کرونا جان ۸۹ نفر دیگر را در ایران گرفت/ هشدار ترسناک حریرچی در خصوص کرونا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سخنگوی وزارت بهداشت
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۲۷۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۹ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۵۷۲ نفر رسیده است. 

به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز دوشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (چهارم اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هشت هزار و ۲۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۷۴۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۲۷۵ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۳۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۶۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۰ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۴۱۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

لاری گفت: هم اکنون ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند و شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

هشدار حریرچی در خصوص افزایش ۱۰ برابری مبتلایان به کرونا

همچنین ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت در گفت‌وگوی اینترنتی با اخبار شبکه یک سیما گفت که در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، تعداد مبتلایان به کرونا تا ۱۰ برابر افزایش خواهد یافت.

 

چهار مرز مسافری مشترک بین ایران و عراق بسته شد

سخنگوی گمرک گفت: چهار مرز مشترک بین ایران و عراق فقط برای تردد مسافری بسته شده است و مرز مهران نیز از فردا تعطیل خواهد شد.

 

«روح اله لطیفی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بر اساس تصمیم استانداری ها،  تردد مسافری در مرزهای چذابه، شلمچه، تمرچین و کیله ممنوع اعلام شده است.

 

وی با بیان اینکه ترددها در مرزهای تمرچین و کیله در استان آذربایجان غربی از روز گذشته به مدت دو هفته ممنوع شده است، تاکید کرد: تردد مسافری مرز مهران نیز از فردا متوقف خواهد شد.

 

سخنگوی گمرک تاکید کرد: گسترش ویروس کرونای انگلیسی در کشور عراق موجب بسته شدن مرزهای مشترک شده است.

 

وی افزود: در یکسال گذشته فقط مجوز تردد برای افراد خاص با ویزای تحصیلی، درمانی، شغلی و تجاری صادر می شد که در حال حاضر این ویزاها نیز ممنوعیت یا محدودیت تردد خواهند داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------