آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واکنش کاخ سفید به عدم تمایل رئیسی برای دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا



جن ساکی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری شب گذشته اش به اظهارات ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران درباره عدم تمایل به دیدار با رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد. 

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در واکنش به اظهارات سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب کشورمان مبنی بر این که برنامه ای برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ندارد، گفت: ما در حال حاضر هیچ روابط دیپلماتیکی با ایران و یا هیچ برنامه ای برای دیدار در سطح رهبران نداریم. دیدگاه ما در این باره این است که رهبر ایران تصمیم گیرنده است. 

 

رویترز ادامه داد، ساکی گفت مذاکره کنندگان در وین دور ششم مذاکرات احیای توافق هسته ای را به پایان رسانده اند. 

 

همچنین یاهو نیوز در این باره به نقل از سخنگوی کاخ سفید نوشت: تصمیم گیرنده ای در این زمینه وجود دارد و این موضوع تغییری نکرده ‌است و او رهبر ایران است. بنابراین، ما تلاش خواهیم کرد این مذاکرت دیپلماتیک را پیش ببریم، چون به نفع آمریکا و به نفع امنیت ملی مان است. 

 

اظهارات ساکی در پی این مطرح می شود که ابراهیم رئیسی در نشست خبری روز گذشته اش در پاسخ به سوال  رسانه راپلی روسیه که پرسید آیا در شرایط رفع تحریم ها حاضر به دیدار با رئیس جمهور آمریکا هستید گفت: خیر.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------