاورید و قبل از رسیدن به زمین دوباره همین حرکت را تکرار کنید. میتوانید حرکت پا را بین زاویه 90 درجه و 60 درجه انجام دهید تا زمانی که عضلاتتان تقویت شده و بتوانید پاها را تا زاویه 30 درجه هم پایین بیاورید. عضلات شکم هنگام انجام حرکت باید کاملا منقبض باشد. این حرکت را 10 بار تکرار کنید. 

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------