شناسایی سلول های سرطانی با رنگ درخشان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سلول های سرطانی
برای نابودی سلول های سرطانی معمولا چاره ای جز جراحی وجود ندارد، اما شناسایی دقیق این سلول ها و تومورها چالشی مهم است که با استفاده از نوعی رنگ درخشان می توان بر آن غلبه کرد. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه پنسیلوانیا روشی جدید را برای شناسایی سلول های سرطانی ابداع کرده اند که مبتنی بر استفاده از نوعی رنگ درخشان برای روشن کردن و متمایزسازی سلول های سرطان سینه است. 

 

این روش با موفقیت بر روی سگ ها آزمایش شده و پیش بینی می شود بتوان آن را با تغییراتی در مورد انسان ها نیز به کار گرفت تا در زمان انجام عمل جارحی سلول های سرطانی با دقت شناسایی شوند و همه آنها با دقت نابود شوند.

 

ایده استفاده از رنگ ها و ذراتی خاص برای متمایز کردن سلول های سرطانی از سال ها قبل مورد توجه دانشمندان بوده است. این فناوری علاوه بر از بین بردن ایمن سلول های سرطانی تضمین می کند که هیچ سلول سرطانی در بدن انسان باقی نماند که موجب بازگشت سرطان به بدن شود.

 

پیش از این از قرص ها و آنزیم هایی برای شناسایی سلول ها و تومورهای سرطانی استفاده شده بود، اما هیچ کدام از آنها دقت کافی نداشتند. اما رنگی موسوم به ایندوسیانین سبز یا آی سی جی باعث می شود تا با تابش نور مادون قرمز بر روی بافت های سرطانی متمایزسازی آنها ممکن شود. پژوهشگران امیدوارند بتوانند در ماه های آینده این روش را بر روی انسان هم آزمایش کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------