7 عادت مناسب برای مراقبت از دندان



مراقبت از دندان، عادت های مناسب برای مراقبت از دندان،راه های مراقبت از دندان

عادت های مناسب برای مراقبت از دندان

 

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن جزء اصلی یک روال خوب دندانپزشکی هستند. با این حال، کارهای دیگری وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ سلامت دندان‌ها و لثه‌ها انجام دهید که به سلامت کلی شما کمک می‌کند. به عنوان مثال یک قاعده کلی، تغییر هر 3 تا 6 ماه یکبار مسواک است.

 

مسواک های آسیب دیده یا فرسوده نمی‌توانند سطح دندان‌های شما را به درستی تمیز کنند و می‌توانند به لثه‌ها آسیب برسانند. تعویض مسواک یک نمونه از روش‌های مراقبتی از دندان‌ها است و ما در این مقاله منحصرا به مراقبت از بهداشت دهان و دندان خواهیم پرداخت. 

 

سینوس و سایز آن

آیا تا به حال چیزی در مورد رابطه سینوس با دندان شنیده‌اید. سینوس یکی از حساس‌ترین قسمت‌هایی است که در بالای فک قرار گرفته. یک سوال دیگر. به غذاهایی که می‌جوید فکر می‌کنید؟

 

تمام غذاهای سفت یا میوه های سختی که آنها را با فشار زیاد دندان خورد می کنید باعث کوچک شدن سایز سینوس شما خواهد شد. فاصله یا سایز سینوس برای زمانی که نیاز به ایمپلنت دارید اهمیت بسیار بالایی دارد.

 

اگر دائم غذا‌های سخت و محکم را بجوید، سایز سینوس شما ضعیف و باریک‌تر خواهد شد و در صورت از دست دادن دندان دچار مشکلات زیادی از جمله پس دادن ایمپلنت خواهید شد. در واقع شما نیاز به یک اندازه مناسب از سینوس برای انجام اپملنت دارید که حتی با پودر استخوان قابل ترمیم نیست. پودر استخوان برای زمانی استفاده میشود که لثه تحلیل رفته باشد و توانایی پذیرفتن پیچ ایمپلنت را نداشته باشد.

 

در چنین مواقعی پودر استخوان برای لثه سازی استفاده میشود. یکی از بهترین توصیه‌هایی که می‌توانیم برای پیشگیری از ضعیف شدن سایز سینوس داشته باشیم خرد کردن و تکه تکه کردن غذاهای سخت و محکم، قبل از خوردن است. همچنین از جویدن غذا و میوه‌های سخت با دندان‌های جلو به شدت پرهیز کنید.

 

نخ دندان

رابطه سینوس با دندان،پودر استخوان برای لثه سازی،راهنمای استفاده از نخ دندان

استفاده از نخ دندان برای سلامت دندان ها

 

برای همه ما این مشکل پس از غذا خوردن در رستوران یا حتی خانه وجود دارد که مقداری غذا در میان دندان ها گیر میکند و باعث ایجاد فشار در میان دندان ها میشود. این مسئله آزاردهنده یک راه حل ساده دارد. همراه داشتن همیشگی نخ دندان. کوچک و قابل حمل بودن این وسیله می‌تواند دلیل خوبی برای همراه داشتن در هر مکانی باشد.

 

قیمت پایین نخ دندان، در کنار ارزش بالایی که در جلوگیری از پوسیدگی دندان دارد باعث می‌شود تا یک دلیل قاطع و قانع کننده برای همراه داشتن همیشگی آن داشته باشیم. مدل ها و انواع مختلف نخ دندان در بازار موجود هستند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و فضایی که برای برای آن در نظر دارید محصول مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنیم.

 

دهان شویه

از گذشته تا کنون دهان شویه یک محصول پرطرفدار برای بهبود سلامت دندان به حساب می‌آمد. آب و نمک به صورت محلول برای موارد مختلفی از بیماریهای دهان و دندان و حتی بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و گلودرد استفاده می‌شود. امروزه نیز این محلول طرفداران زیادی دارد اما استفاده از یک دهان شویه با کیفیت بالا برای سلامت دهان و دندان لازم است تا دندان‌‌هایی سفید و زیبا داشته باشید. حتی می‌توانید از دهان شویه های سفید کننده دندان استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که هر محصول سفید کننده می‌تواند به مینای دندان آسیب جزئی وارد کند.

 

سیگار را کنار بگذارید

سیگار باعث ایجاد پلاک‌ها سطحی مانند یا همان لکه شدن دندان و همچنین مشکلات شدید سلامتی مانند بیماری لثه (پریودنتال) ‌شود که می‌تواند منجر به از دست دادن دندان و سرطان دهان شود. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای سلامت کلی دهان و دندان خود انجام دهید این است که بلافاصله سیگار را ترک کنید. سیگار عادت بدی است که در میان اکثر جوانان نیز به عنوان یک تفریح یا خودنمایی جاافتاده است. در نظر داشته باشید که آینده چنین خطایی باعث بروز مشکلات زیادی در سلامت عمومی بدن شما خواهد شد.

 

ریه‌ها، دندان و لثه، از بین رفتن به مرور انتقال دهنده‌های عصبی و بسیاری دیگر از این قبیل مشکلات هستند که باید قبل از استفاده سیگار آنها را در نظر داشته باشید. این که یکبار زندگی می‌کنیم پس باید از آن لدت ببریم یک حرف منطقی است اما لذتی که در انتها منجر به دردهای شدید و مشکلات طولانی مدت شود ارزشی بیش از یک لحظه نخواهد داشت. 

 

مسواک

به یک مسواک نرم احتیاج دارید. اگر فکر میکنید با استفاده از مسواک های زبر یا سخت به دندان های خود کمک کرده اید باید بگوییم زمان تجدید نظر فرا رسیده است. مسواک های زبر اگرچه توانایی بالایی در پاکسازی جرم میان دندان ها و در واقع جرم باقی مانده از سیگار و غذاهای گوشتی دارند اما به مرور زمان می‌توانند به مینای دندان یا لایه روی دندان آسیب برسانند.

 

اگر عادت به استفاده از چنین مسواک هایی دارید آنها را به آرامی روی دندان بکشید و نیازی به سخت برخورد کردن با دندان نیست. همچنین خمیر دندانی که استفاده می‌کنید اهمیت زیادی در تعیین سلامت دندان خواهد داشت. بیشتر خمیردندان‌های سفید کننده می‌توانند برای دندان یک تهدید باشند. ما قصد آسیب رساندن به دندان‌های خود را نداریم بنابراین بهترین کار استفاده از خمیردندان های حاوی مواد گیاهی است.

 

خوردن میوه و سبزیجات تازه

مراقبت از زیبایی دندان‌ها،مراقبت بهتر از بهداشت سلامت و دندان لثه،بهبود وضعیت دندان ها

خوردن میوه و سبزیجات تازه برای سلامت دندان ها

 

استفاده از انواع مواد گیاهی و میوه‌ها برای سلامت دندان ضروری است. در واقع این محصولات ارگانیک و بدون رنگ، جدا از ارزش غذایی که دارند به دلیل وجود قند طبیعی باعث پوسیدگی دندان نمیشوند. مصرف میوه و سبزیجات تازه به سلامت عمومی بدن کمک می‌کند و سیستم ایمنی شما را در مقابل بسیاری از بیماری ها تقویت می‌کند. در کنار استفاده از میوه و سبزیجات مقدار زیادی آب در طول روز بنوشید.

 

نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب مخصوصاً در فصل‌های گرم سال مانند تابستان متابولیسم طبیعی سلولهای بدن شما را در یک حالت نرمال نگه می دارد. در غیر این صورت خشکی لب‌ها، سوزش چشم، خونریزی بینی و بسیاری دیگر از مشکلات داخلی برایتان ایجاد خواهد شد.

 

دم نوش به جای چای و قهوه 

یک راه حل عالی برای مراقبت از زیبایی دندان‌ها جایگزینی دمنوش های طبیعی و گیاهی به جای چای و قهوه است. چای و قهوه بهترین حالت و با بهترین کیفیت بازهم رنگ‌دانه‌هایی به صورت پلاک به دندان اضافه می‌کنند که پس از آن حتماً باید از مسواک استفاده کنید.

 

برای جلوگیری از این اتفاق کافئین را کنار بگذارید و استفاده از دمنوش را برای آرامش بیشتر جایگزین کنید. گیاهان مختلفی مانند دارچین، گل سرخ، بابونه، چای سبز گل گاوزبان و بسیاری دیگر از گیاهان را میتوانید به دمنوش خود اضافه کنید. بهار نارنج نیز به عنوان یک طعم دهنده عالی به همراه زعفران برای آرامش بیشتر توصیه میشود. با چنین معجون معجزه‌گری شما دیگر نیازی به استفاده از سیگار ندارید.

 

 نکاتی که در اینجا ذکر شده برای مراقبت بهتر از بهداشت سلامت و دندان لثه ضروری است. برای بهبود وضعیت دندان های خود جدا از نکات ذکر شده هر ۶ ماه یکبار با پزشک متخصص در مورد سلامت دهان و دندان خود صحبت کنید.

 

نویسنده: سارااقبالی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024