چراغ سبز مایک پنس برای برکناری دونالد ترامپ/ تلاش جمهوری‌خواهان برای توقف طرح استیضاح ترامپ



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس جمهور آمریکا
معاون رئیس جمهور آمریکا توسل به متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری دونالد ترامپ را بعید ندانست. 

 به گزارش صدا و سیما، شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا فعالسازی متمم ۲۵ قانون اساسی را برای برکناری ترامپ بعید ندانست و گفت در صورتی که بی پروایی رئیس جمهور افزایش یابد چه بسا به این اقدام متوسل شود.

 

در همین حال، منابع مطلع اعلام کردند، مایک پنس قصد دارد در مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب این کشور در تاریخ بیستم ژانویه شرکت کند.شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز» بامداد یکشنبه به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد، بعد از ابراز تمایل بایدن برای حضور پنس در مراسم تحلیف خود، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز در این مراسم شرکت خواهد کرد.

 

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا گفته بود: «خطاب به همه کسانی که پرسیده‌اند من روز ۲۰ ژانویه به مراسم تحلیف نخواهم رفت».بایدن نیز در واکنش به این تصمیم گفت اینکه ترامپ قصد دارد در مراسم تحلیف شرکت نکند اتفاق خوبی است. او ترامپ را «شرم برای دنیا» خواند.

 

تلاش جمهوری‌خواهان برای توقف طرح استیضاح ترامپ

گروهی از جمهوری‌خواهانِ مجلس نمایندگان آمریکا از جو بایدن خواسته‌اند تا نانسی پلوسی را به انصراف از استیضاح ترامپ متقاعد کند.

 

به گزارش صحه توئیتری خبرنگار بلومبرگ، گروهی از جمهوری‌خواهانِ مجلس نمایندگان آمریکا که پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست‌جمهوری تایید کردند از بایدن خواسته‌اند تا نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان را به انصراف از استیضاح ترامپ متقاعد کند.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس جمهور آمریکا

سناتور جمهوری‌خواه: ترامپ مرتکب تخلفی قابل‌استیضاح شد

به گزارش صفحه توئیتری خبرنگار شبکه خبری سی‌ان‌ان، پت تومی، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت پنسیلوانیای آمریکا گفت: براین باورم ترامپ مرتکب تخلفی شد که می‌توان به علت آن استیضاحش کرد.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس جمهور آمریکا

خبرنگار ان بی سی: مایک پنس در مراسم تحلیف بایدن شرکت می‌کند

خبرنگار شبکه خبری ان بی سی در صفحه توئیتری خود به نقل از منبعی مطلع تایید کرد مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم تحلیف جو بایدن و کاملا هریس شرکت خواهد کرد. 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس جمهور آمریکا
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------