همه چیز در مورد جراحی ستون فقرات



مشکلات ستون فقرات مانند دیسک کمرو گردن ،تنگی کانال نخاعی از مشکلات رایج جوامع امروزی هستند،در این مطلب قصد داریم به بررسی کامل این موارد بپردازیم.

همه چیز در مورد جراحی ستون فقرات : دیسک کمر ، گردن و تنگی کانال نخاعی

در این مطلب قصد داریم در مورد بیماری ها و مشکلات ستون فقرات مثل : دیسک کمر ، دیسک گردن ، تنگی کانال نخاعی ، علائم و درمان هر یک از آن ها به صورت کامل صحبت کنیم.

 

همه چیز در مورد جراحی ستون فقرات

 

تشخیص رایگان مشکلات ستون فقرات ( دیسک کمر ، گردن و تنگی کانال نخاعی )توسط  دکتر سید علی شمسا جراح مغز و اعصاب

 

دکتر سید علی شمسا با بیش از ۵۰۰۰ عمل جراحی موفق ، یکی از با تجربه ترین و بهترین جراحان مغزواعصاب هستند ،شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیسک و ستون فقرات با مراجعه به سایت ایشان ( https://dralishamsa.com/ ) به فیلم های حضور دکتر شمسا در برنامه طبیب شبکه ۳ دسترسی داشته باشید.

 

شما عزیزان میتوانید به صورت کاملا رایگان تصاویر MRI و علائم خود را برای دکتر سید علی شمسا ، جراح مغز و اعصاب دیسک و ستون فقرات ارسال کنید تا راهنمایی های دکتر سید علی شمسا برای شما ارسال شود با امید به اینکه تمام مردم ایران عزیز از دسترسی به پزشک متخصص محروم نباشند.

 

برای ارسال تصاویر MRI خود کافیست به سایت و یا صفحه اینستاگرام دکتر سید علی شمسا مراجعه کنید و همچنین می توانید نظرات بیماران دیگر در این باره را بخوانید.

در این مطلب به درمان های غیر جراحی مانند ورزش های تنگی کانال نخاعی و همچنین درمان های جراحی مانند عمل دیسک کمر ، عمل دیسک گردن به طور کامل می پردازیم.

 

جراحی ستون فقرات:

جراحی ستون فقرات به مجموعه‌ای از روش‌های پزشکی اطلاق می‌شود که برای درمان بیماری‌ها، آسیب‌ها و اختلالات مرتبط با ستون فقرات انجام می‌شود. ستون فقرات از سری مهره‌هایی تشکیل شده است که از گردن تا کمر امتداد دارد و وظیفه حفاظت از نخاع و حمایت از بدن را برعهده دارد. در مواردی که درمان‌های غیرجراحی مانند دارو، تغییرات سبک زندگی، ورزش یا فیزیوتراپی پاسخگو نیستند، جراحی ستون فقرات ممکن است به عنوان روش درمانی پیشنهاد شود.

 

جراحی ستون فقرات می‌تواند برای مواردی که باعث درد شدید، بی‌حسی یا ضعف در اندام‌ها و یا ایجاد اختلال در عملکرد روده و مثانه می‌شوند، مورد استفاده قرار گیرد. به‌طور مشخص، بیماری‌ها و شرایطی مانند دیسک کمر (هرنی دیسک)، دیسک گردن ( هرنی دیسک ) ، تنگی کانال نخاعی ، شکستگی‌ها، انحرافات ستون فقرات مانند اسکولیوز یا کیفوز، تومورهای ستون فقرات و بیماری‌های عفونی می‌توانند نیازمند جراحی باشند.

 

انواع جراحی‌های ستون فقرات

۱. جراحی تصحیحی: جراحی‌هایی که برای رفع انحناها و نامنظمی‌های ستون فقرات انجام می‌شوند.

۲. لامینکتومی: برداشتن بخشی از مهره به منظور کاهش فشار بر نخاع.

۳. دیسککتومی:خارج کردن دیسک آسیب دیده یا بیرون زده که به تسکین درد کمک می‌کند.

۴. فیوژن ستون فقرات (انکیلوز): استفاده از پیچ و میله‌‌ها برای یکپارچه‌سازی دو یا چند مهره به منظور ایجاد ثبات در ناحیه‌ای که آسیب دیده است.

۵. آرتروپلاستی: جایگزینی دیسک مصنوعی به جای دیسک طبیعی برای حفظ حرکتی طبیعی در ستون فقرات.

 

قبل از انجام جراحی، بیمار به دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا مطمئن شویم که جراحی بهترین روش درمانی است. این ارزیابی‌ ممکن است شامل تصویربرداری‌های پزشکی مانند ام آر آی، سی‌تی‌اسکن، اشعه ایکس و آزمایش‌های عصب‌شناختی باشد.

 

پس از تعیین استراتژی جراحی، بیمار درباره‌ی ریسک‌ها، فواید و روند بهبود پس از عمل مطلع می‌شود. بهبودی بعد از جراحی ستون فقرات می‌تواند طولانی باشد و ممکن است شامل استراحت، محدودیت‌های فعالیتی، داروهای مدیریت درد، فیزیوتراپی و تغییراتی در سبک زندگی باشد تا بهترین نتایج حاصل شود. هدف از جراحی ستون فقرات بهبود علائمی است که کیفیت زندگی فرد را تحت تأثیر قرار داده و به وی امکان می‌دهد تا به فعالیت‌های عادی خود بازگردد.

 

انواع جراحی‌های ستون فقرات

 

دیسک کمر چیست و کجاست ؟

دیسک کمر به اختلالی در دیسک‌های بین مهره‌ای گفته می‌شود که در نتیجه فتق یا بیرون‌زدگی ماده دیسک به اطراف، اغلب به فضای کانال نخاعی یا به سمت ریشه‌های عصبی، بروز می‌کند. این دیسک‌ها از دو بخش تشکیل شده‌اند: یک مرکز ژله‌ای (نوکلئوس پولپوزوس) و یک لایه خارجی محکم (آنولوس فیبروزوس). وظیفه‌‌ی دیسک‌ها حفظ انعطاف‌پذیری ستون فقرات و جذب شوک‌های وارد بر آن است. دیسک‌های کمری بین مهره‌های ستون فقرات لومبار (کمری) قرار دارند و به‌خصوص در ناحیه‌ی پایین کمر که بیشترین فشار را متحمل می‌شود، بیشتر مستعد آسیب‌دیدگی هستند.

 

علائم دیسک کمر چیست؟

فتق دیسک بیشتر در قسمت پایینی ستون فقرات ایجاد می‌شود. این مشکل ممکن است در ناحیه گردن نیز رخ دهد. علائم دیسک به محل آن و فشار بر عصب بستگی دارد. معمولاً علائم و نشانه‌های این بیماری تأثیر مختصری روی یک طرف بدن دارند. علائم دیسک کمر شامل:

درد پا یا بازو: اگر فتق دیسک در ناحیه پایینی ستون فقرات باشد، معمولاً درد در ناحیه باسن، ران، ساق پا و حتی گاهی نزدیکی کف پا احساس می‌شود؛ اما اگر فتق در نزدیکی گردن باشد، معمولاً در شانه‌ها و بازوها درد ایجاد می‌شود. درد ممکن است هنگام سرفه، عطسه یا یک حرکت خاص در پاها یا بازوها به وجود بیاید. این درد معمولاً به‌صورت سوزن‌سوزن توصیف می‌شود.

بی‌حسی یا گزگز: افراد مبتلا به این بیماری ممکن است در قسمت‌هایی از بدن که اعصاب آن آسیب‌دیده است، بی‌حسی یا گزگز‌شدن را تجربه کنند.

ضعف: ماهیچه‌های کنترل شده توسط اعصاب، ممکن است دچار ضعف شوند. در این شرایط احتمال دارد شخص زمین بخورد یا توانایی بلند کردن و نگه‌داشتن اجسام را از دست بدهد.

کمردرد: یکی از علائم اصلی این بیماری کمر درد است. این درد ممکن است با سفتی همراه باشد و گاهی با استراحت برطرف شود.

 

علت دیسک کمر

فرسودگی مرتبط با سن: با افزایش سن، دیسک‌ها کم‌آب و کمتر انعطاف‌پذیر می‌شوند، ریسک پارگی یا فتق را افزایش می‌دهد.

آسیب دیدگی فیزیکی: جراحت‌های ناشی از تصادف، سقوط یا ورزش‌های نامناسب می‌توانند به دیسک‌ها فشار بیاورند و موجب فتق شوند.

بلند کردن اشتباه اجسام: بلند کردن اشتباه وزن‌های سنگین می‌تواند منجر به فشار بیش از حد بر دیسک‌ها شود.

 وضعیت نامناسب بدنی: نشستن یا ایستادن‌های طولانی در وضعیت‌های نادرست می‌تواند به دیسک‌ها آسیب بزند.

 شرایط ژنتیکی: گاهی اوقات افراد به دلیل ویژگی‌های ژنتیکی، مستعد ابتلا به بیماری‌های دیسک هستند.

 

جراحی دیسک کمر :

عمل دیسک کمر زمانی توصیه می‌شود که درمان‌های غیر جراحی نتوانسته باشند در تسکین علائم کمک کننده باشند یا اگر بیمار با علائم شدید مواجه باشد. انواع روش‌های جراحی عبارتند از: دیسکتومی (برداشتن دیسک آسیب‌دیده)، لامینکتومی (برداشتن بخشی از استخوان مهره‌ها برای فراهم کردن فضای بیشتر برای اعصاب)، فیوژن مهره‌ها (پیوند دو یا چند مهره به یکدیگر) و جایگزینی دیسک مصنوعی. این روش‌ها با هدف کاهش درد و احیاء توانایی بیمار به انجام فعالیت‌های روزمره انجام می‌گیرد.

 

مراقبت‌های قبل و بعد از عمل دیسک کمر

پیش از جراحی دیسک کمر، بیماران باید به معاینات دقیق پزشکی تن داده و سوابق پزشکی خود را به اشتراک بگذارند. این شامل اطلاعاتی در مورد داروها، مکمل‌ها و مشکلات بهداشتی فعلی است. توقف مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌شوند، مانند آسپرین، و تنظیم رژیم غذایی برای جلوگیری از چاقی مفرط پیش از جراحی توصیه می‌شود. همچنین، قطع استعمال دخانیات برای بهبود فرآیند بهبودی ضروری است.

 

در دوره نقاهت بعد از جراحی، رعایت دستورالعمل‌های پزشک ضروری است که شامل مدیریت درد با داروهای تجویزی، پرهیز از فعالیت‌های سنگین و بلند کردن اجسام و تشویق به پیاده‌روی‌های کوتاه برای جلوگیری از لختگی خون است. بیماران باید برای جلوگیری از عفونت‌ها و تسریع در فرایند ترمیم، مراقبت‌های لازم را از بخیه‌های خود انجام دهند و به مراجعات پس از عمل با پزشک متخصص خود پایبند باشند.

 

>دیسک گردن چیست

 

دیسک گردن چیست؟

بیماری دیسک گردن، که در اصطلاح پزشکی به آن فتق دیسک سرویکال گفته می‌شود، شرایطی است که در آن دیسک‌های بین‌مهره‌ای در ناحیه گردن دچار آسیب دیدگی یا تغییر شکل می‌شوند. دیسک‌ها ساختارهایی غضروفی هستند که بین استخوان‌های مهره‌ای (مهره‌ها) قرار دارند و به عنوان بالشتک‌های کوچک عمل می‌کنند تا در برابر شوک‌ها محافظت ایجاد کنند و اجازه حرکت مناسب را بدهند.

 

در اثر فرآیندهایی مانند پیری و ساییدگی، دیسک ممکن است دچار ترک یا پارگی شود، که می‌تواند باعث شود ماده نرم و ژل‌مانند مرکزی دیسک (نوکلئوس پولپوزوس) از دیسک بیرون زده و یا به اصطلاح فتق شود. این ماده ممکن است بر ریشه‌های عصبی فشار آورده یا به نخاع آسیب بزند و علائمی مانند درد، بی‌حسی، ضعف یا سوزن سوزن شدن را در بازوها، شانه‌ها و حتی دست‌ها ایجاد کند.

 

انجام فعالیت‌های سنگین، حرکات ناگهانی گردن، وضعیت بدنی نامناسب به مدت طولانی، یا آسیب‌دیدگی‌های ناگهانی مانند تصادف‌های اتومبیل می‌توانند عوامل ایجاد فتق دیسک سرویکال باشند. وضعیت طولانی‌مدت به همراه عوامل ژنتیک نیز ممکن است در بروز این شرایط دخیل باشند.

 

درمان می‌تواند شامل روش‌های محافظه‌کارانه مانند استراحت، دارودرمانی، فیزیوتراپی، و تغییر سبک زندگی باشد. در موارد شدیدتر ممکن است نیاز به تزریق استروئیدها یا جراحی برای کاهش فشار بر اعصاب یا نخاع باشد.

 

علائم دیسک گردن:

1. درد گردن: درد می‌تواند در ناحیه گردن محلی یا تیر کشیده به سایر نقاط مانند شانه‌ها و بازوها باشد.

 

2. بی‌حسی یا گزگز: بیماران ممکن است تجربه بی‌حسی، سوزش و گزگز در دست‌ها و انگشتان داشته باشند.

 

3. ضعف عضلانی: فتق دیسک ممکن است بر ریشه‌های عصبی فشار آورده و منجر به ضعف در عضلات دست و بازو شود.

 

4. دردی که با حرکت تشدید می‌شود: اغلب، حرکت دادن یا چرخاندن گردن می‌تواند باعث شدیدتر شدن درد شود.

 

5. کاهش دامنه حرکتی: فرد ممکن است در انجام حرکات معمولی گردن، مانند تکان دادن یا خم کردن، محدودیت‌هایی داشته باشد.

 

جراحی دیسک گردن:

عمل جراحی دیسک گردن چیست ؟ یک عمل دقیق و حساس است که توسط جراحان متخصص مغز و اعصاب انجام می‌گیرد و بسیاری از آزمایش‌ها و مشاوره‌ها، از جمله ام‌آرآی، سی‌تی‌اسکن، و معاینات فیزیکی،قبل از انجام آن صورت می‌گیرد. به‌خصوص اگر درمان‌های غیر جراحی مانند دارو و فیزیوتراپی موثر واقع نشده‌اند، جراحی به عنوان گزینه‌ای برای کاهش فشار روی نخاع یا اعصاب و بهبود علائم در نظر گرفته می‌شود.

 

افرادی که دچار علائم ذکر شده هستند و دارو و فیزیوتراپی نتوانسته دردشان را کاهش دهد، به احتمال زیاد نیاز به جراحی دیسک گردن دارند. امروزه با پیشرفت‌های تکنولوژیکی و تکنیک‌های جراحی مدرن، این عمل با دقت و اطمینان بیشتری انجام شده و باعث بهبود کیفیت زندگی بیماران می‌شود. 

 

انواع روش های عمل دیسک گردن :

انواع روش عمل دیسک گردن

 

از نظر تکنیکی نیز دو مدل عمده وجود دارد:

دیسککتومی از طریق قدامی (ACDF): این تکنیک که عمل جراحی از طریق جلوی گردن انجام می‌شود، بسیار شایع بوده و امکان دسترسی مستقیم به دیسک‌های فتق‌خورده را فراهم می‌آورد.

 

دیسککتومی خلفی: در این حالت، برش از پشت گردن ایجاد شده و معمولاً برای حالات پیچیده‌تر که در آنها دیسک به صورت جانبی فتق کرده، مناسب است.

 

>انواع روش های عمل دیسک گردن

 

مزایا عمل دیسک گردن :

۱. تسکین درد و ناراحتی

۲. ترمیم عملکرد اعصاب و کاهش بی‌حسی/مورمور

۳. بهبود تحرک و دامنه حرکت

۴. کاهش وابستگی به داروهای مسکن

۵. جلوگیری از تخریب یا آسیب بیشتر

۶. بهبود کیفیت زندگی

۷. امکان بازگشت به فعالیت‌های عادی

۸. تسکین ضعف عضلانی

۹. بهبود طرح کلی ستون فقرات و وضعیت بدن

۱۰. کاهش خطرات مرتبط با مشکلات درمان نشده ستون فقرات گردن

 

درمان‌های بدون جراحی برای دیسک گردن

1. استراحت: استراحت کوتاه‌مدت می‌تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند.

2.دارودرمانی: داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، مسکن‌ها، و ریلکسان‌های عضلانی می‌توانند در کاهش درد و التهاب مؤثر باشند.

3. گرما یا سرما درمانی: استفاده متناوب از کمپرس گرم و سرد می‌تواند به تسکین درد و کاهش تورم کمک کند.

4. فیزیوتراپی: انجام تمرینات تخصصی برای بهبود دامنه حرکتی و تقویت عضلات گردن.

5. تزریق کورتیکواستروئید: تزریقات اپیدورال استروئیدی می‌تواند برای کاهش التهاب موضعی و تسکین دردهای شدید استفاده شود.

6. تراکشن گردن: کشش آهسته گردن توسط دستگاه‌های تراکشن یا تکنیک‌های دستی می‌تواند به کاهش فشار روی دیسک‌ها و اعصاب کمک کند.

7. مانیپولاسیون ستون فقرات: درمان‌های کایروپراکتیک یا اُستئوپاتیک می‌توانند به افزایش حرکت و کاهش درد کمک کنند.

8. تغییر سبک زندگی: اصلاح وضعیت بدنی، جلوگیری از حمل بارهای سنگین و تغییر فعالیت‌های روزمره برای کاهش فشار و تنش روی گردن.

9. یوگا و تای‌چی: این روش‌های تمرینی ممکن است به کاهش استرس، تقویت عضلات و بهبود دامنه حرکتی کمک کنند.

10. درمان‌های مکمل: مانند طب سوزنی، ماساژدرمانی، و روش‌های مدیریت استرس می‌توانند در کمک به تسکین علائم مفید باشند.

 

تشخیص رایگان مشکلات ستون فقرات ( دیسک کمر ، گردن و تنگی کانال نخاعی )توسط  دکتر سید علی شمسا جراح مغز و اعصاب

 

دکتر سید علی شمسا با بیش از ۵۰۰۰ عمل جراحی موفق ، یکی از با تجربه ترین و بهترین جراح ستون فقرات هستند ،شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیسک و ستون فقرات با مراجعه به سایت ایشان ( https://dralishamsa.com/ ) به فیلم های حضور دکتر شمسا در برنامه طبیب شبکه ۳ دسترسی داشته باشید.

 

شما عزیزان میتوانید به صورت کاملا رایگان تصاویر MRI و علائم خود را برای دکتر سید علی شمسا ، جراح مغز و اعصاب دیسک و ستون فقرات ارسال کنید تا راهنمایی های دکتر سید علی شمسا برای شما ارسال شود با امید به اینکه تمام مردم ایران عزیز از دسترسی به پزشک متخصص محروم نباشند.

 

برای ارسال تصاویر MRI خود کافیست به سایت و یا صفحه اینستاگرام دکتر سید علی شمسا مراجعه کنید و همچنین می توانید نظرات بیماران دیگر در این باره را بخوانید.

 

>تشخیص رایگان مشکلات ستون فقرات

 

سوالات متداول دیسک گردن

**پرسش 1: آیا دیسک گردن به خودی خود بهبود می‌یابد یا حتماً نیاز به درمان دارد؟**

_پاسخ:_ بسیاری از افراد مبتلا به دیسک گردن با استراحت و درمان‌های غیرجراحی بهبود می‌یابند. دیسک‌های فتق شده ممکن است به مرور زمان فروکش کنند، اما بهتر است در صورت بروز علائم، با پزشک مشورت شود تا درمان مناسب و پیشگیری از بدتر شدن شرایط صورت گیرد.

 

**پرسش 2: آیا فیزیوتراپی می‌تواند در درمان دیسک گردن مؤثر باشد؟**

_پاسخ:_ بله، فیزیوتراپی یکی از اصلی‌ترین انواع درمان‌های غیرجراحی برای دیسک گردن است و می‌تواند به تقویت عضلات گردن، بهبود دامنه حرکتی و کاهش درد کمک کند. 

 

**پرسش 3: آیا استفاده از گردنبند طبی (سرویکال کالر) برای دیسک گردن توصیه می‌شود؟**

_پاسخ:_ استفاده از گردنبند طبی می‌تواند برای کوتاه‌مدت و به منظور کاهش درد و حمایت از گردن توصیه شود، اما استفاده بلندمدت از آنها ممکن است به ضعف عضلات گردن منجر شود و معمولاً توسط پزشک پیشنهاد نمی‌شود.

 

**پرسش 4: آیا جراحی همیشه برای دیسک گردن ضروری است؟**

_پاسخ:_ خیر، جراحی تنها زمانی توصیه می‌شود که درمان‌های غیرجراحی شکست خورده باشند یا بیمار دارای علائم شدیدی مثل ضعف عضلانی مداوم یا از دست دادن توانایی‌های بدنی باشد.

 

تنگی کانال نخاعی:

کانال نخاعی مجرایی است که در داخل ستون فقرات قرار دارد و نخاع را در برمی‌گیرد. این مجرا از بالا به پایین تمام ستون فقرات را دربرمی‌گیرد و فضایی است که از آن جریان خون و مایع مغزی نخاعی عبور می‌کند. نخاع بخشی از دستگاه عصبی مرکزی است و وظیفه انتقال پیام‌های عصبی بین مغز و سایر قسمت‌های بدن را بر عهده دارد. کانال نخاعی از فرورفتگی‌های وجود در هر یک از مهره‌ها ساخته شده است که هنگامی که این مهره‌ها روی هم قرار می‌گیرند، یک مجرای طولانی و محفوظ را تشکیل می‌دهند که نخاع در آن قرار می‌گیرد.

 

تنگی کانال نخاعی به معنای باریک شدن فضای درون کانال نخاعی است که می‌تواند به دلایل مختلفی مانند پیری، التهاب، آسیب‌های ستون فقرات، تغییر شکل استخوان‌ها به علت استئوآرتریت یا رشد بیش از حد بافت رخ دهد. این تنگی می‌تواند باعث فشار بر نخاع یا ریشه‌های عصبی شود که از نخاع خارج می‌شوند و منجر به درد، ضعف یا بی‌حسی در اندام‌ها شود.

 

علائم شایع تنگی کانال نخاعی :

۱. درد پایین کمر که می‌تواند به اندام تحتانی تیر بکشد.

۲. ضعف در یک یا هر دو پا.

۳. بی‌حسی یا مورمور شدن در پاها، بازوها یا انگشتان.

۴. دشواری در راه رفتن یا طی کردن مسافت‌های طولانی.

۵. تغییر در عملکرد روده یا مثانه.

۶. سفتی یا گرفتگی عضلات اندام تحتانی.

۷. افزایش نشانه‌ها هنگام ایستادن یا راه رفتن.

۸. بهبود نشانه‌ها هنگام خم شدن به جلو یا نشستن.

۹. درد شدید که با استراحت کاهش نمی‌یابد.

۱۰. احساس سنگینی در پاها.

 

علت تنگی کانال نخاعی :

۱. **پیری:** با افزایش سن، تغییرات تخریبی در ستون فقرات رخ می‌دهد که می‌تواند شامل استهلاک دیسک‌ها، تشکیل استئوفیت (که به نام رشد استخوانی است) و ضخیم شدن رباط‌ها باشد.

 

۲. **آرتروز:** آرتروز ستون فقرات می‌تواند موجب باریک شدن فضاهای مفصلی و تشکیل استئوفیت‌ها شود. این استئوفیت‌ها می‌توانند به کانال نخاعی فشار آورند و آن را تنگ کنند.

 

۳. **بیماری‌های التهابی:** بیماری‌های التهابی مثل اسپوندیلیت انکیلوزان (پشت صاف) می‌توانند باعث تورم و تغییرات در ستون فقرات شوند که نتیجه آن تنگی کانال نخاعی است.

 

۴. **آسیب و صدمه به ستون فقرات:** آسیب‌هایی مثل شکستگی‌ها یا سایر آسیب‌های ناشی از حوادث می‌توانند موجب تغییر شکل ستون فقرات و در نهایت تنگی کانال نخاعی شوند.

 

۵. **بیماری‌های مادرزادی:** برخی افراد با بیماری‌های مادرزادی مثل تنگ بودن کانال نخاعی به دنیا می‌آیند که می‌تواند احتمال تنگی کانال نخاعی را در آنها افزایش دهد.

 

>علت تنگی کانال نخاعی

 

جراحی تنگی کانال نخاعی چیست :

جراحی تنگی کانال نخاعی رویکرد درمانی است که با هدف کاهش فشار از روی نخاع یا عصب‌های تحت فشار در کانال نخاعی انجام می‌شود. جراحی با برداشتن یا جابجا کردن بافت‌هایی که موجب فشار بر نخاع شده‌اند (مانند استخوان، افزایش حجم رباط یا دیسک آسیب‌دیده)، انجام می‌پذیرد. هدف از این جراحی بهبود علائم و بهبود کیفیت زندگی بیمار است.

 

مزایا جراحی تنگی کانال نخاعی

۱. **کاهش درد:** بسیاری از بیماران تجربه کاهش معناداری در درد بعد از جراحی دارند.

۲. **افزایش تحرک:** کاهش درد می‌تواند موجب بهبود توانایی راه رفتن و انجام فعالیت‌های روزمره شود.

۳. **بهبود قدرت عضلانی:** تسکین فشار از روی عصب‌ها می‌تواند باعث بهبود ضعف عضلانی و افزایش قدرت شود.

۴. **کاهش بی‌حسی و مورمور شدن:** جراحی می‌تواند باعث بهبود حس در اندام‌های دچار بی‌حسی شود.

۵. **بهبود کنترل روده و مثانه:** در برخی موارد، جراحی می‌تواند به بهبود مشکلات روده‌ای و مثانه‌ای ناشی از تنگی کانال نخاعی کمک کند.

 

>مزایا جراحی تنگی کانال نخاعی

 

 

 

تشخیص رایگان مشکلات ستون فقرات ( دیسک کمر ، گردن و تنگی کانال نخاعی )توسط  دکتر سید علی شمسا جراح مغز و اعصاب

 

دکتر سید علی شمسا با بیش از ۵۰۰۰ عمل جراحی موفق ، یکی از با تجربه ترین و بهترین جراح تنگی کانال نخاعی هستند ،شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیسک و ستون فقرات با مراجعه به سایت ایشان ( https://dralishamsa.com/ ) به فیلم های حضور دکتر شمسا در برنامه طبیب شبکه ۳ دسترسی داشته باشید.

 

شما عزیزان میتوانید به صورت کاملا رایگان تصاویر MRI و علائم خود را برای دکتر سید علی شمسا، جراح مغز و اعصاب دیسک و ستون فقرات ارسال کنید تا راهنمایی های دکتر سید علی شمسا برای شما ارسال شود با امید به اینکه تمام مردم ایران عزیز از دسترسی به پزشک متخصص محروم نباشند.

 

برای ارسال تصاویر MRI خود کافیست به سایت و یا صفحه اینستاگرام دکتر سید علی شمسا مراجعه کنید و همچنین می توانید نظرات بیماران دیگر در این باره را بخوانید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024