نزدیک شدن یک شراره خورشیدی به زمین



شراره خورشیدی،اخبار علمی،خبرهای علمی
پس از اینکه ناسا درباره یک انفجار بزرگ از سطح خورشید هشدار داد کارشناسان انتظار دارند یک طوفان خورشیدی مستقیما به زمین برخورد کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از alalam، چند شب گذشته یک شراره بزرگ خورشیدی از سطح خورشید فوران کرد که قوی‌ترین طوفان دیده شده در چرخه آب و هوای فعلی است. براساس گزارش‌ها، این شراره خورشیدی که عنوان X۱ برای آن انتخاب شده است، در نوع خود قویترین شراره خورشیدی محسوب می‌شود. مقامات ناسا این فوران خورشیدی را یک شراره خورشیدی مهم توصیف کردند و در ادامه افزودند که توسط رصدخانه دینامیک خورشیدی آژانس فضایی به صورت ویدئویی و زنده ضبط شده است.

 

اکنون انتظار می‌رود جرم خروجی از تاج خورشید، به زمین برخورد کند. این شعله در حال حاضر می‌تواند باعث خرابی‌هایی از جمله خاموشی موقت اما زیان‌بار رادیو در بخشی از آمریکای جنوبی شود. اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) گزارش داد که این رویداد R۳ (خاموشی قوی رادیویی) در نتیجه یک شعله‌ی ضرباتی رخ  خواهد داد.

 

CME یا خروج جرم از تاج خورشیدی انفجار بزرگ ذرات باردار از خورشید است. هنگامی که این موج وارد جوی می‌شود که ماهواره‌ها در آن قرار دارند، منجر به قطع گسترده برق و اختلالات ارتباطی می‌شود که معضلی بزرگ است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------