اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

با این پنج ماده غذایی بیشتر عمر می کنید



میوه های عامل افزایش طول عمر،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد برخی غذاها که به شما کمک می کنند عمر طولانی تری داشته باشید و از شما در برابر سرطان و بیماری های قلبی محافظت می کنند.

به گزارش سیناپرس، تحقیقات نشان می دهد نوشیدن چای و خوردن سیب یا هر غذای غنی از فلاونوئید می تواند از افراد در برابر سرطان و بیماری قلبی محافظت کند. افرادی که روزانه ۵۰۰ میلی گرم فلاونوئید مصرف می کنند، بیشتر و سالم تر عمر می کنند.

 

به گفته متخصصان تغذیه، اگر هر کدام از این میوه ها شامل یک پرتقال، یک سیب، ۱۰۰ گرم کلم بروکلی و یا ۱۰۰ گرم زغال اخته رابه طور روزانه خورده و یک فنجان چای نیز در طول روز میل کنید، مطمئناً ۵۰۰ میلی گرم فلاونوئید دریافت خواهید کرد.

 

فلاونوئیدها از گروه آنتی اکسیدان ها و بخشی از دسته پلی فنول ها هستند که در گیاهان یافت می شوند و فواید متعددی برای سلامتی داشته و به پیشگیری از بیماری های مختلف کمک می کنند. سیب، گیلاس، شکلات تلخ، گلابی، چای، انگور، کلم و انواع توت ها از جمله زغال اخته و توت فرنگی، منابع خوبی از فلاونوئیدها هستند.

 

کشف اثر محافظتی فلاونوئیدها در کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها از یک مطالعه جدید ناشی می شود که رژیم غذایی ۵۳ هزار و ۴۸ دانمارکی را طی ۲۳ سال بررسی کرد.

 

دکتر نیکولا بوندونو، نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: مصرف انواع مختلف ترکیبات فلاونوئیدی موجود در غذاها و نوشیدنی های گیاهی مختلف بسیار مهم است. این میزان از ترکیبات فلاونوئیدی به راحتی از طریق رژیم غذایی قابل دستیابی است. ما دریافتیم کسانی که غذاهای غنی از فلاونوئید می خورند در برابر بیماری های قلبی عروقی و سرطان محافظت می شوند.

 

این مطالعات همچنین نشان داد که مصرف روزانه غذاهای غنی از فلاونوئید بیشترین اثر محافظتی را برای مصرف کنندگان الکل و سیگاری ها دارد.باید در نظر داشت که سیگار کشیدن و مصرف الکل می تواند به رگ های خونی آسیب رسانده و باعث التهاب سلول ها شود که منجر به خطر بیشتر بیماری های جدی می شود.

 

فواید سلامتی بالقوه فلاونوئیدها به آنتی اکسیدان های آنها که اثرات ضد التهابی دارند و توانایی آنها در بهبود عملکرد عروق خونی مربوط می شود. 

 

دکتر بوندونو در این رابطه گفت: توجه به این نکته مهم است که مصرف فلاونوئیدها با تمام خطر افزایش مرگ ناشی از سیگار کشیدن و مصرف زیاد الکل مقابله نمی کند. بهترین کاری که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید، ترک سیگار و مصرف الکل است.

 

شرح کامل این مطالعه در مجله تخصصی  Nature Communications منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------