آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

ربیعی: از روابط دوجانبه برای حفظ امنیت منطقه استقبال می‌کنیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ربیعی
سخنگوی دولت در خصوص بهبود روابط با کشورهای منطقه با بیان اینکه این اتفاق در حال رخ دادن است، اظهار داشت: ما از روابط دوجانبه برای حفظ امنیت منطقه استقبال می‌کنیم. 

به گزارش فارس، علی ربیعی سخنگو دولت در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در مورد سرانجام لوایح مرتبط با FATF، اظهار داشت: اگر وارد فهرست سیاه FATF‌ شویم بانک‌های ایرانی نمی‌توانند در خارج کشور فعالیت کنند.

 

وی در مورد اینکه لوایح مرتبط با FATF به تایید سران سه قوه و همچنین تایید رهبری قرار گرفته گفت: این موضوع در دو جلسه هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شده بود و اعضا بر اجرای آن تاکید داشتند بنابراین این حرف، حرف درستی است و طبیعتاً مصوبات این جلسه به استحضار رهبری می رسد. در همین اندازه بگویم و فراتر نرویم که در آن جلسه مطرح شده است و مصوبات هم به استحضار رسانده شده است.

 

ربیعی با بیان اینکه پالمرو و CFT برای ما مهم است، اظهار داشت: قبل از جلسه هیات دولت هم در این خصوص جلسه ای داشتیم. اگر در لیست سیاه قرار بگیریم تحلیل ما این است که تسلط اطلاعاتی بیگانگان بر ما بیشتر می‌شود برخلاف اینکه تصور می‌شود اگر ما بپیوندیم تسلط اطلاعاتی ما بیشتر می‌شود. وقتی در لیست سیاه قرار بگیریم حتی برای یک زندانی ایرانی در کشور دیگری بخواهیم برای مخارجش پول بفرستیم آن هم ردیابی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: نپیوستن به افی تی اف باعث می شود که ما در موضع اتهام قرار بگیریم و از طرف دیگر اشراف آنها به ما بیشتر شود. تحفظ هایی که در افی تی اف در نظر گرفته ایم هیچ مشکل امنیتی برای ما ایجاد نمی کند، ما در شبکه بین المللی مخابرات و عضو پروتکل های آن هستیم. منفعت ملی ما بیشتر در این است که این لوایح رد نشود و به این پروتکل ها بپیوندیم و بیخودی بهانه ندهیم.

 

ربیعی خاطر نشان کرد: بعضی‌ها می‌گفتند که مگر شما را در لیست سیاه قرار دادند. شما مقاومت کنید شما را در لیست سیاه قرار نمی دهند. همین ها بودند که می گفتند مگر آمریکا از برجام خارج می‌شود دیدیم که خارج شد در قطعنامه‌ها هم همین استدلال بود.

 

ربیعی گفت: دولت معتقد است که در مقابل زورگویی مثل ترامپ که از برجام خارج شده است باید مقاومت کنیم البته ما باید مقاومت را جایی انجام دهیم که ارزش داشته و جای درست باشد. البته الان بحث مقاومت مطرح نیست چرا که ما در امر مقاومت حتماً پیشتاز هستیم و منافع ملی را بیشتر در نظر می گیریم و به این مساله اعتقاد داریم.

 

وی همچنین در خصوص بخشنامه تفکیک فضای کاری زنان و مردان در ادارات و ممنوعیت منشی زن برای مدیران مرد، افزود: هیچ بخشنامه‌ای در دولت در مورد جنسیت منشی نداشته‌ایم.خوشبختانه زنان هم در دانشگاه‌ها در حال رشد هستند و هم در آخرین گزارش در مناصب مدیریتی زنان بیشتر رشد کرده‌اند.

 

سخنگوی دولت در خصوص بهبود روابط با کشورهای منطقه با بیان اینکه این اتفاق در حال رخ دادن است، اظهار داشت: ما از روابط دوجانبه برای حفظ امنیت منطقه استقبال می‌کنیم.

 

سخنگوی دولت درباره بودجه و اینکه دولت می‌خواهد کشور را با مالیات اداره کند، و این موضوع نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده گفت: این نگرانی مردم است یا نگرانی تحلیلگران اقتصادی است چرا که یکی از نقدهایی که به اقتصاد ایران وارد می‌شود این است که می گویند که اقتصاد ایران با درآمدهای نفتی اداره می‌شود. درآمدهای کشور با درآمدهای نفتی ترکیب شده بود که این اصلاً به عنوان بیماری اقتصاد ایران مطرح شده است البته این انتقاد و بیماری از زمانی که نفت در کشور استخراج شد و با زندگی مردم پیوند خورده است.

 

ربیعی ادامه داد: این تصمیم درستی است که بخواهیم کشور را بدون نفت اداره کنیم اما الان نمی توانیم به یکباره بگوییم همه کشور را می توانیم بدون نفت اداره کنیم. این تصمیم که اداره دولت در بودجه جاری از نفت جدا شود و درآمدهای نفت به توسعه کشور پرداخته شود تصمیم درستی است و قطعاً آثار تورمی و مالیاتی نخواهد داشت چرا که آن اندازه که در بودجه برای درآمدهای نفتی پیش‌بینی می شود حتماً از طریق دیگر تامین می‌شود بنابراین این تصمیم به نفع اقتصاد ایران و نسل آینده است و به زندگی مردم هم فشاری وارد نخواهد کرد.

 

ربیعی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آزاد شدن بخشی از منابع ارزی ایران در امارات گفت: من در این مورد اطلاعاتی ندارم اما بهبود روابط در کشورهای منطقه اتفاقی است که رخ می دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: اخیراً هم دولت عربستان سعودی بحثی کردند، فارغ از آن دو موضوعی سلاح هسته‌ای و کمک ایران که به آنها اساساً ربطی ندارد و در حیطه آنها نیست که اعلام نظر کنند، استقبال می‌کنیم و قبلاً هم ما اعلام آمادگی کردیم و برای روابط دو جانبه و حفظ امنیت منطقه پیامهایی رد و بدل شده است و از این نوع حرف زدن ها استقبال می‌کنیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------