آشنایی با رشته تیراندازی با تفنگ



تجهیزات تیراندازی با تفنگ, عکس تیراندازی با تفنگ, فواید تیراندازی با تفنگ

رشته ورزشی تیر اندازی با تفنگ

 

همه چیز درباره رشته تیراندازی با تفنگ  

تیراندازی با تفنگ از جمله ورزش هایی است که در آن مهارت های سرعت و دقت شخص ورزشکار مورد ارزیابی قرار می گیرد ، این ورزش که بسیار قدیمی است از زمان حضور انسان های نخستین نیز با چوب و کمان اجرا میشد.

شاید شما نیز قصد دارید این ورزش مهیج را تجربه کنید. بنابراین ما در اولین قدم سعی میکنیم در قالب این مقاله این ورزش را به شما معرفی کنیم، همراه ما باشید.

 

زیر مجموعه های تیر اندازی با تفنگ چیست؟

ورزش تیر اندازی یک ورزش رقابتی انفرادی و یکی از ورزش‌ های نشانه روی است که در آن ورزشکاران براساس سرعت و دقت به رقابت با هم می پردازند. در این ورزش برنده بیشترین امتیاز را دارد. اسلحه های مورد استفاده در این ورزش ، تفنگ ، تپانچه و ساچمه زن می باشد که از این رو باعث شده این ورزش به زیر شاخه هایی با همین نام تقسیم شود.

 

تیراندازی با تفنگ 

 

ورزش تیر اندازی, تیراندازی با تفنگ, بازی تیراندازی با تفنگ, آموزش تیراندازی با تفنگ بادی

تیراندازی با تفنگ یکی از رشته های پرطرفدار و قدیمی ورزش تیراندازی است

 

تیر اندازی با تفنگ به 2 زیر شاخه مختلف یعنی تفنگ بادی و تفنگ خفیف بخش بندی می شود. در این نوع از اسلحه مسابقات رشته تیر اندازی با تفنگ، مجدد به 3 زیر شاخه تقسیم می شود:

 

1. مسابقات اهداف ثابت فدراسیون جهانی تیر اندازی که شامل 6 ماده می شوند:

- تفنگ بادی 10 متر : این رشته به صورت ایستاده انجام می شود به طوری که فاصله سیبل از زمین 140 سانت و از شخص تیر انداز 10 متر می باشد.

 

- تفنگ دراز کش 50 متر : در این نوع از تیر اندازی که ورزشکار باید به صورت دراز کشیده قرار گیرد و تیر اندازی کند ، فاصله سیبل در 50 متری تیر انداز قرار دارد.

 

- تفنگ 3 وضعیت 50 متر : در این نوع از ورزش تیر انداز باید در سه حالت دراز کش ، نشسته و ایستاده تیر اندازی کند.

 

- تفنگ 3 وضعیت 300 متر : این مورد هم مانند مورد قبل می باشد و در آن باید شخص تیر انداز در فاصله 300 متری از سیبل تیر اندازی را به 3 شکل متفاوت انجام دهد.

 

- تفنگ استاندارد : این نوع از رشته تیر اندازی مختص بانوان است و در ان همانند ، 3 وضعیت 300 مت ، تیر انداز ها به 3 شکل متفاوت (دراز کش ، نشسته ، ایستاده) تیر اندازی می کنند. تفاوت این رشته با 3 وضعیت محدودیت هایی است که در ان وجود دارد. 

 

- تفنگ درازکش : این مورد نیز یکی از رشته های تیر اندازی فدارسیون جهانی است که در ان ورزشکار در حالت دمرو یا خوابیده تیر اندازی را انجام می دهد.

 

2. مسابقات اهداف دونده در مسافت های 10 متر و 50 متر 

 

3. ورزش بیاتلون یا در اصطلاح 2 گانه 

این رشته ورزش تیراندازی با تفنگ که در آن شخص شرکت کننده می بایست در حین اسکی تیر اندازی انجام دهد ، یکی از محبوب ترین ورزش هایی است که در المان انجام می شود ، در این ورزش نیز دقت و سرعت عمل ، حرف اول را می زند و فاکتور اصلی این ورزش شناخته می شود.

 

این ورزش ابتدا یک ورزش حاشیه ای بود که به صورت رسمی اعلام نشده بود اما رفته رفته این رشته ورزشی به دلیل اینکه علاقه مندان زیادی پیدا کرد توانست یکی از ورزش های اصلی به شمار اید.

به دلیل اینکه در این ورزش دو ورزش اسکی و تیر اندازی به صورت همزمان انجام می شود به آن دوگانه نیز می گویند.

 

• ورزش تیراندازی با تپانچه 

 

ورزش تیر اندازی, تیراندازی با تفنگ, بازی تیراندازی با تفنگ

رشته تیراندازی با کمانچه برای گروه بانوان و اقایان متفاوت است

 

1. یکی دیگر از شاخه های اصلی تیر اندازی با تفنگ ، تیر اندازی با تپانچه است که در آن نیز 2 زیر مجموعه ورزشی وجد دارد. یکی از این زیر مجموعه ها تیر اندازی با تپانچه بادی و دیگری تیر اندازی با تپانچه خفیف است که در 6 ماده مسابقات برگزار می شود.

 

- تپانچه بادی 10 متری : در این نوع از تیر اندازی تپانچه ، هدف در 11 یاردی (10متری) تیر انداز قرار دارد که باید با 60 شلیک در 75 دقیقه انجام شود.

 

- تپانچه 25 متری : این مورد از مسابقات برای بانوان برگزار می شود

 

- تپانچه 50 متری : تیر اندازی با تپانچه 50 متری نیز برای بانوان برگزار می شود.

 

- تپانچه آتش مرکزی 25 متری : این مسابقات که مختص اقایان است ، رشته غیر رسمی المپیک تیر اندازی به شما می آید.

 

- تپانچه اتش سریع 25 متری : این مورد برای گروه آقایان برگزار می شود و یکی از رشته های ورزشی المپیک به شمار می آید.

 

- تپانچه استاندارد 25 متری : تپانچه های مورد استفاده در این ورزش کالیبر 22. می باشند.

 

2. مسابقات پنجگانه مدرن که از رشته های المپیک تابستانی است نیز یکی از زیر شاخه های تیر اندازی با تپانچه می باشد.

این مسابقات در قالب 5 رشته ورزشی مختلف به نام های شمشیر بازی اِپه ، تیراندازی (با تپانچه) ، شنای آزاد 200 متر ، دو صحرانوردی 3 کیلومتر و پرش با اسب انجام می شود.

 

• تیر اندازی با تفنگ ساچمه زن

 

بازی تیراندازی با تفنگ, آموزش تیراندازی با تفنگ بادی, رشته تیراندازی با تفنگ

تیراندازی با ساچمه زن برای اهداف پرتابی انجام می شود

 

یکی از مسابقات ورزشی که در آن ورزشکاران در چند رشته ورزشی به رقابت با یکدیگر می پردازند ، مسابقات اهداف پروازی است که در این 3 بخش انجام می شود:

 

تراپ : یکی از رشته های ورزشی فدراسیون جهانی تیراندازی است که در گروه آقایان 125 تیر و در گروه بانوان 75 تیر شلیک می شود

 

تراپ دوتایی : تراپ دوتایی یا در اصطلاح دوبل در فاصله 16 یاردی هدف انجام می شود. در این نوع از ورزش نیز همانند سایر رشته های اهداف پروازی ، اسلحه مورد استفاده تفنگ ساچمه زن می باشد.

 

اسکیت : در این نوع از رشته های اهداف پروازی ، اهداف در فاصله نزدیک تر شخص تیر انداز ، پر تاب می شود که ورزشکار باید با سرعت عمل بالا بیشترین امتیاز را کسب کند.

 

نتیجه گیری و جمع بندی مطالب 

در این مقاله به رشته ورزشی تیر اندازی با تفنگ پرداختیم ، همانطور که خواندید ، تیر اندازی با اسلحه به 3 شاخه اصلی تقسیم می شود که یکی از این شاخته تیر اندازی با تفنگ می باشد.

تیز اندازی با تفنگ به خودی خود زیرشاخه های متعددی دارد که به صورت کامل برای شما شرح دادیم. امیدواریم این مقاله نیز برای شما مفید بوده باشد.

 

گردآوری : بخش ورزش بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------