ترامپ:جهان دیر خطر و سرعت انتشار ویروس کرونا را درک کرد/ انتخابات روز سوم نوامبر برگزار خواهد شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس جمهور آمریکا
رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود در کاخ سفید گفت که جامعه جهانی دیر خطر و سرعت انتشار ویروس کرونا را درک کرد. 

  به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا عصر جمعه (به وقت واشنگتن) گفت که ایالت نیویورک کانون شیوع ویروس کرونا در آمریکا بوده و فرماندار این ایالت تلاش زیادی برای مقابله با شیوع این ویروس کرده است.

 

وی که در کنفرانس خبری روزانه درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا صحبت می‌کرد، افزود: «تلاش می‌کنیم نیازهای ایالت نیویورک و تمامی ایالت‌های آمریکا را تامین کنیم.»

 

رئیس جمهور آمریکا گفت که این کشور در حال مبارزه با دشمنی نامرئی بوده اما سرانجام بر آن پیروز خواهد شد.

 

ترامپ درباره بحران اقتصادی در آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت که آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان را داراست و پس از پایان شیوع کرونا اقتصاد آمریکا توان خود را باز خواهد یافت.

 

وی در این کنفرانس خبری گفت که جامعه جهانی دیر خطر و سرعت انتشار ویروس کرونا را درک کرد.

 

ترامپ تاکید کرد به مردم این کشور اطمینان می‌دهد که انتخابات سراسری در آمریکا برای انتخاب رئیس جمهور در تاریخ سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار خواهد شد.

 

ترامپ: می توانید از ماسک پارچه ای استفاده کنید/ماسک نمی زنم چون با آدم های سطح بالا دیدار می کنم

 

ترامپ گفت:دولت آمریکا در حال حاضر به آمریکایی ها توصیه می کند تا به صورت داوطلبانه از ماسک های پارچه ای برای مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده کنند.

 

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، رییس  جمهور آمریکا در یک نشست خبری با خبرنگاران بدون اینکه ماسک داشته باشد، توضیح داد: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده توصیه ای به استفاده از ماسک های پزشکی نمی کند اما می توانید داوطلبانه ماسک پارچه ای بزنید. من این کار را نمی کنم. اما ممکن است برخی افراد بخواهند این کار را انجام دهند و این خوب است.

 

وقتی از ترامپ درباره دلیل ماسک نزدن پرسیدند، گفت: من با آدم های سطح بالا دیدار دارم. من رییس جمهور ها، نخست وزیرها، پادشاهها و ملکه ها و دیکتاتورها را ملاقات می کنم.

 

وی در عین حال افزود: توصیه جدید نباید به عنوان جایگزینی برای فاصله اجتماعی که قبلاً توصیه شده بود، تلقی شود.

 

در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین یکی از مقامات بهداشت آمریکا توضیح داد:شواهد جدید نشان داده که علاوه بر سرفه و عطسه ، انتقال ویروس از طریق صحبت نیز امکان پذیر است و  بخش قابل توجهی از افراد مبتلا به کورو ویروس فاقد علائم هستند.

 

ترامپ، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا را برکنار کرد

رییس جمهوری آمریکا «مایکل اتکینسون» بازرس کل جامعه اطلاعاتی این کشور را برکنار کرد.

 

به گزارش تارنمای پولیتیکو، دونالد ترامپ عصر جمعه به وقت محلی در نامه‌ای به کمیته‌های اطلاعاتی سنا و مجلس نمایندگان، کنگره را از تصمیم خود مطلع کرد.

 

ترامپ در نامه خود گفته که برکناری اتکینسون تا ۳۰ روز بعد از ارسال نامه عملی می‌شود.

 

ترامپ در نامه خود نوشت که «دیگر» اعتمادی به اتکینسون ندارد و اختیارات رییس جمهوری این اجازه را به وی می‌دهد که بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا را برکنار کند.

 

«آدام شیف» رییس دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام ترامپ، یک تلاش آشکار دیگر برای ضربه زدن به استقلال جامعه اطلاعاتی آمریکاست.   

 

اتکینسون نخستین کسی است که کنگره را از دریافت شکایتی درباره تماس تلفنی جنجالی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین مطلع کرد.

 

«جوزف مگوایر» مدیر وقت «اطلاعات ملی» آمریکا تلاش کرده بود تا شکایت افشاگری را که درباره این تماس تلفنی ارائه شده بود، کتمان کند اما اتکینسون با آن مخالفت کرد.

 

ترامپ در تماس تلفنی تابستان سال گذشته، زلنسکی را تحت فشار قرار داده بود تا درباره فعالیت مالی پسر «جو بایدن» تحقیق کند.

 

این اقدام ترامپ به منزله تلاش برای ضربه زدن به اعتبار بایدن به عنوان یکی از نامزدهای اصلی رقابت ریاست جمهوری با وی تلقی شده بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------