اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تست کرونا در ۱۶ درصد بهبودیافتگان مثبت است



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا
محققان دانشگاه Hunan Normal واقع در چین دریافتند از هر ۶ بیمار بهبود یافته مبتلا به کووید ۱۹ که از بیمارستان مرخص می‌شوند، حداقل یک نفر تا سه هفته بعد حامل ویروس بوده و نتیجه آزمایش او مثبت است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ساینس‌دیلی، در این تحقیقات وضعیت سلامت ۶۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ که به دلیل بهبود از بیمارستان شهر لودی مرخص شدند،‌ مورد ردگیری و مطالعه قرار گرفت. تمام این بیماران پس از ترخیص از بیمارستان به مدت ۱۴ روز در خانه قرنطینه شدند و هیچ‌ کدام از آن‌ها علایم بیماری را نداشتند.

 

محققان مخاط گلو و بینی این افراد را مجددا آزمایش کردند و مشخص شد ۱۰ نفر از این بیماران تا ۲۴ روز پس از ترخیص از بیمارستان، همچنان آلوده به ویروس هستند و نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت بود.

 

پیش از این نیز در تحقیقاتی مشخص شده بود که برخی از بیماران بهبود یافته کووید ۱۹ ممکن است تا ۳۰ روز پس از ترخیص از بیمارستان، آلوده به ویروس باشند. البته این موضوع به معنی وجود آلودگی ویروسی فعال نیست و ممکن است این افراد لزوما موجب شیوع ویروس نشوند.

 

به گفته محققان برای دستیابی به نتایج قطعی در خصوص امکان شیوع ویروس توسط بیماران بهبودیافته و ارزیابی رفتاری ویروس در گروه‌های بزرگتر بیماران بهبود یافته، انجام تحقیقات بیشتر ضروری است.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه JAMA Network Open منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------