آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

آمریکا: آماده‌ایم با حسن نیت با ایران مذاکره کنیم



جیک سالیوان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرده هنوز مشخص نیست ایران آماده بازگشت به مذاکرات وین در خصوص برجام است یا خیر.

به گزارش فارس، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید شامگاه پنجشنبه مدعی شد هنوز برای او مشخص نیست ایران آماده بازگشت به مذاکرات وین است یا خیر.

 

سالیوان صریح کرد «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه و «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس دیدار و با آنها درباره هماهنگ‌سازی مواضع غرب در مذاکرات وین رایزنی خواهد کرد.

 

سالیوان که در جمع خبرنگاران در واشنگتن حضور داشت گفت: «این فرصتی برای هماهنگ‌ کردن دیدگاه‌هایمان با شرکای اروپایی در سطح سران  و رسیدن به یک موضع مذاکراتی مشترک است.»

 

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله وزیر خارجه «حسین امیرعبداللهیان» روز چهارشنبه اعلام کردند مذاکرات وین در خصوص برجام از پایان ماه نوامبر آغاز خواهند شد.

 

سالیوان مدعی شد: «هنوز برای من کاملاْ روشن نیست که ایرانی‌ها آماده بازگشت به مذاکرات هستند یا خیر. ما سیگنال‌های مثبتی شنیده‌ایم که آنها آماده‌اند اما فکر می‌کنم لازم است صبر کنیم ببینیم آنها در میز مذاکرات انجام می‌شوند یا خیر و یا اینکه این کار را چه زمانی انجام می‌دهند.»

 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بدون اشاره به ادامه سیاست فشار حداکثری از سوی بایدن علیه ایران اضافه کرد: «ما برای مذاکره با حسن نیت جهت بازگشت دوجانبه به برجام آماده‌ایم. امیدواریم آنها هم آماده باشند.»

 

سالیوان در بخش دیگری از اظهاراتش با انتقاد از سیاست دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در خارج کردن آمریکا از برجام و اجرای سیاست فشار حداکثری علیه ایران گفت که دولت بایدن همکاری نزدیک‌تری با اروپایی‌ها دارد 

 

او یادآوری کرد مسئله خروج از برجام و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران یکی از «عمیق‌ترین شکاف‌های میان دولت قبلی و اروپایی‌ها» بود. سالیوان در ادامه گفت در حال حاضر سران کشورهای اروپایی و آمریکا درباره مسئله ایران اتفاق نظر دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------