مستر کلاس های سینمایی اصغر فرهادی در تورنتو



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,اصغرفرهادی

نام کشور کانادا هرچند طی چند سال اخیر با نام اختلاسگران ایرانی از کشور گریخته یا هنرمندانی پیوند خورده که برای به دنیا آوردن فرزندشان راهی آنجا شده اند، اما شنیدن یک خبر خوب سینمایی از آن سوی جهان در جای خود امیدوارکننده است!

طبق اطلاع خبرنگار بانی فیلم، اصغر فرهادی کارگردان پرافتخار ایرانی به تازگی مستر کلاس هایی سینمایی کارگردانی و فیلمنامه نویسی را در تورنتو ترتیب داده است. این مستر کلاس ها که با ظرفیت محدود پذیرش دارند، ظرف دو روز هفتم و هشتم سپتامبر(۱۷ و ۱۸ شهریور جاری) طی دو کلاس چهار ساعته در آرتا گالری برگزار می شوند. البته گویا فعلاً به دلیل تبلیغات محدود، استقبال شایانی از این کلاس ها صورت نگرفته است. با این وجود برپایی این کلاسهای آموزشی و تبادل تجربه از سوی چهره ای جهانی همچون اصغر فرهادی می تواند برای علاقه مندان به سینما بسیار راهگشا باشد. بویژه آنکه در مستر کلاس کارگردانی این فرصت نیز خواهد بود که هنرجویان شاهد تشریح برخی پلان‌های یک یا دو فیلم از اصغر فرهادی توسط خود او باشند.

ژانویه سال جاری میلادی نیز همزمان با حضور اصغر فرهادی برای نمایش فیلم «همه می‌دانند» در چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم تورنتو، دو مستر کلاس فیلمنامه نویسی و بازیگری توسط گروه هنری مستقل موج نو و همکاری ماهنامه حقوقی دادگر در دانشگاه تورنتو برگزار شد. فرهادی پیشتر در سال ۲۰۱۳ نیز کارگاه دو روزه ای با موضوع فیلمنامه نویسی را در تورنتو برگزار کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------