سردی دست و پا کمبود کدام ویتامین است؟



سردی دست و پا کمبود کدام ویتامین است

 

بسیاری از افراد حتی در گرما و هوای گرم تابستان،‌ دست‌ و پاهایی یخ دارند! هوا معمولا اثر بسیار کمی روی دمای دست و پا دارد و نمی‌توان دلیل سردی انگشتان و دست و پا را دمای هوا دانست. پس به نظر شما چه عاملی باعث می‌شود که حتی در فصل‌های گرم سال دست و پا سردتر از دمای عادی بدن باشند؟ برخلاف تصور بسیاری از افراد افت فشار باعث این اتفاق نیست و ریشه در سایر مشکلات بدن دارد. افرادی که دچار سردی دائمی دست و پا هستند، بدن آن‌ها با کمبود برخی ویتامین‌ها مواجه است و این کاهش دما، زنگ خطری برای آن‌ها محسوب می‌شود. اگر به‌دنبال دقیق‌ترین و کامل‌ترین پاسخ برای سوال «سردی دست و پا کمبود کدام ویتامین است» هستید، فقط کافی است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

کمبود آهن و کم‌خونی؛ شایع‌ترین دلیل سردی دست و پا

یکی از اصلی‌ترین دلایل سردی بدن یا دست و پاها، کمبود آهن است. زمانی که آهن بدن کمتر از میزان طبیعی باشد، سلول‌های خون استخوان کافی برای فعالیت را نخواهند داشت. با کاهش اکسیژن رسانی به دست و پا سایر ارگان‌ها، بدن دچار کاهش دما می‌شود. این کاهش دما در زمان خاصی رخ نمی‌دهد و ممکن است در صبح‌ها یا شب‌ها قبل از خواب احساس شود.

 

برای جبران کمبود آهن در بدن، پیشنهاد می‌کنیم مواد خوراکی گوشت، مرغ، زرده تخم‌مرغ، ماهی، سویا، حبوبات، کشمش، انجیر، غلات و اسفناج میل کنید. برای مصرف قرص آهن نیز باید حتما با یک پزشک مشورت کنید تا دوز مناسب شما را تجویز کند. ناگفته نماند آهن در انواع قرص تقویتی برای زنان نیز وجود دارد که برای مصرف آن‌ها نیازی به تجویز پزشک نیست.

 

کمبود کدام ویتامین باعث سردی دست و پا میشود؟ ویتامین دی

یک میلیارد نفر در دنیا، با مشکل کمبود ویتامین دی درگیر هستند که ریشه در سبک زندگی دارد. در دنیای مدرن امروزی، افراد بخش زیادی از وقت خود را زیر سقف منزل یا محل کار می‌گذرانند و از خورشید دور هستند. همین امر باعث کاهش ویتامین دی و سردی دست و پا خواهد شد. علاوه‌بر سردی دست و پا مشکلاتی از جمله بیماری و عفونت مداوم، خستگی مفرط و ضعف، درد کمر و پوسیدگی استخوان نشانه‌های کمبود ویتامین دی هستند. برای جبران این کمبود،‌ کافی است روزانه نیم ساعت زیر نور آفتاب بنشینید تا پوست شما ویتامین دی خورشید را جذب کند.

 

برای مصرف قرص ویتامین دی نیز باید با پزشک مشورت کنید تا دوز مناسب شما را تجویز کند. سپس می‌توانید قرص برای خرید یا مشاهده قیمت قرص ویتامین d 50000 خارجی و ایرانی به داروخانه معتبر مکمل شاپ مراجعه کنید.

 

شایع‌ترین دلیل سردی دست و پا

 

با افزودن منیزیم به رژیم غذایی، مانع کاهش دما در دست‌ها و پاها شوید!

فقر منیزیم در طولانی مدت، باعث ایجاد عارضه‌ای به نام سندروم رینود خواهد شد. علائمی از جمله احساس سردی شدید در انگشتان دست و پا، تغییر رنگ پوست بر اثر تغییرات دما و بی‌حسی در اندام‌ها نشانه‌های سندروم رینود هستند. درصورتی‌که سندروم رینول نادیده گرفته شود و فرد نسبت به درمان آن اقدام نکند، این سندروم در طولانی مدت باعث عارضه آرتریول خواهد شد.

 

عارضه آرتریول، اسپاسم عضلانی رگ‌های دست و پا است که بر اثر سندروم رینول رخ می‌دهد. برای درمان رینول و آرتریول باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید؛ زیرا باتوجه‌به پیشرفته بودن عارضه برای شما دارو تجویز خواهد کرد. فراموش نکنید که حتی برای خرید قرص آهن نیز باید با پزشک مشورت کنید تا بر اثر مصرف دوز بیش از حد، دچار مسمومیت دارویی نشوید!

 

فقر ب 1 و ب 12 باعث کاهش دما در دست و پا خواهد شد

پزشکان در پاسخ به سوال «کمبود کدام ویتامین باعث سردی بدن میشه» می‌گویند کمبود ویتامین ب 1 و ب 12 باعث سردی دست‌ها و پاها خواهد شد. این دو ویتامین برای فعالیت سلول‌های عصبی بدن ضروری هستند و کمبود آن‌ها باعث اختلال و ضعف در سیستم عصبی خواهد شد. گزگز دست‌ و پا، خواب رفتن و کاهش دمای دست و پا نیز از سایر نشانه‌های کمبود ویتامین ب 1 و ب 12 هستند.

 

برای جبران کمبود ویتامین ب 1 و ب 12، باید منابع خوراکی حاوی ویتامین ب مانند غلات، گوشت قرمز، تخم مرغ، دانه‌ها و مغزها را مصرف کنید. برای مصرف یا تزریق آمپول ب کمپلکس نیز باید حتما با پزشک مشورت کنید؛ زیرا در صورت داشتن حساسیت دارویی، فرد دچار مسمومیت دارویی خواهد شد و بدن او نسبت به داروها پاسخ منفی می‌دهد.

 

بهترین قرص‌های ویتامینه را همین حالا از مکمل شاپ بخرید

در این مقاله تلاش کردیم به سوال «کمبود کدام ویتامین باعث سردی دست و پا میشود» پاسخ دهیم و دلایل این عارضه را بررسی کردیم. برای درمان سردی دست و پا، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کنید تا دوز مناسب شما را تجویز کند. سپس برای تهیه انواع قرص ویتامین به صورت اینترنتی، فقط کافی است وارد فروشگاه مکمل شاپ شوید. فروشگاه مکمل شاپ به عنوان یک داروخانه آنلاین، فعالیتی رسمی با مجوز بهداشت دارد. علاوه‌بر این برای راحتی حال شما عزیزان، امکان بازگشت وجه تا 7 روز پس از خرید را در نظر گرفته است. ناگفته نماند شما می‌توانید در داروخانه آنلاین مکمل شاپ نسبت به خرید انواع مکمل بدنسازی نیز اقدام کنید. برای مشاهده قیمت انواع مولتی ویتامین و مکمل بدنسازی، فقط کافی است نام «مکمل شاپ» را در گوگل جستجو کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024